KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 1

Nowy kształt podłogi od sezonu 2021



Zatwierdzony regulamin techniczny wprowadza wiele zmian, jedną z nich jest zamrożenie niektórych części bolidów na następny rok. W konstrukcji samych samochodów uwagę będzie zwracać nowy kształt podłogi.

Zmiany w podłodze są podyktowane przez zastosowanie tej samej konstrukcji opon przez Pirelli w kolejnym sezonie. Wcześniejszy plan zakładał zmianę obecnych obręczy na nowe 18-calowe felgi, jednak dojdzie do tego dopiero w 2022 roku. Aby ograniczyć nakłady na konstrukcje opon w nowej specyfikacji, zostanie wprowadzona nowa podłoga.



Podłoga nie będzie miała już charakterystycznych wcięć, rowków po bokach, których zadaniem jest m.in. ochrona przed turbulencjami powietrza wytwarzanymi przez przednie koła.

Zmieni się również kształt podłogi w tylnej części, tuż przed tylnymi kołami. Zastosowane będzie wcięcie, które zacznie się 1800 mm od przedniej osi. Ma to na celu zmniejszyć siłę docisku, tak aby opony w aktualnej specyfikacji mogły działać bez zarzutu, a przede wszystkim mogły wytrzymać siły aerodynamiczne, które z roku na rok są większe.

Szacuje się, że takie działanie spowolni samochody o około 0,5 sekundy na okrążeniu. Jednak strata najprawdopodobniej szybko zostanie zniwelowana przez zespoły, które znajdą sposób na odzyskanie utraconych części sekundy.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum