KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Cowell rozstaje się z Mercedcesem



Andy Cowell, człowiek, który nadzorował produkcję hybrydowych jednostek napędowych V6, które sześć razy z rzędu wygrały podwójne mistrzostwa świata dla Mercedesa, ma odejść z funkcji dyrektora zarządzającego.

Przez ostatnie siedem lat Cowell kierował działem Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), a pracował tam w sumie przez 16 lat. O zamiarze odejścia, zespół aktualnych mistrzów świata, poinformował już styczniu.

Obowiązki Cowella zostaną podzielone między zespół kierownictwa wyższego szczebla, a Hywel Thomas obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego, bezpośrednio odpowiedzialnego za jednostkę napędową.

Mercedes zapewnia jednak, że Cowell będzie wspierał Thomasa w celu “pomocy w dostosowywaniu się do nowych przepisów” i będzie doradzał w kwestii “dużego przyszłego projektu” przynajmniej do początku 2021 r.



Przywództwo Andy’ego w HPP było kluczowym czynnikiem naszego sukcesu w ostatnich sezonach- powiedział szef zespołu, Toto Wolff. Wniósł niezwykły wkład w naszą spuściznę sportów motorowych, a ja od 2013 roku cenię i cieszę się z naszej współpracy; jestem pewien, że odniesie wielki sukces w kolejnym wyzwaniu, któremu stawi czoła. Nasza filozofia od zawsze była taka, że zwycięski zespół to dynamiczna organizacja, w której zmiana jest naturalną częścią rozwoju. Jestem szczególnie zadowolony, że udało nam się wspólnie stworzyć nową strukturę zarządzającą, bazując na sile zespołu w Brixworth. To stawia nas w bardzo silnej pozycji na nadchodzące lata, w których dalej chcemy tworzyć historię Formuły 1 i Formuły E.

Cowell powiedział – Po 16 latach owocnej pracy w HPP, zdecydowałem, że teraz jest odpowiedni moment, aby odejść z zespołu i poszukać nowych wyzwań. Doceniam możliwość współpracy m. in. z Toto przy określaniu przyszłej struktury kierowniczej firmy. Wierzę w zdolność Hywel’a i zespołu do kierowania firmą w przyszłości”. Thomas dodał: Andy i ja pracowaliśmy razem przez cały mój czas tutaj i jestem wdzięczny, że mogłem się od niego uczyć. Nasza nowa grupa liderów jest bardzo podekscytowana tym nowym wyzwaniem: w Brixworth mamy niesamowity zespół ludzi i wszyscy jesteśmy skoncentrowani na osiąganiu maksymalnych wyników na torze w nadchodzących latach – zakończył.

Piotr Ciesielski



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum