KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

„Mick najpierw musi skupić się na karierze w F2”



W rozmowie ze szwajcarskim bliskiem szef Alfa Romeo Racing Orlen, Frederic Vasseur podkreśla, że nadal niektórzy w F1 myślą tylko o swoim interesie, nie patrząc na szerszy kontekst. Jest również pytany o ewentualne ruchy kadrowe w swojej ekipie.

Alfa Romeo Racing Orlen ostro trenuje w Hinwil. 20 mechaników w maseczkach trenuje pit-stopy nawet 60 razy dziennie, przygotowując się do startu sezonu w Austrii.

Szef zespołu, Frederic Vasseur spędził okres odosobnienia we Francji, gdzie dopiero niedawno obywatelom pozwolono na swobodne przemieszczanie i rekreację.

„Nigdy wcześniej nie spędziłem 2 tygodni w domu ciągiem. Wszystko się wyciszyło, ale wspólnie z żoną i dziećmi przetrwaliśmy w zdrowiu ten czas. Dzięki Skype`owi byłem w kontakcie z Formułą 1, FIA i szefami innymi zespołów kilka razy dziennie” – mówi Vasseur.

Francuz dość dosadnie komentuje sytuację w F1 i sprzeciw trzech czołowych ekip wobec niektórych zmian, mających pomóc serii.



„W tym momencie w F1 chodzi o przetrwanie. Trzeba cholernie dobrze znać charakter swoich przeciwników. Widać czasem, jak wąskie jest myślenie niektórych panów i niestety nie widzą oni większego obrazu sytuacji. Wielu musi w końcu zrozumieć, że świat może żyć bez Formuły 1! Musimy twardo stąpać po ziemi. W tym roku prawdziwymi supergwiazdami są nie kierowcy wyścigowi, a lekarze i pielęgniarki”.

Czy Vasseur wierzy, że poczynione w F1 zmiany przyczynią się do bardziej ekscytujących wyścigów w przyszłości?

„Tego nie wiem. Wiem tylko, że w końcu potrzebujemy stabilitacji jeżeli chodzi o techniczne i finansowe aspekty. W innym przypadku ten sport upadnie. Trzy czołowe zespoły muszą zrozumieć, że nie są tu same bez konkurentów. W Brazylii za Verstappenem kolejne pięć aut to byli kierowcy mniejszych zespołów – Gasly, Sainz, Raikkonen, Giovinazzi i Ricciardo.

Podczas przerwy w ściganiu, sporo zadziało się w F1 jeżeli chodzi o transfery, ale w Alfa Romeo Racing Orlen było dość spokojnie.

„Na szczęście. Nie gorączkujemy się. Kimi nadal ma kontrakt do końca roku. Potem zobaczymy. Nie muszę nikomu mówić, jak wartościowym jest zawodnikiem. Giovinazzi urósł w siłę pod koniec sezonu”.

Zapytany o niedawne słowa Nicka Heidfelda, na temat ewentualnego rychłego zastąpienia Giovinazziego przez Micka Schumachera, Vasseur odpowiada: „Każdy może mieć własne zdanie. My pójdziemy naszą drogą. Poza tym, Mick najpierw musi skupić się na swojej karierze w F2”.



Czy w związku z koronawirusem i mniejszymi wpływami z praw komercyjnych, w Alfa Romeo Racing Orlen doszło lub dojdzie do zwolnień?

„Przetrwamy kryzys dzięki naszym właścicielom i sponsorom i utrzymamy dzięki nim wszystkie 500 miejsc pracy. Ich wsparcie jest unikalne i bardzo komfortowe, dając nam morale na przyszłości. Przed nami jeszcze długa droga” – mówi szef Alfa Romeo Racing Orlen.

Vasseur uważa, że trudno przewidzieć, ile ostatecznie wyścigów pojawi się w kalendarzu na 2020 rok.

„Powiedziałbym, że będzie ich 15 lub 16. Druga połowa roku będzie szalona dla wszystkich. Musimy to jednak przetrwać – wszak płyniemy na jednej łodzi. Bahrajn i Abu Dhabi prawdopodobnie pojedziemy podwójnie, pierwsze 8 wyścigów jest już zaplanowanych, ale co wydarzy się między nimi – to jak wróżenie z fusów. Teraz czytam, że Pekin znów jest zamknięty z powodu nawrotu koronawirusa, a jednocześnie, że Szanghaj chciałby mieć dwa wyścigi F1”.

Jaki jest cel ekipy z Hinwil na sezon 2020?

„Chcielibyśmy być na 7. miejscu. Niestety niezawodność czołowych trzech ekip mocno wzrosła i w większości przypadków wszyscy są na mecie więc musimy lepiej wykorzystywać bardziej chaotyczne wyścigi” – kończy Vasseur.

Źródło: blick



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi