KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kubica Gollob

„Mózg to mięsień, który możemy ćwiczyć”



Ryzyka, przekraczania granic i elementów potrzebnych na szczytach motorsportu dotyczyła rozmowa z Robertem Kubicą i Tomaszem Gollobem w programie R1 w nSPort+. Obejrzycie ją poniżej.

Rozmowa była o tyle ciekawa, że poruszała dość nietypowe wątki, biorąc pod uwagę rozmówców. Sporo było o psychologii sportu.

„To, co my robimy nie jest przekraczaniem granic. Myślę, że dla sportowców na wysokim poziomie, granice nie istnieją. Od małego wieku, najpierw przez zabawę, potem sport, to wszystko staje się dla nas normalnością i codziennością. Każdy manewr jest podajmowany w bardzo naturalny sposób. Oczywiście potrzeba jest dużo pracy, ale to nie wszystko. Potrzeba pewnych predyspozycji. Nie można myśleć o ryzyku, co nie oznacza, że nie jest się jego świadomym. Jest ono wpisane w grę” – mówił Robert Kubica.

Pytany, jak to jest z przygotowaniem mentalnym kierowców i przystosowaniem ich do rywalizacji w tak ekstrematlnym sporcie jak F1, Kubica odpowiedział, że wszystko przychodzi naturalnie, a kwestią jest szybkie dostosowanie.



„W 2005 ścigałem się w kategorii, która była najszybsza w Europie poza F1 – World Series by Renault. Jeździliśmy 6-7 sekund wolniej na okrążeniu niż F1. Kiedy oierwszy raz wsiadłem do bolidu Formuły 1, robiłem wszystko za późno. Wydawało mi się, ze jestem 20 metrów bliżej niż byłem. Ale potrzebowałem 6-7 okrążeń żeby się przestawić. Kiedy przygotowywałem się w 2017 roku do powrotu, to poświęciłem sporo uwagi na przygotowania mentalne i fizyczne. Wiedziałem, ze dam sobie radę, ale zastanawiałem się, czy mój umysł będzie reagował na tyle szybko. Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że mózg jest mięśniem, który pomożemy poprawiać, ulepszać i coraz więcej narzędzi ku temu mamy” – mówił Robert.

Podobnie jak Tomasz Gollob, Robert również uważa, że najważniejszym czynnikiem i czujnikiem w pojeździe jest człowiek.

„Tak naprawdę w bolidzie powinien być jeden czujnik – ja jako kierowca. Jego wskazania powinny zgadzać się z telemetrią. Oczywiście dane, wykresy mogą pomóc inżynierom, ale i tak kluczowe są uwagi kierowcy” – stwierdził Kubica.

Całą rozmowę obejrzycie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi