KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kacper Wróblewski z ORLEN Team najszybszy podczas inauguracji Tarmac Masters



Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel wygrali trzy z pięciu rozegranych oesów, sygnalizując w ten sposób wysoką formę przed rozpoczęciem rywalizacji w mistrzostwach Polski. Volkswagen Polo GTI R5 w barwach ORLEN Team w najkrótszym czasie pokonał trasę 4. Ireco Motorsport Rally, będącego pierwszą odsłoną tegorocznej edycji Tarmac Masters.

Inauguracyjna runda Tarmac Masters to jedne z pierwszych zawodów rajdowych przeprowadzonych w Polsce po zniesieniu obostrzeń związanych z zagrożeniem epidemicznym. Dla wielu zawodników była to pierwsza po długiej przerwie okazja do rywalizacji, a także forma przygotowań do kolejnych wyzwań. Organizatorzy zawodów wytyczyli dwa odcinki specjalne, każdy pokonywany po trzy razy.

Na oesach wokół Nowej Rudy Kacper Wróblewski zaliczył dwa małe debiuty. Dla 28-latka z Żywca był to pierwszy start nową rajdówką – Volkswagenem Polo GTI R5. Na jej prawym fotelu usiadł nowy pilot kierowcy ORLEN Team, czyli Jakub Wróbel.



Już na pierwszym oesie Wróblewski pokazał, że dobrze przepracował czas przed rozpoczęciem sezonu, zajmując drugą pozycję. Na kolejnej próbie Kacper i Jakub przyspieszyli, wygrali odcinek, rozpoczynając w ten sposób serię czterech oesowych triumfów. Choć rajd był relatywnie krótki, to załoga ORLEN Team wypracowała sobie łącznie 8,5 s przewagi i wygrała, pokonując wielu konkurentów z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

– Przez cały dzien jechaliśmy dobrym, równym tempem, dzięki czemu wygraliśmy większość odcinków specjalnych. Od czasu przesiadki do samochodu klasy R5 rok temu, marzyłem o tym, by stanąć na najwyższym stopniu podium. To był dla nas rajd treningowy, ale rywalizowaliśmy z wieloma zawodnikami, którzy stanowią czołówkę mistrzostw Polski. Mamy z czego się cieszyć. Jestem zadowolony także z tego, że utrzymałem wysoką formę, choć przerwa w startach była wyjątkowo długa – mówił Kacper Wróblewski, kierowca ORLEN Team.

– Po takim wyniku dni do kolejnego startu będą się ciągnąć jeszcze bardziej. Już nie mogę się doczekać, kiedy znowu usiądę za kierownicą Polo GTI R5, szczególnie że dziś samochód pracował bardzo dobrze, trafialiśmy z ustawieniami i oponami. To dobra baza, ale będziemy mocno pracować, by przyspieszać z każdym kolejnym rajdem – deklaruje Kacper Wróblewski.

Ireco Motorsport Rally otowrzył tegoroczny Tarmac Masters. Kolejna runda cyklu zostanie rozegrana 22-23 sierpnia.

Nieoficjalne wyniki 4. Ireco Motorsport Rally:

1. Wróblewski/Wróbel (Volkswagen Polo GTI R5) 20:55,9s
2. Kasperczyk/Syty (Volkswagen Polo GTI R5) +8,5s
2. Słobodzian/Hundla (Hyundai i20 R5) +8,5s
4. Płachytka/Dymurski (Skoda Fabia R5 Evo) +21s
5. Chwietczuk/Hinz (Skoda Fabia R5 Evo) +34,9s
6. Jurecki/Szeja (Ford Fiesta Proto) +48,1s
7. Poloński/Sitek (Abarth 124 Rally) +1:00,4s
8. Lechoszest/Spentany (Skoda Fabia S2000) +1:15,8s
9. Terlecki/Załużny (Ford Fiesta Proto) +1:19,3s
10. Terlikowski/Burkat (Ford Fiesta Proto) +1:25,8s



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi