KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kubica: „Będzie się liczył każdy detal”. Rywale radzą, by się nie spieszył



Dlaczego debiutantowi jest trudniej odnaleźć się w serii DTM niż w innych seriach? Robert Kubica po raz kolejny podkreśla wagę doświadczenia w tej serii, a rywale dają mu wskazówki dotyczące jego pierwszych chwil w serii.

„Nie mam doświadczenia z tymi samochodami. Weekendy w DTM są za to bardzo kompaktowe i nie ma podczas nich wiele czasu do nauki. Doświadczenie staje się zatem tym ważniejsze. Musimy dawać z siebie wszystko i poprawiać się wraz z każdym weekendem” – mówi Robert w rozmowie z motorsport-magazin.

„Już po pierwszym teście miałem odczucie, że nadal sporo do odkrycia przede mną. Samochód różni się od bolidu Formuły 1. Auta serii DTM, w której inżynieria stoi na bardzo wysokim poziomie, są bardzo czułe na opony i aerodynamikę. Nie można powiedzieć, że to klasyczne samochody turystyczne. Często zachowują się jak formuły. Są to unikalne maszyny, będące miksem wszystkiego. Nie są najłatwiejsze do jazdy, a aero kompensuje większą wagę” – zaznacza Polak.

Zapytany przez motorsport-magazin, czego trzeba by być konkurencyjnym w DTM, odpowiada, że nie ma jednego czynnika.



„Trzeba mieć wiele rzeczy pod kontrolą. Przy stawce, która jest bardzo blisko siebie, liczy się każdy detal. Format weekendu wyścigowego na przykład jest unikalny. W sobotę rano nie wiesz, jakie są warunki na torze, ale musisz od razu zaczynać kwalifikacje. Są w kalendarzu tory, po któych nie jeździłem od 15 lat. Małe zmiany na nich, mogą mieć duży wpływ na osiągi” – mówi Kubica, który podkreślał, że to wszystko sprawia iż debiutantom jest tu jeszcze trudniej.

Jeden z rywali Kubicy w sezonie 2020, Rene Rast, uważa, że doświadczenie, jakie Kubica zebrał podczas swoich dwóch testów ma ogromne znaczenie.

„Najważniejsze jest przejechać wiele okrążeń. To pomaga zrozumieć samochód i opony. Jeżeli miałbym dać dać mu radę, to jako debiutantowi poradziłbym starać się jak najlepiej zrozumieć, dlaczego jest szybki lub nie. Aby to zrobić i analizować dane” – mówi mistrz DTM.

Kolega Kubicy z BMW, Marci Wittmann radzi Polakowi by zachował spokój.

„W DTM to najważniejsze. Widzieliśmy już wielu młodych kierowców, dla których sezon zaczynał się świetnie. Jeżeli jednak tak się nie działo, to pośpiech i budowanie sobie presji nie pomagały im. Przekraczając limity samochodu, zaczynali mieć problemy. Robert jest jednak doświadczonym kierowcą i myślę, że sobie poradzi” – mówi Wittmann.

Szef DTM, Gerhard Berger nie może doczekać się startów Kubicy.

„Robert to wielkie nazwisko w Formule 1. Ma za sobą dużą społeczność i jest dobrym facetem. Tacy jak on są fantastyczni dla tych mistrzostw”.

Źródło: motorsport-magazin.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi