KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Kubica o dniach, które zmieniły jego życie i alternatywie DTM



W rozmowie z TVP Sport Robert Kubica mówił o momentach, które zmieniły jego sportowe życie. Nie zabrakło ciekawych wspomnień z kartingu czy pierwszego testu bolidem F1.

Robert wspominał m.in, że swoich kartingowych rywali z Włoch najpierw poznawał w… gazecie.

“Pamiętam, że oglądałem wtedy w Polsce włoską gazetę poświęconą kartingowi – VROOM. Pamiętam, że jak potem jechaliśmy z tatą na trening, to mówiłem mu: A tego to znam z gazety. Tata mówił, że to niemożliwe, ale później tabele wyników to potwierdziły”.

Najważniejsze dla pewności siebie młodego kierowcy z Krakowa były pierwsze kartingowe sukcesy.

“Przez 2-3 lata jeździłem gokartem przed startów. Pierwszy raz zobaczyłem że jestem dobry dopiero w 1998 roku podczas mistrzostw Włoch. Jechałem do Włoch zupełnie nie wiedząc, co mogę zdziałać. Oczywiście w Polsce podczas trzech sezonów wygrałem sporo, ale poziom we Włoszech wtedy był dużo wyższy. Jechałem z nadzieją na wejście do finału czyli do najlepszej 34-ki. Był pierwszy trening i podjechaliśmy do parku przedstartowego. Wszyscy kierowcy fabryczni i nie tylko mieli ładnie pomalowane kaski, oklejone gokarty, sprzęt. Ja miałem biały kask, zielony kombinezon i białego gokarta, na którym jedyną naklejką było moje imię i nazwisko. Gdy wyjechałem na tor, jechałem za Jarkiem Janiszem – czeskim kierowcą, jeżdżącym na bardzo wysokim poziomie. Na pierwszym treningu usiadłem mu na ogonie żeby zobaczyć jak mi idzie, podpatrzyć linię. Ale okazało się, że byłem szybszy. Oczywiście po tym treningu tata powiedział mi, że na pewno nie jechał na pełnej mocy, że pewnie docierał silnik. Gdy po kwalifikacjach wjechałem na wagę, popatrzyłem na ekran z wynikami. Zacząłem szukać swojego nazwiska od dołu tabeli, dojechałem do jej środka, ale go nie było. No to zacząłem znowu od dołu. Okazało się, że byłem na samym szczycie” – wspomina Robert.

Innym wydarzeniem, które bardzo mocno wpłynęło na przyszłość Roberta Kubicy był jego test z Renault w 2005 roku.



“Do tych testów też podchodziłem jak do przygody. Wiedziałem, że jestem tam na dostawkę, bo testuje tam zespół mistrzowski. Wiadomo było, że nie chcieli żebym tam jeździł, ale nie mieli wyjścia bo wygrałem World Series by Renault. Myślałem, że ludzie z obsługi będą podchodzić do mnie tak, że przyjedzie sobie pojeździć jakiś Polak i pewnie nie byli do tego przychylnie nastawieni. Ale okazali się otwarci i bardzo mi pomogli. Same testy też wypadły bardzo dobrze. Dzień przed nimi byłem już w Barcelonie i widziałem innych testujących. Ostatni zakręt starej konfiguracji był bardzo szybki. Jechało się tam 260 km/h. Gdy przejechał Coulthard, powiedziałem sobie: nie, ja tego nie mogę zrobić, to niemożliwe żebym sobie poradził. A 24 godziny później wsiadłem do bolidu F1 i tak naprawdę od pierwszych okrążeń wychodziło mi całkiem nieźle. Pomógł mi w tym bardzo bolid, bo był niesamowity i do dziś pozostaje chyba najlepszym, jakie prowadziłem w karierze. Gdybym przez te 35-40 okrążeń jeździł wolniej o półtorej sekundy wtedy to pewnie nikt by mi drugiej szansy nie dał” – powiedział Robert o początku grudnia 2005.

Czy zachowywał pamiętki z tamtego okrasu, na przykład zielony kombinezon?

“Pewnie jakieś kombinezony z tego okresu mam, ale prawda jest taka, że rodzice wtedy sprzedawali sprzęt bo pieniądze były ważne, a sytuacja w Polsce była jaka była. Pamiętam pierwsze kroki do sponsorów czy jakieś wywiady to nikt nie wiedział jak się pisze karting” – odpowiedział.

Jan Piasecki zadał też ważne pytanie o DTM – czy jeżeli seria nie wystartuje by przetrwać, to Robert będzie szukał innej kategorii.

“Tak na pewno, moim priorytetem jest ściganie. Sytuacja sporo zmieniła się w ciągu 2-3 miesięcy. Będziemy musieli reagować i dostosowywać się do tej sytuacji. Myślę jednak, że DTM zrobi wszystko, żeby te mistrzostwa były, być może w innym wydaniu przy zmienionym kalendarzu” – powiedział Kubica.

Cały wywiad obejrzycie poniżej:

Źródło: TVP Sport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi