KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 1

Zmiany w Formule 1 zatwierdzone



FIA zatwierdziła zmiany w regulaminach technicznym i sportowym w Formule 1, które wejdą w życie w 2020 i 2021 roku. Ich tematem przewodnim jest ograniczenie wydatków oraz wyrównanie szans.

Najważniejsze zmieny w regulaminie technicznym:

– Zamrożenie dużej listy komponentów pomiędzy sezonami 2020 i 2021. Obejmuje ona nadwozie, skrzynię biegów, wiele części mechanicznych oraz struktur zderzeniowych. Stosowany będzie system „tokenów”, które pozwolą zespołom na ograniczoną liczbę modyfikacji.
– Ograniczono poprawki silnika na sezon 2020
– Uproszczenie podłogi by dostosować ją do opon i zwiększyć siłę docisku
– Zwiększenie wagi aut do 749 kg



Najważniejsze zmiany w regulaminie sportowym:

– Zmiany w przepisach dotyczących składów zespołów na poszczególne rundy, w zależności od ich struktur i tego, czy będą rozgrywane z udziałem publiczności. Limit osób w zespole przy zamkniętych dla publiczności wyścigów wyniesie 80 osób przy czym 60 z nich ma pracować przy bolidzie.
– Ograniczenie testów aerodynamicznych i wprowadzenie restrykcji dotyczących testowania silników ze względów budżetowych
– W 2021 roku nastąpi kolejna redukcja testów aerodynamiki i wprowadzenie zróżnicowania w tych ograniczeniach, zależnego od pozycji w mistrzostwach świata. Im wyższa pozycja, tym mniej możliwości testów.
– Zmiany dotyczące testowania opon, w tym zezwolenia na testy podczas drugich treningów
– W 2022 wprowadzone zostaną szczegółowe regulacje dotyczące zakazu pracy w określonych godzinach, ograniczonej liczby komponentów, badań technicznych i restrykcji parc ferme.

Najważniejsze zmiany w regulacjach finansowych na 2021 rok:
– Redukcja limitu wydatków do $145 mln w 2021 roku, $140 mln w 2022 roku i $135 mln w latach 2023-2025, ale przy założeniu sezonu składającego się z 21 rund. Znajduje się tu wiele wyłączeń dotyczących m.in. bonusów za wyniki w sezonie (wzrasta do $12 mln) i opieki pracowniczej, kosztów zatrudnienia, urlopów, projektów w asyście FIA, wydatków marketingowych itp.

Wszelkie zmiany dotyczące bolidu i regulaminu technicznego przyjęte wcześniej zostaną wprowadzone w 2022 roku.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi