plakat ligowy (1)

4. runda blogowej ligi iRacing – kwalifikacje [info i dyskusja]



Zapraszam po podstawowe informacje i do dyskusji o kwalifikacjach do drugiej rundy naszych zmagań.

– tor: Weather Tech Laguna Seca Raceway Full Course

– do kwalifikacji może przystąpić KAŻDY – nawet jeżeli nie brał udziału w pierwszej rundzie,

– w lobby „User created races” zostaną stworzone 3 sesje Open Practice, trwające godzinę. Pojawią się one o godz. 21:00, znajdziecie je wpisując w wyszukiwarkę powrotroberta

– hasło: 4kwalelaguna

– limit: 69 osób na sesję

– można wejść tylko do jednej z nich (nie można wejść i zobaczyć jaki czas mają inni)

– Każdy może przejechać maksymalnie 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing). Przekroczenie – przesunięcie do finału niżej.

– max. 20 incydentów (21 i więcej – przesunięcie do finału niżej)

Kwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do wtorkowego wyścigu. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji, jednak maksymalnie będzie to 25 osób na wyścig. Jeżeli np. przystąpi 60 osób, to podzielimy się na 3 grupy po 20 osób. Wówczas osoba, która miała w kwalifikacjach 21. czas (zakładając brak kar) będzie jechała w finale B, a zatem wiadomo już, że zajmie w całej rundzie miejsce od 21. do 40.

Ważna przy tej formie kwalifikacji będzie strategia. Warto monitorować sytuację na torze, sprawdzać orientacyjnie ile osób jeździ i starać się zrobić dla siebie miejsce. Jeżeli już po pierwszych kółkach będziecie zadowoleni ze swojego czasu, możecie nie robić kolejnych i po prostu opuścić sesję.

Przypominam, że do rundy mogą przystąpić tylko osoby z licencjami Rookie i D. Jeżeli ktoś brał udział w 1. rundzie i w międzyczasie wskoczył na licencję C lub wyższą, musi napisać do mnie informację o tym – będziemy działać by taka osoba mogła wziąć udział w rundzie (najpóźniej do godz. 20:30).



Malowania

 

Zachęcam do tworzenia własnych malowań aut poprzez program Trading Paints (do pobrania tutaj). W Showroomie udostępniłem moje malowanie (nazwa powrotrobertapl), ale jeżeli ktoś chciałby zrobić swoje, to będzie mi bardzo miło jeżeli użyje na nim logo bloga, które można pobrać tutaj. Jeżeli ktoś ma stworzone własne malowanie, również może się nim podzielić, nawet wysyłając plik psd.

O tym, jak działa trading paints dowiecie się tutaj.

Relacja

Poniżej obejrzycie mój stream, jeżeli macie swoje, podsyłajcie w komentarzach, będę umieszczał we wpisie.

 

Jak zacząć?

 

Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić?. Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1

Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.

Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: mcdon21@gmail.com – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.

Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:

Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.

Aby dołączyć do blogowego wyścigu wystarczy kliknąć w lobby iRacing po lewej stronie „Go race” i kliknąć „user created races”. Tam wpisujecie powrotroberta i powinny wyskoczyć Wam blogowe kwalifikacje. Sesja ta będzie dostępna w lobby od godz. 21:00 w poniedziałek.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 lipca

Dan Gourney odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to jednocześnie jedyne w historii Formuły 1 zwycięstwo Porsche. Pierwszy raz na podium staje Tony Maggs.

Keke Rosberg triumfuje w GP USA 1984. To było jego 3. zwycięstwo w F1. Pierwszy raz z pole position ruszał Nigel Mansell, a ostatni pobyt na podium zaliczył Rene Arnoux. Jubileusz 50. startu w F1 zalicza Michele Alboreto, a 150. Niki Lauda.

GP Francji wygrywa Alain Prost. Ostatni raz na podium staje Ivan Capelli, a 50. start zalicza Satoru Nakajima. Ekipa Leyton House staje po raz pierwszy i ostatni na podium.

Robert Kubica zajmuje 4. miejsce w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Przed nim meldują się Kimi Raikkonen, Fernando Alonso i Lewis Hamilton. Był to 750. start w F1 dla Ferrari.

„Sytuacja jest bardzo klarowna. Mamy porozumienie z Robertem i Nick też doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli Robert wyzdrowieje i będzie w stanie wrócić, to wróci. Koniec kropka. Nie ma innej możliwości. To ja jestem człowiekiem, który podpisał z nim kontrakt!” – mówi stanowczo Eric Boullier dla sport.pl.

Mark Webber triumfuje w Grand Prix Wielkiej Brytanii. To 30. zwycięstwo Red Bulla w historii.

Jedyny dziennikarz zaproszony na testy Roberta Kubicy z Renault, Anthony Rowlinson pisze, że był to „najbardziej emocjonujący dzień, jaki spędził jako dziennikarz w F1”. Mówi on, że Robert Kubica może zastąpić Joylona Palmera już od Grand Prix Belgii.

Sebastian Vettel wygrywa Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Archiwum