KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

O powrocie Alonso, zrzucaniu 8 kg w miesiąc i współpracy z Hiszpanami



Ponad 40-minutową rozmowę z Robertem Kubicą opublikowała hiszpańska telewizja Movistar. Było trochę opowieści z przeszłości oraz opinii o obecnych wydarzeniach w Formule 1.

Spora część rozmowy dotyczyła kolarstwa, jako że Movistar ma zespoły kolarskie. Robert mówił to, co w wielu poprzednich rozmowach – o kolarskiej pasji rozpoczętej w dzieciństwie, chęci zrzucenia zbędnych kilogramów, szczególnie gdy pewnego razu zobaczył na wadze 87 kilogramów. Ponownie podkreślił, że bardzo podziwia kolarzy, gdyż uprawiają bardzo wymagający sport.

Co mówi Polak o swoich planach na dalszą część roku i powrocie do ścigania?

„Jeżeli wystartujemy, to będzie to dla mnie jeszcze bardziej skondensowany i trudny czas. Moja praca to nie tylko obecność na torze, ale wiele pracy poza nim. Jednak robimy to wszystko z pasji, teraz nam tego brakuje i z chęcią zacznę w końcu realizować mój napięty harmonogram. Na początku jak będziemy wracać, to pewnie będzie trochę dziwnie, ale ja przeżyłem już znacznie dłuższy czas poza sportem i wiem, że powrót do normalnych aktywności to tylko kwestia czasu, tego się nie zapomina” – mówił Robert.



Dlaczego zdecydował się na ściganie właśnie w serii DTM?

„Dlaczego DTM? To trudne i podchwytliwe pytanie. Uważam, że DTM jest bardzo konkurencyjną serią ze świetnymi kierowcami. Zespoły są tu bardzo profesjonalne, a BMW w pełni wspiera naszą ekipę. Aut nie ma wielu, ale jakość ścigania jest bardzo wysoka. A ja lubię takie środowisko pracy. Muszę próbować walczyć z najmocniejszymi kierowcami, z jakimi można. W tym roku nie było mi dane ścigać się w F1, dlatego wybrałem starcie z kierowcami DTM, których bardzo szanuję”.

Kubica opowiadał również o swoim zadaniu w Alfa Romeo Racing Orlen, polegającym przede wszystkim na rozwoju symulatora. Został też zapytany o swoisty podwójny powrót do Hinwil i BMW.

„Nie jestem bardzo sentymentalnym gościem, ale skończyłem w Hinwil i w BMW, gdzie widzę wiele znajomych mi twarzy. To pewien naturalny sposób powrotu. Nie mieliśmy zawsze idealnych momentów, ale mam nadzieję, że ludzie pamiętają i szanują moją pracę” – stwierdził Kubica.

Pytany o doświadczenie i jego znaczenie w F1 odpowiedział, że gdy on wchodził do F1 liczyło się ono znacznie bardziej.

„Dziś młodzi kierowcy wchodzą do F1 bardzo dobrze przygotowani, pomaga im w tym też technologia – również dostępne na życzenie onboardy wszystkich kierowców” – mówi Kubica.

Robert Kubica ma za sobą starty w hiszpańskim zespole – Epsilon Euskadi w World Series by Renault w 2005 roku.

„Mieliśmy bardzo dobry rok, ale nie wszystko było idealnie i były ciekawe historie. Auto spisywało się bardzo dobrze na szybkich torach, ale podczas ulicznych wyścigów, na przykład w Bilbao były problemy. Miałem wspaniały czas z zespołem, niestety ten projekt, który był świetnym, teraz spowolnił, a szkoda, bo mieli duże plany, wiedzę i doświadczenie” – wspomina Kubica.

Telewizja wyemitowała również krótką wypowiedź hiszpańskiego inżyniera, Antonio Cuquerelli, który od 2008 roku pracował z Robertem Kubicą w BMW Sauber.



„W 2006 i 2007 roku nie wiadomo czemu BMW zmieniało mi inżynierów. Toni przyszedł w 2008 roku i mieliśmy dobry rok. Był bardzo dobrym wyścigowym inżynierem. Był moimi oczami i moim mózgiem poza bolidem. Podzieliał moją wizję motorsportu, nie tylko jeżeli chodzi o ustawienia samochodu. To był szczególny rok. Podczas pierwszego roku w Walencji auto było niekonkurencyjne, byliśmy ostatni. Potem poprawki okazały się przydatne. Przed startem sezonu musiałem stracić 8 kilogramów by poprawić osiągi. Nasz bolid był bardzo wrażliwy. Raz przejechałem z ustawieniami balansu Nicka i okazało się, że samochód prowadzi się znacznie lepiej. Dlatego musiałem stracić 8 kilogramów w 5 tygodni. Ten wysiłek się jednak opłacił w pierwszej połowie sezonu. 2008 był dla nas bardzo dobry, ale również był dziwny. Zaczęliśmy ostatni, potem byliśmy bardzo szybcy by z końcem sezonu znów spowolnić” – mówił Robert o współpracy z nim.

Polak opowiadał równiez o swoim czasie w Renault: „W Renault zawsze współpraca była bezpośrednia, traktowali kierowców tak, jak powinno się w motorsporcie i zaliczyliśmy świetny rok, może nie jeżeli chodzi o rezultaty, choć nadal uważam, że wiele razy osiągnęliśmy. Potem w Renault robiłem swój pierwszy test wracając do F1 więc ten zespół zawsze był blisko mojej kariery”

Zapytany, co myśli o ewentualnym powrocie Fernando Alosno w Renault, odpowiada: „To może być dla niego duże wyzwanie, bo w Renault zapewne prowadziłby samochód, który nie byłby tak konkurencyjny jak by chciał. W Renault wiedzą jednak, jak szybko poprawiać rzeczy. Na pewno byłoby to bardzo ekscytujące i fajnie byłoby zobaczyć go w Formule 1”.

Źródło: Movistar.tv



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi