KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Kubica w Polsce, był gościem Polsat News. Co z Mickiem Schumacherem i badaniami na COVID-19?



Robert Kubica gości w Polsce i zdążył udzielić już pierwszego wywiadu telewizyjnego. W Polsat News opowiadał o niedawnych testach na Nurburgring, różnicach między DTM i F1 oraz opcji Micka Schumachera w Alfa Romeo Racing Orlen.

„Jedynym momentem, kiedy byłem w czołówce podczas tych testów, to okres, gdy padało. Ale testy są po to, by testować. Najważniejsze będą kwalifikacje i wyścigi. Jazda na jednym torze daje możliwości do wypróbowania rozwiązań, ale jadąc na inny tor, przy innych warunkach potrzeba doświadczenia. W DTM kierowcy zbierają doświadczenie latami i jest ono bardzo ważne. Jego nam brakuje. Pierwsza część nie będzie łatwa i miejmy nadzieję, że w drugiej będzie lepiej. Na początku pierwsze wyścigi będziemy wykorzystywać do testowania, zbierania wiedzy i doświadczenia” – mówił Polak.

Kubica zapytany, ile ze swojego dotychczasowego doświadczenia może wykorzystać w F1, odpowiedział: „W DTM mogę wykorzystać jakieś 10% mojego doświadczenia z innych kategorii. To może oczywiście pomóc bym szybko wszedł na poziom rywali, ale mimo wszystko nie da się tak szybko nadrobić braku wieloletniej jazdy w tej serii”.



Zapytany o to, na czym polegają różnice między DTM i F1, Robert odpowiada: „To tak jakby porównywać siatkówkę do koszykówki. I tu i tu gra się na hali piłką. Wyścigi kojarzone są z tym samym i generalny cel jest taki sam – jak najszybciej minąć linię mety. Ale liczą się detale, każda różnica jest ważna i każda zmienia sposób prowadzenia auta”.

Kubica został zapytany o plotki, dotyczące ewentualnego zatrudnienia Micka Schumachera

„Każdy zespół ma swoje plany, ale trzeba zauważyć, że sporo zmieniło się w F1. Wychodzimy w okresie, w którym cały świat mocno przystopował. To, co wydarzyło się przez ostatnie miesiace będzie miało duże znaczenie. Micka Schumachera znam, choć nie osobiście, mijaliśmy się w padoku kilka razy. Schumacher to bardzo znane nazwisko w F1, Michael i Ralf byli świetnymi kierowcami” – odpowiedział Polak.

Jeden z portali wymyślił ostatnio (na podstawie fragmentu wypowiedzi Gunthera Steinera, iż skład na 2021 rok nie jest jeszcze potwierdzony), że Kubicą może być zainteresowany zespół Haasa. Prowadząca rozmowę zapytała, o to „zainteresowanie” Haasa Kubicą, a Polak odparł, że nic mu o tym nie wiadomo.

„Brak wyścigów budzi czasem u ludzi bujną fantazję. Ja jestem kierowcą rezerwowym Alfa Romeo Racing Orlen i to jest ważne. Co przyniesie przyszłość, tego nie wiem” – odparł.

Ciekawym zagadnieniem była kwestia środków ostrożności, jakie podejmowane są w F1 przy powrocie na tor.

„Będziemy mieli badania zanim przyjedziemy do Austrii, przed weekendem wyścigowym, w jego trakcie i po nim. Są już nowe procedury i zasady bycia na torze Formuły 1. Kiedy wjedziemy do Austrii w lipcu to przez 3 tygodnie będziemy mieli restrykcje. Praktycznie będziemy mieszkać w padoku, będziemy mieli wytyczone korytarze, będziemy musieli unikać kontaktów i działać w tej nowej rzeczywistości. Ale trzeba się do tego dostosować” – powiedział Robert.

Źródło: Polsat News

Fot. Joanna Zakrzewska – PKN Orlen



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi