KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Zak Brown Ross Brawn

„Sauber czy Haas muszą mieć motywację by zostać w F1”

Dyrektor zarządzający F1 Ross Brawn oraz szef McLarena w F1, Zak Brown w rozmowie ze Sky Sports podkreślali, że Formuła 1, która wróci po kryzyskie spowodowanym koronawirusem, musi być atrakcyjna dla takich zespołów jak „Sauber czy Haas”, gdyż w przeciwnym wypadku mogą one odejść z F1.

Zak Brown niedawno mówił, że potrafi sobie wyobrazić scenariusz, w którym F1 straci nawet cztery ekipy (możecie przeczytać te wypowiedzi tutaj). Nie trudno było domyślić się, że chodzi m.in. o ekipę Alfa Romeo Racing Orlen. Dziś Brown wymienił dwie ekipy spośórd tych, które miał na myśli.

„To realistyczne, jeżeli nie podejmiemy właściwych kroków. Może zdarzyć się tak, że nikt nie odejdzie, ale może się okazać, że zespoły zobaczą, że Formuła 1, która została po tym kryzysie nie odpowiada im. Jaką będą miały one motywację do pozostania w F1? Sauber, Haas chcą być konkurencyjni i pytanie, czy będą chciały zostać w tym sporcie. My w McLarenie nie mamy checklisty na taką sytuację, ale mam pewne granice wyznaczone przez udziałowców, muszę dostarczyć im dochód dla naszego przemysłu samochodowego” – powiedział Brown.



Ross Brawn zgodził się z szefem McLarena: „Ważne jest byśmy spojrzeli na drugą stronę medalu i wierzyli, że Formuła 1 będzie atrakcyjna dla takich ludzi jak Fred Vasseur czy Gene Haas i podobnych zespołów. Podział zysków komercyjnych w przyszłości jest znacznie lepszy dla takich ekip, ale mimo wszystko będą one musiały szukać wsparcia. Powrót przez nich do rywalizacji na końcu stawki może nie być interesującą opcją. Nowe przepisy mają umożliwić im większą konkurencyjność” – powiedział dyrektor zarządzający F1.

Brown ponownie zaznaczył, że są ekipy, które nie chcą zgodzić się na dalsze ograniczenia budżetowe. Dopytany potwierdził, że chodzi o Ferrari i Red Bulla.

„Niektóre zespoły igrają z ogniem, bo zaraz może się okazać, że dla innych zespołów F1 nie będzie atrakcyjna i będą musiały ścigać się same ze sobą. Muszą być pewni swoich umiejętności. W IndyCar Penske ma ten sam samochód co inni i jeden z dwóch silników i mimo to wygrywają większość wyścigów. W F1 zawodnicy wagi ciężkiej chcą walczyć tylko z niższymi kategoriami” – stwierdził.

Źródło: Sky Sports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi