KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2019 Singapore Grand Prix, Friday - LAT Images

Plan F1 na drugą część sezonu – kolejne wyścigi w Europie, dwa w Rosji?



Tor Hockenheim nadal ma szanse gościć Formułę 1 w sezonie 2020. Jak pisze Auto Motor und Sport, Formuła 1 rozważa rozegranie kolejnych rund w Europie, kosztem tych w Amerykach. Planowane są również kolejne „podwójne” rundy.

8 – to minimalna liczba wyścigów, które trzeba rozegrać w sezonie Formuły 1, by móc przyznać tytuły mistrzowskie. Seria we wtorek ogłosiła kalendarz pierwszej – europejskiej części sezonu, który zobaczycie tutaj.

Plany F1 kończą się na 6 września, kiedy zostanie rozegrane GP Włoch. A co potem? Mówi się, że dodane mogą zostać dwie europejskie rundy, w tym jedna na torze Hockenheim. Przeszkodą mogą być jednak pieniądze, gdyż Liberty Media może być niechętne do wspierania organizatorów. Podobno w grze są również takie tory jak Imola czy Mugello i tylko jeden z tych dwóch torów może otrzymać prawo organizacji by nie były rozgrywane trzy rundy we Włoszech.

Dodatkowe rundy w Europie, miałyby się odbyć we wrześniu – włoska po GP Włoch, a potem niemiecka. A co potem? Mogą pojawić się problemy. Singapur i Azerbejdżan nie odbędą się bez udziału kibiców, a na to okoliczności raczej jeszcze nie pozwolą.



Problematyczne może być Grand Prix Japonii. Mimo że organizatorzy jeszcze niedawno zapewniali, że przygotowują się do rozegrania wyścigu zgodnie z harmonogramem, to jednak japońskie władze nie chcą wpuszczać do siebie podróżnych z Europy aż do marca 2021 roku. Jesiennym wyścigiem ma nie być zainteresowany Wietnam, gdzie przyszłoroczne grand prix zaplanowane jest na początek sezonu.

Pomoc może przyjść z Rosji. Sochi jest daleko od centrum pandemii w tym kraju, a tor jest łatwo dostępny. Blisko znajdują się hotele, co może pomóc w zachowaniu wytycznych. Mówi się, że mogą zostać tam rozegrane aż dwa wyścigi Formuły 1.

A co z amerykańskimi rundami? Brazylia i Meksyk zapowiedziały, że chcą aby wyścigi odbyły się zgodnie z planem. Lawinowo rosnące przypadki zachorowań i zgonów sprawiają jednak, że ten plan może być mało realny. W USA jeździ już NASCAR, a zatem nie powinno być problemu z rozegraniem tak ważnego dla Liberty Media wyścigu. Chyba że nadal będą obowiązywały restrykcje w podróżowaniu. Czy jednak F1 nadal będzie gościł tor COTA w Austin, który ma duże problemy finansowe? Alternatywą może być Indianapolis.

Zakończenie sezonu na Bliskim Wschodzie raczej nie powinno być zagrożono i prawdopodobnie doczekamy się dwóch wyścigów w Bahrajnie oraz jednego w Abu Zabi.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi