KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

Kubica: Gdyby Ecclestone był w F1, może mój powrót potoczyłby się inaczej…



Bardzo ciekawy wywiad z Robertem Kubicą opublikowało Corriere della Serra. Nie zabrakło wątków dotyczących umowy z Ferrari i oceny obecnych ruchów transferowych. Zapraszam do przeczytania całości.

Czy swój powrót do F1 w 2019 roku Robert uważa za straconą szansę?

„8 lat nieobecności to dużo. Wielu kierowców, dziennikarzy, nawet mnie nie znało, podobnie jak ci, którzy zarządzali tym sportem. Gdyby był w nim jeszcze Ecclestone, być może rzeczy potoczyłyby się inaczej. Kochał ten świat i pasję do niego”.

Czy najlepszy czas podczas testów w Barcelonie wśród kierowców Alfy Romeo był swoistym rewanżem?

„Nie, to raczej wewnętrzne potwierdzenie. Znalazłem się w prawdziwym samochodzie wyścigowym i jazda była prawdziwą przyjemnością. Czułem taki entuzjazm, jak młody kierowca zaczynający swoją przygodę” – mówi Robert.



Jak ocenia swoich partnerów z zespołu?

„Znam Raikkonena od lat. Ma doświadczenie i nadal kocha jazdę. Rozmawialiśmy wielę z Antonio i myślę, że cierpi nadal ze względu na swoją przerwę w jeździe. Ma silną potrzebę zademonstrowania, ile jest wart. I mam nadzieję, że niebawem to zrobi” – odpowiada Kubica.

Czy Robert był zdziwiony zatrudnieniem przez Ferrari Carlosa Sainza?

„Trochę. Ale jeżeli nie ma już relacji, to lepiej to zakończyć. Wierzę, że ta decyzja nie została podjęta ostatnio. Ferrari zazwyczaj planuje z wyprzedzeniem i pieniądze nie mają tu żadnego znaczenia. Zatrudnienie Sainza może być rozważane jako odważny wybór, ale jest kierowcą, który nigdy nie jeździł na czołowych miejscach, co kreuje pewne trudności jeżeli walczysz o zwycięstwa. Bottas czy Raikkonen gwarantowali większy spokój, ale zawsze są jakieś za i przeciw”.

Kogo woli Robert Kubica – Charlesa Leclerca czy Maxa Verstappena?

„Obu. Albo inaczej: Myślę, że Max jest bardzo inteligentny, gotowy na mistrzostwo świata, bez porywczości. Nadal nie wiemy, jak zachowywałby się walcząc o tytuł, ale postawiłbym od razu pieniądze na jego mistrzostwo. Leclerc był bliski wygrania swojego drugiego wyścigu w Ferrari w Bahrajnie. Wszyscy, którzy byli zaskoczeni jego formą chyba nie wiedzieli o nim za dużo”.



Kubica zauważa, że mimo wszystko w Formule 1 liczy się samochód, ale przewagę trzeba również umieć wykorzystać.

„W 2018 roku Ferrari było bardzo silne, ale Hamilton wiedział, jak ich pokonać. Oczywiście, gdyby został w McLarenie, to nie mówilibyśmy dziś o nim tylko o innym mistrzu. Samochód ma niesamowite znaczenie dla losów kierowcy. Alonso błyszczał, widziałem, jak robił niesamowite rzeczy, ale nie wygrał tyle ile by chciał i na ile zasługiwał.”

Ile trzeba będzie czekać na tytuł Ferrari?

„Pościg jest skomplikowany. Trzeba podjąć ryzyko, a jeżeli ryzykujesz, możesz przegrać. Ferrari straciło więcej niż jedno mistrzostwo i mnóstwo punktów i może zmiana przepisów w 2022 roku pomoże im”.

W aspekcie rozmowy o Ferrari, nie mogło zabraknąć wątku kariery Kubicy w tej ekipie.

„Ferrari było faktem, potem przyszedł wypadek. Powiem coś, czego jeszcze nie mówiłem nikomu. Lubię czerwone samochody drogowe, ale nigdy sobie go nie kupiłem. Gdy go nie widzę, czuję się lepiej” – kończy Robert.

Źródło: corriere.it/



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi