KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Jutro testy DTM – najważniejsze informacje o nich



Już jutro kierowcy DTM wyjadą na tor Nurburgring w ramach 4-dniowych testów serii przed sezonem, który rozpocznie się za prawie 2 miesiące. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje o tych jazdach.

O testach

 

W oficjalnych testach serii weźmie udział cała stawka DTM, a zatem 16 kierowców – 7 BMW (6 fabrycznych i Robert Kubica) oraz 9 Audi (6 fabrycznych, 2 z ekipy WRT oraz Ferdinand Habsburg).

Kierowcy będą jeździć od godz. 9:00 do godz. 17 – 18 z godzinną przerwą. Każdy zespół będzie w osobnym garażu, a między garażami mają być odstępy. Załoga pracować ma w maseczkach ochronnych.



Jeździć będą oni przez 4 dni, ale na torze znajdują się już dziś. Robert Kubica wstawił wczoraj na swojego instagrama zdjęcie z przygotowań i finalnego malowania swojego auta.

Dla Polaka będą to tak naprawdę pierwszej jazdy autem w najnowszej specyfikacji ze wszystkimi poprawkami. Kubica ma otrzymać taki sam samochód jak kierowcy fabryczni BMW. Pierwsze godziny będą oczywiście poświęcone sprawdzeniu auta i przyzwyczajeniu się do niego.

Podczas testów w Jerez, Kubica używał nieznacznie zmienionej kierownicy – oprócz przełożenia jednej łopatki zmiany biegów na lewą stronę, Robert chciał też drobnej modyfikacji funkcjonalności przycisków.

O samochodzie

 

Nadwozie auta DTM ma monokok z włókna węglowego ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa i stalową klatką bezpieczeństwa. Ma również karbonowe osłony zderzeniowe z przodu i z tyłu.

przod auta dtm

Kierowca jest bardzo dobrze chroniony we wnętrzu auta, a osłona za nim gwarantuje 100% bezpieczeństwo. W aucie DTM brak jest lusterka wstecznego, które w 2019 roku zamieniono kamerą z tylnym widokiem.

blank

Auto DTM ma 4725mm długości i 1950 mm szerokości. Wysokość to około 1200mm. Auto waży 1070 kg.



Konstrukcje te używają 18 calowych kół na obu osiach. Przednie opony to 300-680-18 a tylne 320-710-18.

Zbiornik paliwa auta DTM mieści 120 litrów.

bok bolidu DTM

Silnik BMW M4 DTM to P48. Jest to rzędowa 4-cylindrowa jednostka o pojemności skokowej 1999 cm3. Waży on 85 kg i osiąga do 9500 obrotów na minutę. Jego moc przekracza 600 koni mechanicznych. Przelicznik masy na konie mechaniczne to 1,6 kg/HP. Paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 350 barów.

Są to silniki z turbosprężarką, do której napędzania używane są po części gazy wydechowe. Wydech jest umieszczony po prawej stronie samochodu na wysokości drzwi „pasażera”.

bok bolidu DTM

Auta te mają 6-biegową skrzynię pneumatyczną, a kierowca zmienia je poprzez manetki na kierownicy.

Samochody DTM osiągają prędkości przekraczające 300 km/h, a do 100 km/h rozpędzają się w 2,9 sekundy.

Silnik samochodu DTM

W wielu aspektach kierownica auta DTM przypominała w sezonie 2019 kierownice używane przez kierowców w Formule 1. Trybów jest oczywiście mniej, ale kierowcy mają do dyspozycji 2 pokrętła i 10 przycisków. Poniżej grafika z funkcjami poszczególnych przycisków.

kierownica dtm z opisem po polsku (1)

O torze

 

Nowa nitka toru Nurburgring została zbudowana w 1985 roku, a potem jeszcze dwa razy delikatnie zmieniona. Wersja, po której będą jeździć kierowcy, powstała w 2002 roku i liczy sobie 5148 metrów. Rekordzistą jest Michael Schumacher, który pojechał tam w 2004 roku 1:29.468. Nurburgring jest torem prawym i liczy 16 zakrętów.

Nurburgring nowa wersja

Tak wygląda jazda po Nurburgring autem DTM:

Kubica i Nurburgring

 

Swoją przygodę ze startami na Nurburgring Robert Kubica rozpoczął w 2001 roku, kiedy startował w Formule Renault 2000. W ósmej rundzie sezonu zajął 12. miejsce.



W 2003 roku w Formule 3 Kubica startował dwukrotnie na Nurburgring, zajmując 9. miejsce w pierwszym wyścigu i 6. w drugim. Rok później w tej samej serii Kubica był 5. i 2 i to było jego jedyne podium na tym torze.

W Formule 1 Kubica jeździł na Nurburgring już w 2006 roku w ramach GP Europy, ale tylko w dwóch treningach. W pierwszym był trzeci, a w drugim ósmy.

Rok później na Nurburgring odbywało się GP Europy. W treningach Robert zajmował 5, 10. i 4. miejsca. W kwalifikacjach był 5, tuż za Nickiem Heidfeldem – jak przez większość weekendu. W wyścigu zakończył rywalizację na 7. miejscu, znów lokatę za Niemcem. W wyścigu Robert szybko wyprzedził Nicka, ale ten chciał szybko odzyskać pozycję i doszło do kontaktu między kierowcami BMW Sauber, którzy spadli na koniec stawki. Zmienne warunki na torze pozwoliły obu zawodnikom na awans w punkty.

Pogoda

 

Upału nie będzie, a popołudniu może nieco popadać.

pogoda Nurburgring

Relacja

 

Z testów nie będzie przeprowadzana relacja telewizyjna. Nie wiadomo czy otrzymamy oficjalny live timing z nich. Sporo materiałów powinny nadsyłać zespoły i sami kierowcy będący na miejscu. Podczas testów nie będzie dziennikarzy, którzy mogliby relacjonować je nam „na żywo”.

Na blogu oczywiście będzie relacja z każdego z czterech dni testowych – od około 8:00 codziennie do godz. 18-19.

O DTM

 

Serię tę przedstawiałem w dwóch osobnych wpisach – poradnikach, które znajdziecie TUTAJ oraz TUTAJ.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi