KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 bez sprintów i odwróconej kolejności. 90 stron procedur na koronawirsa. „Kierowca z COVID-19? Są rezerwowi”



Mimo „przejściowego” etapu w Formule 1 oraz wyścigów rozgrywanych w nowej rzeczywistości, Formuła 1 nie będzie testowała nowych formatów weekendu wyścigowego, zakładających m.in. wyścigi sprinterskie czy start do nich w odwróconej kolejności. Chase Carey, szef F1, mówi również o procedurach na wypadek wykrycia koronawirusa czy kalendarzu na sezon 2020.

Bez udziwnień

 

F1 przyznała, że chciała wypróbować te pomysły podczas drugich wyścigów na Red Bull Ring i Silverstone. Do wprowadzenia zmian potrzeba było zgody wszystkich zespołów, a tej nie udało się uzyskać. Rozmowy mają być jednak toczone dalej.

„Mieliśmy dyskusje w ostatnich latach o tym, czy powinniśmy dokonać jakichś zmian w sporcie, z poszanowaniem jego wspaniałej historii, ale dla uatrakcyjnienia doświadczeń fanów. Rozmawialiśmy o kilku w kontekście sytuacji koronawirusa podczas wyścigów w Austrii i Wielkiej Brytanii. Nie wszystkie zespoły czuły się komfortowo z pomysłem odwróconej kolejności i dokonywania zmian w tak krótkim okresie, praktycznie w trakcie sezonu. Będziemy jednak przyglądać się różnym pomysłom. Ten nietypowy sezon daje nam nieco więcej możliwości na wypróbowanie czegoś nowego. Myślę, że nadal będziemy rozmawiać, bo zawsze chcemy stawiać przed sobą wyzwania i poprawiać ten sport” – powiedział Chase Carey.

Formuła 1 chciałaby opublikować pozostałą część swojego kalendarza na sezon 2020 do końca czerwca 2020 roku, jednak Carey nie wie, czy będzie to możliwe.



„Wiemy, że są w kalendarzu rundy, które prawdopodobnie się nie odbędą, ale mamy inne opcje. Chcemy mieć pewność, że priorytetem będzie bezpieczeństwo” – mówi Carey, potwierdzając, że seria nadal celuje w rozegranie od 15 do 18 rund.

90 stron procedur

 

W rozmowie z szefem F1 na oficjalnej stronie serii sporo czasu poświęcono bezpieczeństwu i procedurom, które będą obowiązywać po rozpoczęciu sezonu. Podkreślił on bardzo mocne zaangażowanie FIA w cały proces i stworzenie „przewodnika” liczącego 80-90 stron dla całego świata F1. Znalazły się w nim wytyczne dotyczące podróżowania, zatrzymywania się w hotelach, zachowania na torze itp. Powtórzył on, że wszyscy zostaną przebadani pred wyjazdem, a następnie testy zostaną powtórzone po przyjeździe na tor i będą wykonywane co 2 dni.

„Jeżeli znajdziemy infekcję, mamy całą procedurę. Pracujemy też nad systemem śledzenia i monitorowania osób. W wielu aspektach będziemy jakby żyć w bańce. Kontrolowany będzie transport do hoteli, ich personelu. W pewnej bańce będą też ci, którzy działają na różnych funkcjach w otoczeniu F1. Chcemy mieć pewność, że będziemy odpowiednio wyposażeni. Oczywiście, nie będziemy w stanie zachować 2-metrowych odstępów między członkami zespołu. Musimy dobrze zarządzać tym ryzykiem” – mówi Carey.

Powtórki z Grand Prix Australii ma nie być – jeden pozytywny przypadek nie spowoduje odwołania wyścigu.

„Zachęcamy zespoły do posiadania procedur na wypadek zachorowania – umieszczenie takiej osoby w kwarantannie, zapewnienie jej zastępstwa. Jeżeli zachoruje kierowca, zespoły mają swoich rezerwowych. W razie czego, jeden zespół niezdolny do jazdy nie spowoduje odwołania wyścigu. Bez wiary w nasze procedury, nie poszlibyśmy dalej” – dodaje szef F1.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi