KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 nie słucha Kubicy, kłopoty Renault, szansa Mazepina i plotki o Mercedesie



Plotek dotyczących Formuły 1 ciąg dalszy, a napędza je kryzys branży samochodowej spowodowany pandemią koronawirusa. Czy Renault i Mercedes odejdą z F1? Niemal przesądzone jest już natomiast, że bolidy F1 staną się… jeszcze cięższe.

Renault w trudnej sytuacji

 

Nawet $2,2 miliarda dolarów mają wynieść cięcia finansowe Renault, wprowadzone w związku z zamknięciem fabryk spowodowanym pandemią koronawirusa oraz spadkiem sprzedaży nowych aut.

Takie zapowiedzi oczywiście wywołały spekulacje, że oszczędności mogą oznaczać wycofanie się z Formuły 1, na którą Renault przeznacza rocznie nawet $300 mln. Póki co optymistą pozostaje Cyril Abiteboul, który mówi, że motorsport zawsze był unikalną wartością dla Renault i dlatego wierzy, że rywalizacja sportowa, będąca również jednym z kół zamachowych rozwoju motoryzacji, nie zostanie zapomniana przez Renault.

To jednak plotek nie ucisza, a oliwy do ognia dolał dzisiejszy tekst w La Gazzetta dello Sport. Włosi twierdzą, że dla Renault, które musi zwolnić ponad 1000 osób, F1 nie będzie jednym z priorytetów.



Na ratunek może przyjść jednak Dzmitry Mazepin. Ojciec kierowcy F2, Nikity Mazepina, będącego blisko superlicencji, cały czas jest bardzo zainteresowany wejściem do F1, po tym, jak przegrał walkę o zakup zespołu Force India z Lawrence Strollem.

Rozważana jest m.in. opcja wejścia Mazepina do Renault jako jednego z inwestorów przy zachowaniu nazwy ekipy. Rosjanin jest jednak ponoć również zainteresowany zakupem całej ekipy.

Nie słuchają Kubicy

 

Wielu kierowców, w tym Robert Kubica, od jakiegoś czasu mówi, że sposobem na podniesienie atrakcyjności Formuły 1 jest zmniejszenie wagi bolidów. Jak informuje portal racefans.net, wraz z sezonem 2021 ma wzrosnąć waga bolidów – z 746 do 749 kg. Oczywiście bez kierowcy. Od końca ery silników V8 bolidy przytyły już o 100 kg, a zatem o ponad 16%.

Z racji wprowadzenia nowych przepisów technicznych, od 2022 roku bolidy F1 będą jeszcze cięższe i mają ważyć 778 kg.

McLaren zwalnia

 

Niestety, problemy finansowe dotykają również McLarena. Producent planuje zwolnić aż 1200 pracowników, również z działu wyścigowego i zespołu Formuły 1. Cięcia kosztów mają być spore, ale w przeciwieństwie do Renault, nie ma tematu wycofania się z F1.

Mercedes odejdzie?

 

Według Giancarlo Minardi – byłego właściciela zespołu F1 – po sezonie 2021 Mercedes sprzeda swój zespół Formuły 1 i pozostanie w serii jedynie jako dostawca silników. O takim rozwiązaniu mówi się już od jakiegoś czasu, jednak Toto Wolff konsekwentnie zaprzecza tym pogłoskom. Tu ponownie – jako jeden z potencjalnych kupców pojawia się Dzmitry Mazepin.



Powoli wracają

 

Dziś zakończył się okres zamknięcia fabryk zespołów Formuły 1 i powoli wracają one do pracy. Faktem tym pochwalił się dziś Williams.

Aston Martin z nowym dyrektorem

 

Po tym, jak Lawrence Stroll kupił udziały w Astonie Martinie, brytyjski producent samochodów uzbraja się w nowego dyrektora generalnego. Tobias Moers, który był od 2013 roku dyrektorem generalnym w Mercedes-AMG, ma ponad 25 lat doświadczenia zdobytego podczas pracy dla Daimlera. Zastąpi on Andy’ego Palmera ustępującego ze skutkiem natychmiastowym. Moers swoje nowe stanowisko obejmie dokładnie 1 sierpnia.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi