Mercedes zgodził się, aby nie dopuścić do tego, aby system DAS, który umożliwia kierowcy regulację kąta zbieżności kół przednich podczas jazdy, pozostał w Formule 1 w 2021 r.
Pandemia koronawirusa wymusiła radykalne zmiany w F1, a zespoły uzgodniły wcześniej w tym miesiącu opóźnienie do 2022 r. wprowadzenia poważnej zmiany zasad, która została zaplanowana na następny sezon. Oznacza to, że zespoły będą nadal korzystać z obecnego podwozia w przyszłym roku, dopuszczając pewne modyfikacje aerodynamiczne.
Jeżeli obecne przepisy utrzymałyby się w 2021 roku, mogłyby faworyzować Mercedesa, który ma system DAS. Jednak po tym, jak F1 utrzymuje swoje obecne samochody przez kolejny rok, niemiecki producent samochodów zgodził się z innymi zespołami i FIA na zmianę przepisów, które zakazują korzystania z DAS.
Nowy art. 10.4.2 zmienionego regulaminu technicznego 2021, który został zatwierdzony przez FIA, stanowi: „Ponowne ustawienie kół kierowanych musi być jednoznacznie zdefiniowane przez monotoniczną funkcję obrotu koła kierownicy wokół jednej osi.”
„Ponadto wewnętrzne punkty mocowania elementów zawieszenia połączonych z układem kierowniczym muszą pozostawać w stałej odległości od siebie i mogą się przemieszczać tylko w kierunku normalnym do płaszczyzny środkowej samochodu.”
Decyzja, aby upewnić się, że DAS nie zostanie na 2021 r., zapewni, że zespoły nie będą zmuszone do podjęcia wysokich kosztów w celu opracowania własnych systemów.
Jakub Andrusiewicz
źródło: motorsport.com