KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Nieco statystyk przed Grand Prix Austrii



O torze i wyścigu:
1019 i 1020 Grand Prix Formuły 1 w historii.
Długość okrążenia: 4.326 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 71
Dystans wyścigu: 307.02 km
Rok budowy toru: 1969
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 868 m
Liczba zakrętów: 9
Różnica poziomów: 63.6 m
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Jazda z pełnym gazem: 79% okrążenia
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między zakrętami Remus i Schlossgold (nr. 2 i nr. 3)
Rekord okrążenia w wyścigu: 1’06.957, Kimi Raikkonen, Ferrari SF71H, 2018
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1’03.003, Charles Leclerc, Ferrari SF90, 2019
33 i 34 Grand Prix Austrii Formuły 1
Dotychczas:
31x Spielberg/Osterreichring
1x Zeltweg



Liczba pole position (kierowca):
1. N.LAUDA 3
2. R.ARNOUX 3
3. N.PIQUET 3
4. E.FITTIPALDI 2
5. M.HAKKINEN 2
6. M.SCHUMACHER 2
7. L.HAMILTON 2
8. V.BOTTAS 2
9. J.RINDT 1
10. J.SIFFERT 1
11. J.HUNT 1
12. R.PETERSON 1
13. P.TAMBAY 1
14. A.PROST 1
15. T.FABI 1
16. J.VILLENEUVE 1
17. G.FISICHELLA 1
18. R.BARRICHELLO 1
19. F.MASSA 1
20. C.LECLERC 1
21. G. HILL 1

Liczba pole position (zespół):
1. Ferrari 8
2. Lotus 4
3. Mercedes 4
4. McLaren 4
5. Renault 3
6. Brabham 2
7. Williams 3
8. Benetton 2
9. BRM 2

Liczba pole position (dostawca silnika):
1. Ferrari 8
2. Meredes 7
3. Ford Cosworth 5
4. Renault 4
5. BMW 3
6. BRM 2
7. TAG Porsche 1
8. Honda 1
9. Playlife 1

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo:
Poz. L. zw %/L.zw GP
1 9 28,125
2 8 25
3 4 12,5
4 3 9,375
7 3 9,375
5 2 6,25
3 1 3,125
8 1 3,125
14 1 3,125

Liczba zwycięstw w wyścigu (kierowca):
1. A.PROST 3
2. R.PETERSON 2
3. A.JONES 2
4. M.HAKKINEN 2
5. M.SCHUMACHER 2
6. N.ROSBERG 2
7. M.VERSTAPPEN 2
8. J.VILLENEUVE 1
9. E.IRVINE 1
10. D.COULTHARD 1
11. L.HAMILTON 1
12. V.BOTTAS 1
13. J.ICKX 1
14. J.SIFFERT 1
15. E.FITTIPALDI 1
16. C.REUTEMANN 1
17. V.BRAMBILLA 1
18. J.WATSON 1
19. J.JABOUILLE 1
21. J.LAFFITE 1
22. E.De ANGELIS 1
23. N.LAUDA 1
24. N.MANSELL 1
25. L. BANDINI 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (zespół):
1. McLaren 6
2. Ferrari 5
3. Lotus 4
4. Mercedes 4
5. Williams 3
6. Red Bull 2
7. Renault 2
8. BRM 1
9. Brabham 1
10. March 1
11. Penske 1
12. Shadow 1
13. Ligier 1

Liczba zwycięstw w wyścig (dostawca silników):
1. Ford Cosworth 9
2. Mercedes 7
3. Ferrari 5
4. TAG Porsche 3
5. Renault 3
6. Honda 2
7. TAG Heuer 1
6. BRM 1
7. Matra 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (kierowca):
1. D.COULTHARD 3
2. M.SCHUMACHER 2
3. L.HAMILTON 2
4. C.REGAZZONI 2
5. R.ARNOUX 2
6. A.PROST 2
7. J.ICKX 1
8. J.SIFFERT 1
9. D.HULME 1
10. C.PACE 1
11. V.BRAMBILLA 1
12. J.HUNT 1
13. J.WATSON 1
14. R.PETERSON 1
15. J.LAFFITE 1
16. N.PIQUET 1
17. N.LAUDA 1
18. G.BERGER 1
19. N.MANSELL 1
20. J.VILLENEUVE 1
21. M.HAKKINEN 1
22. S.PEREZ 1
23. N.ROSBERG 1
24. K.RAIKKONEN 1
25. M.VERSTAPPEN 1
26. D. GURNEY 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (zespoły):
1. McLaren 8
2. Ferrari 5
3. Mercedes 3
4. Renault 3
5. Brabham 3
6. Williams 2
7. Red Bull 1
8. Force India 1
9. BRM 1
10. Surtees 1
11. March 1
12. Lotus 1
13. Ligier 1
14. Benetton 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (dostawcy silników):
1. Mercedes 8
2. Ford Cosworth 5
3. Ferrari 5
4. Renault 4
5. TAG Porsche 2
6. Honda 2
7. BMW 2
8. BRM 1
9. Alfa Romeo 1
10. Matra 1
11. Climax 1

Obecność na podium (kierowca):
1. D.COULTHARD 5
2. M.SCHUMACHER 4
3. R.BARRICHELLO 4
4. J.LAFFITE 4
5. N.PIQUET 4
6. A.JONES 3
7. M.HAKKINEN 3
8. L.HAMILTON 3
9. K.RAIKKONEN 3
10. V.BOTTAS 3
11. M.VERSTAPPEN 3
12. M.ALBORETO 3
13. A.PROST 3
14. E.FITTIPALDI 2
15. D.HULME 2
16. J.HUNT 2
17. R.PETERSON 2
18. G.VILLENEUVE 2
19. C.REUTEMANN 2
20. R.ARNOUX 2
21. N.LAUDA 2
22. R.STOMMELEN 1
23. J.ICKX 1
24. C.REGAZZONI 1
25. T.SCHENKEN 1
26. J.SIFFERT 1
27. P.REVSON 1
28. J.STEWART 1
29. C.PACE 1
30. V.BRAMBILLA 1
31. T.PRYCE 1
32. J.WATSON 1
33. G.NILSSON 1
34. H.STUCK 1
35. P.DEPAILLER 1
36. J.JABOUILLE 1
37. K.ROSBERG 1
38. E.De ANGELIS 1
39. A.SENNA 1
40. S.JOHANSSON 1
41. N.MANSELL 1
42. T.FABI 1
43. J.VILLENEUVE 1
44. H.FRENTZEN 1
45. E.IRVINE 1
46 J.MONTOYA 1
47. F.MASSA 1
48. D.RICCIARDO 1
49. C.LECLERC 1
50. L. BANDINI 1
51. R. GINTHER 1
52. B. ANDERSON 1

Źródło: własne, racefans.net, statsf1.com


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum