KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Mechanicy Alfa Romeo Racing Orlen F1 Barcelona 2020

Plan Alfy na powrót – Kubica będzie miał problem z DTM?



Z słów Beata Zehndera, managera Alfa Romeo Racing ORLEN dla Auto Motor und Sport, wynika, że Robert Kubica może mieć problem z połączeniem startów w DTM z obecnością podczas weekendów wyścigowych F1.

„Od 25 maja, czyli końca przerwy wakacyjnej wznawiamy stopniowo normalne operacja naszego zespołu. Mimo małej liczby zachorowań na koronawirusa w Szwajcarii podzieliliśmy pracę w fabryce na dwie zmiany by ograniczyć kontakt pracowników. Większość inżynierów pracuje z domu i wrócą do fabryki 29 czerwca. Cały zespół wyścigowy i mechanicy są w fabryce od 15 czerwca. Większość zespołu z działu produkcji wróciła do pracy praktycznie od razu p o zakończeniu zakazów, tak jak kilku inżynierów i aerodynamików. Wszystko zależy od tego, ile jest pracy”.

Zehnder przyznaje, że auto wróciło z Melbourne 25 marca, a zespół mógł jedynie zostawić je z kontenerem w fabryce do zakończenia przerwy letniej. Dopiero po niej auto zostało wyjęte, a części wzięte do przeglądu.



„W Melbourne mieliśmy samochód z ostatnich dwóch dni testów w Barcelonie. Wszystkie poprawki, jakie planowaliśmy w nim potem, zostaną teraz założone. Chcemy je wprowadzić na Spielberg i Silverstone bo nie wiemy, ile wyścigów odbędzie się w tym roku. Nie mamy wiele czasu, ale powinniśmy jeszcze poprawić auto w tym sezonie” – mówi Zehnder.

Ekipie udało się bez problemu odwołać loty i hotele, nie tracąc przy tym dużych pieniędzy. Opłacone już przeloty mają zostać przeniesione na inne terminy. Podobnie było z hotelami.

Menadżer ekipy Roberta Kubicy został też zapytany, jak będzie wyglądało podróżowanie na pierwsze 8 wyścigów sezonu 2020.

„Do Austrii pojedziemy samochodami, ale tak robiliśmy zawsze. To pozwoli nam zminimalizować fizyczne kontakty ze światem zewnętrznym. Po drugim wyścigu w Austrii przejedziemy 400 kilometrów do Budapesztu. Stamtąd do Szwajcarii jest trochę dalej i trudno spodziewać się, aby ludzie pracujący cały weekend jechali samochodami dlatego wrócimy samolotami, jednak nie wiemy czy wyczarterujemy jakiś czy skorzystamy z rejsowych. Kierowcy ciężarówek ściągną samochody do Szwajcarii, a potem polecimy do Anglii – tu również nie wiemy jeszcze jak. Sytuacja jest w tej chwili otwarta i nie mamy pewności, czy nie będziemy musieli być w kwarantannie przez dwa tygodnie. To dlatego trudno cokolwiek teraz rezerwować, bo opłaty za przeloty mogą przepaść. Jeżeli w Anglii wszystko odbędzie się tak, jak jest zaplanowane, to stamtąd polecimy prosto do Hiszpanii” – mówi Zehnder.

Następnie pojawiają się niepokojące w kontekście Roberta Kubicy słowa.

„Zamysł jest taki, że zespół pozostanie razem w „bańce” przez 3 tygodnie. Nikt w tym czasie nie poleci do domu, chyba że w pilnych wypadkach. Potem przystąpimy do wyścigów w Belgii i Włoszech” – dodaje Zehnder

Z Hinwil na tor będzie podróżowało 55 osób, dołączy do nich 12 osób z Ferrari. 10 osób tylko przygotuje garaże po czym wyjedzie.

Zehnder spodziewa się, że europejska część sezonu zostanie przedłużona, co ma według niego sens.

„Mamy nadzieję poznać drugą część kalendarza w połowie lipca. Wówczas wszystko będzie zależało od tego, jak szybko zareagujemy. Zazwyczaj mamy 45 dni na wyścigi za oceanem, teraz będziemy musieli działać szybkiej. Wyczarterowanie całego samolotu to dwa-trzy miesiące przygotowań. Ceny rosną, a nas będzie mniej przy tym samym ładunku cargo. To problem, który musimy jeszcze rozwiązań” – kończy Zehnder.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi