KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Clark: Nie ma w motorsporcie osoby bardziej zasługującej na miano bohatera niż Kubica



Dziennikarz Radia Rajdowego WRC, Colin Clark w swoim cyklu 10 najlepszych wspomnień osobistych z WRC, wspomniał o Robercie Kubicy, w bardzo miłych słowach pisząc o Polaku.

Clark pisze, że Facebookowe wspomnienia wyświetliły mu zdjęcie z Rajdu Sardynii 2013.

„To był pierwszy i jedyny raz w moim życiu, kiedy zwycięzca wyścigu Formuły 1 poprosił mnie o selfie. I do dziś nikt nie wierzy mi, że to Robert poprosił mnie o selfie, a nie ja jego. […] Pozwólcie, że powiem wam coś o tym, czego dowiedziałem się o największej gwieździe sportów motorowych z Polski”.

„Pierwszy raz spotkałem Kubicę na Rajdzie Portugalii w 2013 roku i szczerze mówiąc, nie wiedziałem, czego oczekiwać. Wiedziałem, że miał niesamowicie obiecującą karierę w F1, która została przerwana przez ten straszny wypadek w Ronde di Andora dwa lata wcześniej, ale nie wiedziałem o nim nic jako o człowieku. Szczerze mówiąc, moje wcześniejsze doświadczenia z kierowcami F1 i Moto GP dały mi pewien skażony pogląd o „bogach ścigających się w kółko”. Kimi Raikkonen ledwie odpowiadał na moje pytania po zakończeniu OS-ów gdy jeździł w WRC i raz prawie uciął mi palce w pewien mroźny poranek w Szwecji. Valentino Rossi był zawsze otoczony ludźmi od PR. Obaj torowi mistrzowie okazali się fajnymi kolesiami, którzy według mnie wypracowali sobie zdrową dozę dystansu wobec cynizmu mediów, latami znosząc działalność tabloidów” – pisze Clark.



Zdradza on, że dział PR poinformował dziennikarzy, by nie prosili o wywiady Roberta Kubicy, co jeszcze bardziej spotęgowało jego wcześniejsze odczucia. Przed Rajdem Portugalii odbyły się testy, podczas których Robert Kubica pokonywał swoje pierwsze w życiu kilometry autem rajdowym na szutrze.

„To świetna okazja do porozmawiania z kierowcami w luźnej atmosferze. Zostaliśmy jednak poinstruowani i trzymałem się z dala od Kubicy. Ciekawość zaprowadziła jednak mnie i mojego kamerzysty bliżej jego garażu by lepiej przyjrzeć się błyszczącemu autu Kubicy. Wtedy nadarzyła się okazja. Podziwiałem samochód, gdy naprzeciwko wyszedł Kubica. Co zrobiłem? Miałem mikrofon, kamerzystę i tysiące pytań. Ale z tyłu głowy miałem krzyczących francuskich pr-owców. Miałem prawdziwą wojnę myśli”.

„Decyzja została jednak wyjęta z moich rąk. Kubica podszedł i powiedział „hello”. Byłem trochę zaskoczony i zacząłem od przedstawienia: Jestem Colin z Rally Radio”. „Nie musisz się przedstawiać. Dobrze wiem, kim jesteś. Słucham Rally Radio cały czas”. Tym jednym zdaniem, moje wszystkie wyobrażenia o F1 legły w gruzach. Jak się okazało, Robert podczas swojej rekonwalescencji śledził WRC i słuchał radia. Przeprowadziłem mój wywiad i to był początek wspaniałej relacji, jaką miałem z Kubicą. Im bardziej go poznawałem, tym bardziej przekonywałem się, jak szczególną osobą jest” – pisze Clark.

„Kubica jest niepełnosprawnym kierowcą, ale nigdy nie usłyszycie od niego narzekań na ten temat. Miał okropną kontuzję. Jego obrażenia były wystarczające, by zakończyć każdą motorsportową karierę. Ale nie w jego przypadku. Przyjrzał się swojemu wyzwaniu. Nie mówił o braku sprawności, określał to jako ograniczenia. A te można przezwyciężyć. Ale tylko z determinacją, poświęceniem i odpowiednim podejściem. A takie miał Kubica” – uważa Colin Clark.



Co ciekawe, dziennikarz przyznaje, że nawet on podczas pierwszej rozmowy z Robertem nie wierzył, że Polakowi uda się wrócić do F1.

„Przy Kubicy bardzo szybko rozumiesz jednak, że nie mówi nic tylko po to, by zrobić show. Kiedy słuchasz, jak rozmawia z tobą, to wiesz, że on w to wierzy. […] Kubica wiedział, że pewnego dnia wróci do F1. Ale najpierw musiał udowodnić coś światu i wygrać w WRC”.

„Kubica nie wygrał w Portugalii, ale uczynił to kilka tygodni później w WRC2. Po konferencji prasowej Kubica szedł, wciąż trzymając swojego szampana i zwrócił się do mnie: „Hej Colin, co powiesz na selfie? Mrucząc jak kot i trzymając szampana, który od tej chwili przeszedł w moje posiadanie, ja i mój nowy kumpel Bobby K pozowaliśmy przed kamerą”.
.
„Kubica wygrał jeszcze 3 eventy na swojej drodze do tytułu WRC2 i po każdym z nich odprawialiśmy ten sam rytuał z selfie. Byłem więc jego szczęśliwą „króliczą łapką”. […] Mógłbym pisać o Kubicy godzinami, ale może zachowam to sobie na inną okazję. Kubica trafił na moją listę, bo było prawdziwą przyjemnością poznać go. Często nadużywamy swów „bohater” czy „inspirujący” w motorsporcie, ale nie ma osoby bardziej na nie zasługującej niż on” – kończy dziennikarz.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi