KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Robert Kubica Daniel Obajtek Orlen

Kubica: Musimy siąść z prezesem Obajtkiem i ustalić jasną wizję



Robert Kubica udzielił drugiego wywiadu podczas pobytu w Polsce. W TVP Sport mówił nie tylko o testach DTM, ale też o łączeniu F1 i DTM w kolejnych miesiącach.

Podczas testów DTM Robert Kubica stracił do liderów około 0,6 sekundy. Zapytany o różnice sekundowe między najszybszymi a najwolniejszymi w F1 i DTM, Kubica mówi: „Różnice w stawce DTM są jeszcze mniejsze, bywają weekendy, że cała stawka jest w pół sekundy”.

Polak cieszył się, że podczas testów był w stanie przejechać po mokrym torze.

„To był jedyny moment, kiedy byliśmy z przodu. Kiedy padało, to miałem okazję do wyczucia auta, sprawdzenia zachowania opon, co było bardzo wartościowe” – stwierdził.

Wygląda na to, że Robert Kubica spotka się z prezesem Danielem Obajtkiem w najbliższych dniach – zapewne we wtorek, gdyż na pytanie o to, co będzie priorytetem w tym sezonie – F1 czy DTM, odpowiedział:



„Wychodzimy z trudnego okresu i jest wiele znaków zapytania. Mam przed sobą dwa różne sporty, a co za tym idzie dwa kalendarze. W Alfo Romeo Racing Orlen jestem kierowcą testowym, więc zajęć jest sporo. Z drugiej strony w DTM się ścigam i momentami trudno będzie połączyć te dwie sprawy. Musimy usiąść z prezesem Obajtkiem i ustalić jasny program nie tylko moich startów ale też wizję tego, jak to będzie wyglądało”.

Po raz kolejny Robert powiedział, jak będzie wyglądała rzeczywistość w F1 po powrocie do ścigania. „W planach jest wejście w taką „bańkę”. Kiedy pojedziemy na wyścig do Austrii, będziemy zobowiązani do zostania z zespołem przez trzy tygodnie. Pomiędzy poszczególnymi weekendami ważne jest, by być na miejscu i ograniczyć kontakty. Z drugiej strony trzeba normalnie funkcjonować. Logistycznie to niełatwe zadanie”.

Ciekawa była wypowiedź Polaka o kontraktowych wydarzeniach w F1 podczas przerwy w ściganiu.

„W Formule 1 nic nie dzieje się bez przyczyny, są podpisywane kontrakty tajne, opcje na poszczególnych kierowców. W moim przypadku też się tak zdarzyło. W niektórych przypadkach te opcje wyszły na jaw, w innych nie. Podpisałem w życiu wiele kontraktów i pewnie większość z nich nie wyszło na jaw. Być może gdyby nie ten okres przestoju, to o tych zmianach w F1 dowiedzielibyśmy się później” – odpowiedział Kubica.

Cały wywiad znajdziecie tutaj.

Źródło: TVP Sport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi