KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
plakat ligowy (1)

Jutro kwalifikacje blogowej ligi iRacing

Aby sprawdzić, ile nas będzie oraz ewentualnie podzielić nas na dwie grupy, w poniedziałek przeprowadzona zostanie sesja treningowa, która będzie jednocześnie sesją kwalifikacyjną przed wtorkową, pierwszą rundą naszych ligowych zmagań.

Kwalifikacje

 

Zrobimy je podczas godzinnej sesji treningowej, oczywiście na tym samym torze (Lime Rock Park Chicanes), tymi samymi samochodami (Global Mazda MX5). Rozpoczną się one w poniedziałek, 11 maja o godz. 21:00.

Do sesji będzie mogło przystąpić 62 uczestników, co może – na takim torze – sprawiać duże problemy z tłokiem itp. Mądrze planujcie zatem swoje przejazdy i uczestniczenie w sesji, uważajcie na innych i starajcie się sprawnie wykonać swoje przejazdy. Każdy zawodnik będzie mógł wykonać max. 20 okrążeń. Ci z większą liczbą, zostaną automatycznie przesunięci na koniec.

Od frekwencji w jutrzejszej sesji zależało będzie, ile wyścigów rozegramy we wtorek. Jeżeli będzie max. 25 osób, wówczas pojedziemy 1 wyścig. Jeżeli od 26 do 62, wówczas pojedziemy 2 wyścigi. Pierwsza „połowa” poniedziałkowych kwalifikacji awansuje do Finału A, w którym walka będzie toczyć się o najwyższe punkty oraz punkty bonusowe. Druga „połowa” przejdzie do Finału B. Każdy jednak, kto przystąpi do kwalifikacji, będzie mógł pojechać w wyścigu.

Technicznie będzie wyglądało to tak, że każdy, kto zakwalifikuje się do któregoś z finałów, będzie musiał się zgłosić do mnie w jakiejkolwiek formie (preferowany mail mcdon21@gmail.com ale też Facebook, Twitter) i otrzyma ode mnie hasło do przystąpienia do ligi. Po zakończeniu sesji będę też wysyłał prywatne wiadomości na iRacing do jeszcze obecnych z poszczególnymi hasłami.

Hasło do Kwalifikacji: kwaleligapr

Testowanie i sprawdzanie

 

Nie ukrywam, że zarówno jutrzejsza jak i wtorkowa sesja będą dla mnie testem i sprawdzeniem „jak to działa”. Jednocześnie zdobędę cenne informację o Waszym iRatingu itp. dzięki czemu w kolejnych rundach będę mógł lepiej przygotować się do organizacji oraz być może przeprowadzeniu kwalifikacji właśnie na podstawie iRatingu.

W zależności od liczby uczestników będę mógł też podjąć decyzję o rozszerzeniu licencji, które startują w lidze lub utworzeniu osobnej ligi dla licencji wyższych. Nadal jednak chcę, by nasza liga była dla początkujących.

W związku z tym proszę o wyrozumiałość w razie braków organizacyjnych oraz zmian w kolejnych wyścigach.

Warunki

 

Dla kogo?

Będę samolubem – ligę chcę stworzyć dla takich jak ja, a zatem absolutnie początkujących. Pierwszy wyścig ograniczony będzie do kategorii Rookie oraz licencji D.

Limit graczy dla pierwszego wyścigu ustawiłem na 25 osób. To dużo jak na tak krótki tor i zdaję sobie sprawę, że może się wiele dziać, ale to będzie dodatkowa trudność.



Do wyścigu będzie można dołączać we wtorek, od godziny 20:00 poprzez wpisanie hasła, które zostanie podane we wtorkowe popołudnie.

Zasady

 

Wyścigi będą odbywały się wyłącznie na torach dostępnych dla każdego z subskrypcją. Będą one odbywały się w każdy wtorek w godzinach wieczornych na torze, na którym w poprzednim tygodniu odbywał się Mazda Cup. Pozwoli to początkującym na wykorzystanie treningów do Global Mazda Cup w naszej blogowej lidze. W najbliższy wtorek pojedziemy zatem na Lime Rock Park – wersja Chicanes.

Jeździć będziemy Mazdą MX5 w godzinnych sesjach, na które składały będą się 20-minutowy trening, 10-minut kwalifikacji (3 mierzone okrążenia) oraz wyścig na dystansie około 20 minut (te proporcje mogą się jednak zmienić w kolejnych rundach – pozostawiam tę kwestię do Waszej dyskusji).

Grać będziemy z limitem incydentów na wyścig (zazwyczaj większym niż liczba okrążeń – 30 w pierwszym wyścigu), z pełnymi szkodami oraz przy wyłączonych wszystkich asystach oprócz automatycznego sprzęgła. Sędziowanie zostawiam iRacing, jednak w przypadku zauważenia absolutnie niesportowego zachowania (celowe „poczekanie” na rywala żeby go wypchnąć itp) będę na stałe wykluczał danego gracza.

Sezon będzie składał się z 7 rund, a do klasyfikacji generalnej będzie liczonych 5 najlepszych każego gracza (punktowo).

Wstępnie zamierzam wykorzystać punktację, którą stosuję w lidze kartingowej:
1. 50 pkt
2. 46
3. 43
4. 41
5. 39
6. 37
7. 35
8. 33
9. 32
10. 31
11. 30 itd.

Zdobywać będzie można też dodatkowe punkty. Pierwsza trójka kwalifikacji otrzyma od 3 (zwycięzca) do 1 punktu (3. miejsce). Zawodnik, który zyska najwięcej pozycji w wyścigu, będzie mógł liczyć na dodatkowe 3 punkty (porównujemy pozycję startową z pozycją na mecie – w przypadku równej, 3 punkty zgarnia osoba, która startowała z wyższej pozycji). Dodatkowe 2 punkty dostanie gracz, który wykręci najlepszy czas okrążenia wyścigu. Dodatkowe punkty będą przyznawane tylko w wyścigu głównym.

Kanałem komunikacji będzie specjalny wpis blogowy, który – podobnie jak wszystkie informacje – znajdziecie w zakładce Graj!

Dla najlepszej trójki w lidze przewidziane są zestawy upominków blogowych, dla dwóch kolejnych graczy 50 zł na zakłady bukmacherskie Fortuna.

Postaram się zrobić jak najbardziej obszerną relację z wyścigu w postaci multimedialnej jednak nie daję gwarancji z powodów sprzętowych, że będzie mógł to być na przykład live stream.



Jak zacząć?

 

Kosztem udziału w takiej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić?. Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1

Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.

Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: mcdon21@gmail.com – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.

Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:

Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.

Aby dołączyć do blogowego wyścigu wystarczy kliknąć w lobby iRacing po lewej stronie „Go race” i kliknąć „user created races”. Tam wpisujecie powrotroberta i powinien wyskoczyć Wam blogowy wyścig, zaplanowany na wtorek na godz. 20:00.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi