KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

„Ostatni raz ze sprzęgłem nożnym startowałem 17 lat temu”



Robert Kubica w rozmowie z Autosportem o tym, jak doświadczenia z innych serii mogą pomóc lub przeszkodzić w nauce DTM.

„Podchodzę realistycznie do wyzwań stojących przede mną w tym sezonie. Bardzo wysoko oceniam stawkę i kierowców w tej serii. Dla mnie to skok na głęboką wodę, bo nie mam doświadczenia z tymi samochodami w warunkach wyścigowych. Formuła 1 to najwyższa kategoria wyścigowa na torze, a WRC najwyższa w rajdach. Uczestniczyłem w obu, ale i tak poziom DTM oceniłbym niedaleko od nich jeżeli chodzi o rywalizację. To dla mnie duże wyzwanie” – mówi Polak.

Jakie konkretnie trudności ma do pokonania?



„Weekendy DTM są bardzo kompaktowe więc nie ma wiele jazdy, a co za tym idzie wielu okazji do nauki. Doświadczenie odgrywa bardzo istotną rolę. Kiedy jeździsz przez długi czas w jednej kategorii czyli F1, która jest bardzo unikalna jeżeli chodzi o czucie samochodu i styl jazdy, a potem wskakujesz do zupełnie innej kategorii w DTM, choć na bardzo, bardzo wysokim poziomie, rywalizujesz z kierowcami, którzy są bardzo mocno doświadczenie, zawsze jest trudno. Oczywiście można mieć więcej lub mniej szczęścia, w zależności od tego, jakim samochodem jeździsz i jaka jest sytuacja z roku na rok, jednak zdecydowanie jest to jeden z aspektów, który stwarza problemy” – dodaje Kubica.

Nie chodzi jednak tylko o sam styl jazdy, ale też o organizację pracy, weekendu wyścigowego czy procedury.

„Na przykład starty. OK, wykonałem wiele startów zatrzymanych, ale ostatni raz używałem podczas nich sprzęgła w nodze 17 lat temu. Doświadczenie, które masz z innych kategorii może pomóc ci, ale w bardzo ograniczonym stopniu, a o większości rzeczy z innych serii musisz zapomnieć i uczyć się na nowo by jeździć w jak najbardziej dopasowanym do nowych okoliczności stylu” – kończy Robert.

Źródło: Autosport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi