Zakończyły się testy serii DTM. Podczas czwartego dnia wielu kierowców, w tym Robert Kubica, poprawiło swoje czasy. Polak na koniec jazd może pochwalić się drugim największym przebiegiem. Zapraszam na podsumowanie czwartku i zbiorcze wyniki testów.
Przebieg jazd
Rano tor był wilgotny, ale kierowcy od razu wyjechali na slickach i szybko byli w stanie wejść na solidny poziom czasów okrążeń. Najwięcej kółek pokonał dziś nowy kierowca BMW, Jonathan Aberdein – 166. Dwadzieścia razy mniej pętlę liczącą 3629 metrów przejechał się Robert Kubica, który poprawił swój najlepszy wynik z dotychczasowych jazd o ponad 0,1 sekundy. Łącznie czas 1:19.493 dał mu 8. miejsce dziś i 12. w łącznych wynikach jazd.
Najszybszy był dziś Rene Rast, który wykręcił 1:19.028. Łącznie na pierwszych czterech pozycjach uplasowali się kierowcy Audi, jednak ich przewaga nad pierwszym z kierowców BMW nie jest duża.
Na liście zawodników pojawiło się dziś niespodziewane nazwisko – Harrisona Neweya. Zastąpił on Eda Jonesa, który utknął w Dubaju. Syn słynnego inżyniera Red Bulla wykręcił czas 1:19.761, a zatem bardzo dobry jak na pierwsze jazdy autem DTM.
Oto wyniki dzisiejszych jazd:
Miejsce | Numer | Kierowca | Best lap | Okrążenia | Auto |
---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Rast | 1:19.028 | 165 | AUDI RS5 DTM |
2 | 16 | Glock | 1:19.193 | 161 | BMW M4 DTM |
3 | 27 | Aberdein | 1:19.230 | 166 | BMW M4 DTM |
4 | 99 | Rockenfeller | 1:19.286 | 82 | AUDI RS5 DTM |
9 | 4 | Frijns | 1:19.375 | 80 | AUDI RS5 DTM |
5 | 51 | Muller | 1:19.428 | 94 | AUDI RS5 DTM |
6 | 22 | Auer | 1:19.476 | 154 | BMW M4 DTM |
7 | 8 | Kubica | 1:19.493 | 146 | BMW M4 DTM |
8 | 10 | Newey | 1:19.761 | 140 | Audi RS5 DTM |
10 | 28 | Duval | 1:20.045 | 39 | AUDI RS5 DTM |
11 | 13 | Scherer | 1:20.401 | 66 | AUDI RS5 DTM |
12 | 62 | von Habsburg | 1:21.134 | 84 | AUDI RS5 DTM |
Tak przedstawiają się natomiast zbiorcze wyniki po 4 dniach jazd. Warto zauważyć, że tylko 1 kierowca pokonał więcej okrążeń niż Robert Kubica. Prawie 2000 km przejechanych autem DTM to dla Polaka solidna porcja informacji, szczególnie, że wczoraj miał też okazję pojeździć w deszczu.
Miejsce | Numer | Kierowca | Best lap | Okrążenia | Auto |
---|---|---|---|---|---|
1 | 62 | von Habsburg | 1:18.911 | 529 | AUDI RS5 DTM |
2 | 51 | M?ller | 1:18.944 | 325 | AUDI RS5 DTM |
3 | 33 | Rast | 1:19.028 | 359 | AUDI RS5 DTM |
4 | 53 | Green | 1:19.037 | 280 | AUDI RS5 DTM |
5 | 31 | van der Linde | 1:19.070 | 273 | BMW M4 DTM |
6 | 16 | Glock | 1:19.157 | 292 | BMW M4 DTM |
7 | 25 | Eng | 1:19.204 | 324 | BMW M4 DTM |
8 | 4 | Frijns | 1:19.214 | 363 | AUDI RS5 DTM |
9 | 27 | Aberdein | 1:19.230 | 318 | BMW M4 DTM |
10 | 99 | Rockenfeller | 1:19.286 | 569 | AUDI RS5 DTM |
11 | 22 | Auer | 1:19.476 | 300 | BMW M4 DTM |
12 | 8 | Kubica | 1:19.493 | 541 | BMW M4 DTM |
13 | 13 | Scherer | 1:19.511 | 354 | AUDI RS5 DTM |
14 | 11 | Wittmann | 1:19.581 | 218 | BMW M4 DTM |
15 | 28 | Duval | 1:19.587 | 68 | AUDI RS5 DTM |
16 | 10 | Newey | 1:19.761 | 140 | Audi RS5 DTM |
Co ciekawe, po zakończeniu testów z możliwości poznania Robert Kubicy cieszył się kierowca WRT, Ferdinand von Habsburg, arcyksiążę Austrii, Książę Czech i Węgier.
Can I just say one thing. Thanks to @DTM and @followWRT I not only met #Robertkubica but also will be racing him this year. That is cool to me. Thank you.
— Ferdinand Habsburg (@Fhabsburg62) June 11, 2020
Podsumowanie
Myślę, że możemy być zadowoleni. Oczywiście, pewnie każdy z nas chciałby widzieć Roberta Kubicę wyżej w tabeli wyników, jednak te będą liczyć się na Spa podczas pierwszych wyścigów. Najważniejszy jest duży przebieg Kubicy, który każdego dnia pokonywał ponad 120 okrążeń. Nie było żadnych problemów technicznych, a pogoda dopisała, choć pewnie gdyby w któryś dzień było nieco cieplej, to można by bardziej zapoznać się z pracą opon przy upale.
Kubica wykonał w czwartek symulację wyścigu, sporo też miał krótkich, ale szybkich przejazdów. Myślę, że był jednym z częściej zjeżdżających na poprawki kierowców na torze. Obserwując live timing mogliśmy też zauważyć sporo okrążeń z dobrymi pierwszymi sektorami i odpuszczonym trzecim oraz wolniejszymi pierwszymi fragmentami toru oraz szybkim trzecim sektorem.
Świadczyć może to o tym, że rezerwy jeszcze są, ale pewnie podobnie jest u wielu kierowców. Ważne, że Kubica ma przed sobą kolejne kilometry na dokopywanie się do głębszych pokładów tych rezerw. Cieszy jego uśmiech na twarzy, bo zmiana środowiska na bardziej konkurencyjne i profesjonalne była mu bardzo potrzebna.
Trzeba być w dobrym nastroju po tych testach, bo zapowiada się na walkę. Przypomnę, że jeszcze miesiąc temu nie było w ogóle wiadomo, czy do tych testów dojdzie. A teraz Kubica ma już przejechane prawie 2000 km autem DTM – to dorobek, na który przy braku zakończonych dziś jazd na Nurburgring – musiałby pracować przez kilka weekendów wyścigowych.
I teraz szkoda tylko, że na jazdy musimy poczekać 7 tygodni. Ale wytrzymamy. Wcześniej – już za 3 tygodnie – wraca F1.