KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Practice Day - Abu Dhabi, UAE

Wolff w Aston Martinie? – scenariusz coraz bardziej prawdopodobny

W poprzednim tygodniu sam Wolff zaprzeczał, jakoby miał przejąć część udziałów w Aston Martinie. Dzisiejszego ranka jednak rzecznik prasowy Austriaka poinformował, że nabył on 4,77% udziałów w firmie Aston Martin o łącznej wartości 37 mln funtów, które za tydzień zostaną zmniejszone do 0,95%.

Kiedy Lawrence Stroll kupił 16,7% udziałów w brytyjskiej firmie. Można było domniemywać, że nastąpi korelacja pomiędzy jego zespołem w F1 a brytyjską marką, tak też się stało. Od sezonu 2021 sponsorem tytularnym zespołu kanadyjskiego miliardera zostanie właśnie Aston Martin. Kanadyjczyk ma aspiracje wprowadzić swój zespół na szczyt F1, miałby mu w tym pomóc właśnie Wolff.

Wiele źródeł w tym Bernie Ecclestone uważają, że Toto Wolff będzie od nowego sezonu dyrektorem generalnym zespołu Aston Martina w Formule 1. Co prawda rzecznik Austriaka zapewnia, że inwestycja Wolffa nie wpływa na jego przyszłość – „Jest to finansowa inwestycja i nie ma ona żadnego wpływu na partnerstwo z Toto Wolffem oraz pełnioną przez niego funkcję w Mercedesie” – powiedział rzecznik prasowy Austriaka. – „Ostatecznie inwestycja ta będzie stanowić około 0,95% wszystkich udziałów w firmie.”. Sam Wolff też zaprzecza, jakoby miał pracować od sezonu 2021 w nowym zespole. Jednak wszystkie fakty składają się w całość i coraz bardziej prawdopodobna staje się zmiana zespołu przez Austriaka.



Podstawowym powodem zmiany barw obecnego szefa zespołu Mercedesa z polskimi korzeniami jest brak potwierdzonej przyszłości jego zespołu w F1. Niemiecki koncern nie podpisał jeszcze umowy na dalsze starty, po sezonie 2020, pandemia może skłonić zarząd do porzucenia F1, zanim drastycznie zmienią się regulaminy techniczne. Obecnie panujący wirus może być idealną wymówką do opuszczenia serii po sezonie i zaoszczędzenia milionów dolarów w następnych latach, zespół odszedł, by wtedy w glorii chwały, jako niepokonany. Mercedes co prawda jest za limitami budżetowymi zaoferowanymi przez FIA. Nowy szef koncernu reprezentuje oszczędniejsze podejście od swojego poprzednika. Zespół, więc zgodził się na zmniejszenie limitów do 150 mln dolarów na sezon, ale nie chcę wyrazić zgody na dalsze zmniejszanie ograniczeń finansowych, tak małe ograniczenia wydatków w sezonie mogłyby negatywnie wpłynąć na formę Mercedesa na tle innych (limit nie obejmuje rozwoju silnika, kontraktów kierowców i najwyżej postawionych pracowników w zespole).

„Dzięki swoim źródłom wiem, że w Mercedesie doszło do pęknięć i z każdym dniem pogłębiają się ” – zdradził Christijan Albers, który jeździł w barwach niemieckiej ekipy w DTM. Według Holendra, odejście Toto Wolffa z zespołu jest możliwe, a Austriak tylko robi dobrą minę do złej gry. Pomiędzy Wolffem a nowym szefem koncernu Olafem Kalleniusem stosunki od początku są napięte. Nowy prezes koncernu od początku stara się ingerować w decyzje Austriaka, który za poprzedniego szefa Dietera Zetsche miał niemal pełną niezależność, co w efekcie przyniosło wspaniałe wyniki. Najpierw Kallenius zmusił Toto do publicznej zmiany decyzji ws. rzekomych przekrętów w konstrukcji sinika Ferrari. Wolff musiał ostatecznie wycofać się ze swojego ataku na Ferrari i federacje. Druga sprawa dotyczyła glosowania na temat rozpoczęcia treningów w Australii . W czwartek wieczorem zespoły głosowały czy mają odbyć się piątkowe treningi, Austriak zagłosował na „tak”, lecz po późniejszym telefonie od Kalleniusa zmienił decyzje. Pełną niezależność byłby mu w stanie zaoferować właśnie Stroll, który chciałby wznieść swoją ekipę na piedestał.

Dzisiejszy zakup udziałów w Aston Martinie aż nadto przypomina sytuację z 2009 roku, gdy Wolff nabył udziały w zespole Williamsa by później wkroczyć w jego szeregi. Najpierw został dyrektorem niewykonawczym, a w 2012 roku został już dyrektorem wykonawczym zespołu.

Bartosz Utnicki



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum