KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kubica: Z BMW miałem kontrakt na co najmniej kolejny rok



Robert Kubica w wywiadzie dla GP Racing po raz kolejny wyraził żal, że sezon 2008 został odpuszczony przez BMW Sauber. Polak mówi również, że gdyby bolid z roku 2009 był lepszy, BMW nie wycofałoby się tak łatwo. Robert liczył, że również sezon 2010 spędzi w ekipie z Hinwil.

Po wygraniu Grand Prix Kanady, Kubica był liderem klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Polak czuł jednak, że po osiągnięciu swojego celu, BMW zrezygnuje z dalszego wyścigu zbrojeń z Ferrari i McLarenem i skupi się na sezonie 2009, w którym miał wejść KERS.

„Pomyślałem sobie wtedy, że musimy wykorzystać naszą szansę. W życiu nigdy nie wiadomo, kiedy dostanie się drugą. 10 lat później, spotkałem kilku mechaników, którzy też byli wtedy w BMW Sauber i mieli oni dokładnie takie samo spojrzenie na tę sytuację. Żałują tego, bo drugiej szansy ostatecznie nie dostaliśmy” – mówi Robert.

„Finalnie nie wiemy, czy zdobylibyśmy tytuł czy nie. Zespołowi chodziło o osiągnięcie celu, a nim było wygranie wyścigu. Pamiętam Fuji, gdzie zakwalifikowałem się jako szósty, a Nick był 16. Nasze osiągi były beznadziejne. Mimo że prowadziłem przez jedno okrążenie i dojechałem drugi, to gdybyśmy użyli części, które testowałem 3 miesiące wcześniej, to byśmy wygrali” – dodaje Polak.



Kubica mówi, że w 2009 roku stało się to, czego się obawiał, a bolid okazał się rozczarowaniem.

„Myślę, że ktoś wiedział, że istniało niebezpieczeństwo, że BMW odejdzie, jeżeli nie będziemy konkurencyjni w 2009 roku. Ja tego nie przeczuwałem. Być może z perspektywy czasu w tym kontekście wcześniejsze skupienie się na sezonie 2009 było właściwą decyzją. W BMW byli zachwyceni technologią KERS. Byliśmy chyba pierwszym zespołem, który testował bolid z KERS” – wspomina Kubica.

Ostatecznie jednak, mimo jazdy po podium w Australii w 2009 roku, w kolejnych wyścigach BMW Sauber zawodziło. Doprowadziło to do decyzji o wycofaniu się niemieckiego producenta z F1.

„Dowiedzieliśmy się w sierpniu, że BMW postanowiło odejść z F1. Dwa czy trzy dni po Grand Prix Węgier, gdy zaczynaliśmy letnią przerwę, dostałem telefon i powiedziano mi, że jutro BMW ogłosi wycofanie. To dla wszystkich był szok. Wydaje mi się, że miałem jeszcze kontrakt na co najmniej kolejny rok. Być może gdybyśmy byli bardziej konkurencyjni w sezonie 2009, to BMW byłoby trudniej się wycofać. Żałuję tego do dziś, ale wiem też, że miałem szczęście być w tej sytuacji. Są utalentowani kierowcy, którzy go nie mieli” – kończy Robert.

Źródło: gpracing
Tłumaczenie: ArtNr4



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi