austrian

Nieco statystyk przed Grand Prix Austrii



O torze i wyścigu:
1019 i 1020 Grand Prix Formuły 1 w historii.
Długość okrążenia: 4.326 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 71
Dystans wyścigu: 307.02 km
Rok budowy toru: 1969
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 868 m
Liczba zakrętów: 9
Różnica poziomów: 63.6 m
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Jazda z pełnym gazem: 79% okrążenia
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między zakrętami Remus i Schlossgold (nr. 2 i nr. 3)
Rekord okrążenia w wyścigu: 1’06.957, Kimi Raikkonen, Ferrari SF71H, 2018
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1’03.003, Charles Leclerc, Ferrari SF90, 2019
33 i 34 Grand Prix Austrii Formuły 1
Dotychczas:
31x Spielberg/Osterreichring
1x Zeltweg



Liczba pole position (kierowca):
1. N.LAUDA 3
2. R.ARNOUX 3
3. N.PIQUET 3
4. E.FITTIPALDI 2
5. M.HAKKINEN 2
6. M.SCHUMACHER 2
7. L.HAMILTON 2
8. V.BOTTAS 2
9. J.RINDT 1
10. J.SIFFERT 1
11. J.HUNT 1
12. R.PETERSON 1
13. P.TAMBAY 1
14. A.PROST 1
15. T.FABI 1
16. J.VILLENEUVE 1
17. G.FISICHELLA 1
18. R.BARRICHELLO 1
19. F.MASSA 1
20. C.LECLERC 1
21. G. HILL 1

Liczba pole position (zespół):
1. Ferrari 8
2. Lotus 4
3. Mercedes 4
4. McLaren 4
5. Renault 3
6. Brabham 2
7. Williams 3
8. Benetton 2
9. BRM 2

Liczba pole position (dostawca silnika):
1. Ferrari 8
2. Meredes 7
3. Ford Cosworth 5
4. Renault 4
5. BMW 3
6. BRM 2
7. TAG Porsche 1
8. Honda 1
9. Playlife 1

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo:
Poz. L. zw %/L.zw GP
1 9 28,125
2 8 25
3 4 12,5
4 3 9,375
7 3 9,375
5 2 6,25
3 1 3,125
8 1 3,125
14 1 3,125

Liczba zwycięstw w wyścigu (kierowca):
1. A.PROST 3
2. R.PETERSON 2
3. A.JONES 2
4. M.HAKKINEN 2
5. M.SCHUMACHER 2
6. N.ROSBERG 2
7. M.VERSTAPPEN 2
8. J.VILLENEUVE 1
9. E.IRVINE 1
10. D.COULTHARD 1
11. L.HAMILTON 1
12. V.BOTTAS 1
13. J.ICKX 1
14. J.SIFFERT 1
15. E.FITTIPALDI 1
16. C.REUTEMANN 1
17. V.BRAMBILLA 1
18. J.WATSON 1
19. J.JABOUILLE 1
21. J.LAFFITE 1
22. E.De ANGELIS 1
23. N.LAUDA 1
24. N.MANSELL 1
25. L. BANDINI 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (zespół):
1. McLaren 6
2. Ferrari 5
3. Lotus 4
4. Mercedes 4
5. Williams 3
6. Red Bull 2
7. Renault 2
8. BRM 1
9. Brabham 1
10. March 1
11. Penske 1
12. Shadow 1
13. Ligier 1

Liczba zwycięstw w wyścig (dostawca silników):
1. Ford Cosworth 9
2. Mercedes 7
3. Ferrari 5
4. TAG Porsche 3
5. Renault 3
6. Honda 2
7. TAG Heuer 1
6. BRM 1
7. Matra 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (kierowca):
1. D.COULTHARD 3
2. M.SCHUMACHER 2
3. L.HAMILTON 2
4. C.REGAZZONI 2
5. R.ARNOUX 2
6. A.PROST 2
7. J.ICKX 1
8. J.SIFFERT 1
9. D.HULME 1
10. C.PACE 1
11. V.BRAMBILLA 1
12. J.HUNT 1
13. J.WATSON 1
14. R.PETERSON 1
15. J.LAFFITE 1
16. N.PIQUET 1
17. N.LAUDA 1
18. G.BERGER 1
19. N.MANSELL 1
20. J.VILLENEUVE 1
21. M.HAKKINEN 1
22. S.PEREZ 1
23. N.ROSBERG 1
24. K.RAIKKONEN 1
25. M.VERSTAPPEN 1
26. D. GURNEY 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (zespoły):
1. McLaren 8
2. Ferrari 5
3. Mercedes 3
4. Renault 3
5. Brabham 3
6. Williams 2
7. Red Bull 1
8. Force India 1
9. BRM 1
10. Surtees 1
11. March 1
12. Lotus 1
13. Ligier 1
14. Benetton 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (dostawcy silników):
1. Mercedes 8
2. Ford Cosworth 5
3. Ferrari 5
4. Renault 4
5. TAG Porsche 2
6. Honda 2
7. BMW 2
8. BRM 1
9. Alfa Romeo 1
10. Matra 1
11. Climax 1

Obecność na podium (kierowca):
1. D.COULTHARD 5
2. M.SCHUMACHER 4
3. R.BARRICHELLO 4
4. J.LAFFITE 4
5. N.PIQUET 4
6. A.JONES 3
7. M.HAKKINEN 3
8. L.HAMILTON 3
9. K.RAIKKONEN 3
10. V.BOTTAS 3
11. M.VERSTAPPEN 3
12. M.ALBORETO 3
13. A.PROST 3
14. E.FITTIPALDI 2
15. D.HULME 2
16. J.HUNT 2
17. R.PETERSON 2
18. G.VILLENEUVE 2
19. C.REUTEMANN 2
20. R.ARNOUX 2
21. N.LAUDA 2
22. R.STOMMELEN 1
23. J.ICKX 1
24. C.REGAZZONI 1
25. T.SCHENKEN 1
26. J.SIFFERT 1
27. P.REVSON 1
28. J.STEWART 1
29. C.PACE 1
30. V.BRAMBILLA 1
31. T.PRYCE 1
32. J.WATSON 1
33. G.NILSSON 1
34. H.STUCK 1
35. P.DEPAILLER 1
36. J.JABOUILLE 1
37. K.ROSBERG 1
38. E.De ANGELIS 1
39. A.SENNA 1
40. S.JOHANSSON 1
41. N.MANSELL 1
42. T.FABI 1
43. J.VILLENEUVE 1
44. H.FRENTZEN 1
45. E.IRVINE 1
46 J.MONTOYA 1
47. F.MASSA 1
48. D.RICCIARDO 1
49. C.LECLERC 1
50. L. BANDINI 1
51. R. GINTHER 1
52. B. ANDERSON 1

Źródło: własne, racefans.net, statsf1.com


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

WEC - 24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

30 lipca – 1 sierpnia:

11:30 – FP1
15:00 – FP2

12:00 – FP3
15:00 – Kwalifikacje

16:00 – Wyścig F1

Popularne tagi