KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kacper Wróblewski PKN Orlen Barbórka

Kacper Wróblewski z ORLEN Team rozpoczyna rajdowy sezon



Cztery rundy rozstrzygną o wynikach tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W niedzielę, 21 czerwca Kacper Wróblewski rozpocznie kluczową fazę przygotowań do rywalizacji. Kierowca ORLEN Team wystartuje w inauguracyjnej rundzie cyklu Tarmac Masters. Pierwszy raz w nowym samochodzie i z nowym pilotem.

W sezonie 2020 walka o tytuł rajdowego mistrza Polski będzie miała sprinterski format. Pandemia COVID-19 spowodowała, że z pierwotnie zaplanowanych siedmiu rund, w kalendarzu pozostały cztery, wyłącznie asfaltowe. Będą nimi Rajd Rzeszowski (6-8 sierpnia), Rajd Śląska (11-12 września), Rajd Świdnicki Krause (2-4 października) oraz Rajd Koszyc na Słowacji (16-18 października). To oznacza, że każdy punkt będzie miał jeszcze większe znaczenie, a jeden słabszy rajd może przekreślić szanse na oczekiwane miejsce w końcowej klasyfikacji.

Przed rozpoczęciem sezonu RSMP Kacper Wróblewski zdecydował się na treningowy start w 4. Ireco Motorsport Rally. Zaplanowane na 21 czerwca zawody z bazą w Nowej Rudzie to pierwsza w tym roku runda Tarmac Masters, czyli cyklu rajdów okręgowych na Dolnym Śląsku. Organizatorzy przygotowali dwa odcinki specjalne o długości 8,25 i 6,46 km. Każdy z nich będzie pokonywany trzykrotnie, więc łącznie w rajdowym tempie załogi przejadą 44,13 km.



– Ostatni raz startowałem w zawodach siedem miesięcy temu podczas Rajdu Barbórka. To bardzo dużo czasu, w trakcie którego bardzo tęskniłem za rajdówką i rywalizacją, ale też mocno pracowałem nad tym, co można poprawić bez wsiadania do samochodu. Każdy dzień ciągnął się bez końca, więc mam wielki głód jazdy – mówi Kacper Wróblewski, kierowca ORLEN Team. – W tym miejscu bardzo dziękuję moim partnerom, w tym szczególnie PKN ORLEN, dzięki którym mogłem kontynuować przygotowania do sezonu, a teraz rozpoczynam starty – dodaje.

Dla 28-latka z Żywca rok 2020 stoi pod znakiem nowości. W sezonie 2019 Wróblewski zadebiutował na rajdowych trasach za kierownicą samochodu klasy R5 – najszybszej i najbardziej zaawansowanej konstrukcji, jaką można się ścigać w RSMP. Na sezon 2020 kierowca ORLEN Team wybrał nowy samochód – Volkswagena Polo GTI R5. Jego obsługą zajmie się Rallytechnology – stajnia, z którą Wróblewski w 2018 roku sięgnął po tytuły mistrza Polski w klasyfikacji 2WD i klasie 4. Zmiana nastąpi także na prawym fotelu rajdówki Kacpra. Kierowcę ORLEN Team pilotować będzie doświadczony Jakub Wróbel. Pochodzący z Myślenic zawodnik ma na swoim koncie już ponad 140 startów, w tym rundy mistrzostw świata i Europy.

– Na starcie pierwszej rundy Tarmac Masters pojawi się wielu innych zawodników z czołówki RSMP, więc to jasne, że chcemy pojechać jak najszybciej. Niemniej jednak dla nas ten rajd to przede wszystkim trening. Chcemy z Kubą doszlifować naszą współpracę i popracować nad ustawieniami samochodu, by w Rzeszowie atakować od pierwszych kilometrów – deklaruje Wróblewski.

Na liście zgłoszeń do 4. Ireco Motorsport Rally widnieje 149 załóg, w tym 7 w samochodach klasy R5. Wyniki zawodów poznamy w niedzielę, 21 czerwca około godz. 17:30.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Popularne tagi