KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Robert Kubica challenge

Kubica o challengu, nadziei na instensywny grafik i starcie w prawdziwym Tour de Pologne amatorów



Robert Kubica był gościem Eurosportu w programie „Okno na sport”. W blisko godzinnym programie mowa była przede wszystkim o kolarstwie, ale nie zabrakło też rozmów o motorsporcie czy popularnym ostatnio wyzwaniu.

Robert w sobotę weźmie udział w drugim etapie e-Tour de POlogne dla amatorów. Na pierwszym był najszybszy w kategorii VIP-ów i 42. w klasyfikacji generalnej. Dlaczego dał z siebie wszystko?

„To normalność dla każego sportowca. Mimo że jestem 100% amatorem i pasjonatem, to walczyłem. Kiedy stajemy na starcie, każdy próbuje dać z siebie wszystko i osiągnąć swój cel. Poza miejscem, byłem też zadowolony z tego, co wykonałem. Przez ostatnie 2 lata były chęci i plany startu w prawdziwym Tour de Pologne amatorów” – powiedział.

Kolejny etap zostanie rozegrany jutro. Co Robert mówi o tej trasie?

„Insbruck mało znam bo zazwyczaj jeżdżę po innych trasach. Będzie 30 km po płaskim i 7 km podjazdu. Dla mnie dużą trudnością było wystartowanie bardzo mocno – nie jestem do tego przyzwyczajonym. Trzeba będzie oszczędzić trochę sił na ostatni, 20-minutowy wjazd” – powiedział.

A jaka jest wymarzona trasa kolarska Roberta?

„Dla mnie bardzo ciekawym podjazdem jest Col de Turini i wjechać na ten podjazd kultowy dla kierowców było czymś szczególnym. Największym osobistym celem i wynikiem jest przekraczanie swoich limitów. Kiedy kilka lat temu wsiadłem pierwszy raz na rower, miałem ogromny ból pleców. Moja prawa noga była słabsza po wypadku, teraz się wszystko wyrównało. Muszę traktować kolarstwo jako sport, który mi pomaga, a nie wykańcza. Na rower dodatkowo mogę siadać nieregularnie, a to ważne” – mówi Robert.

Kubica po raz kolejny podkreślił, jak dużym szacunkiem darzy kolarzy.



„Każdy sport wymaga poświęcenia, diety, reżimu życia. Ale wydaje mi się, że w kolarstwie jest to podwojone czy potrojone. Zbliżenie się do kolarstwa pomogło mi w sportach motorowych, choćby jeżeli chodzi o dietę. Zawsze jakąś miałem, ale skupiała się ona przede wszystkim na utrzymaniu wagi” – powiedział Kubica.

Nie zabrakło też wielu opowieści kolarskich, w tym o jego włoskich przyjaciołach, świetnych kolarzach Mario Cippolinim, Alessandro Pettacchim czy Michele Bartolim. Co z planami startowymi Roberta w DTM i roli w F1?

„Myślę, że znaleźliśmy się w bardzo trudnym okresie jeżeli chodzi o motorsport, do którego trzeba jednak podchodzić spokojnie bo dodatkowa panika nic nie da. Pewne jest, że organizatorzy wyścigów chcą doprowadzić do ich rozegrania. Ograniczenia będą coraz luźniejsze, a to ułatwi organizatorom podejmowanie decyzji. Trzeba jednak pamiętać, że organizacja wyścigu to znacznie trudniejsze przedsięwzięcie niż na przykład meczu. Mam nadzieję, że z napiętego kalendarza, który miałem, zrobi się jeszcze bardziej napięty, co będzie oznaczało, że obie kategorie wrócą do życia. Na pewno będą duże ograniczenia i będziemy musieli się do nich dostosować. Sytuacja jest dynamiczna i miejmy nadzieję, że pozytywny trend będzie się utrzymywał”.

Robert został też zapytany czy podejmie się Hot16Challenge, polegającego na rapowaniu.

„Jeżeli mam być szczery, to nigdy nie robiłem żadnego challengu, nie lubię ich i nawet nie wiedziałem o nominacji” – odpowiedział.

Całą rozmowę zobaczycie poniżej:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi