KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Po świetnym Monako mogło być tylko lepiej

Przypomnieliśmy sobie, jak wyglądał wyścig o Grand Prix Monako, warto zatem spojrzeć co działo się po nim. Wypowiedzi, sytuacja w klasyfikacjach i ciekawy wywiad z Robertem – to znajdziecie poniżej.

Wyniki Grand Prix Monako 2008

Po wyścigu

 

„Jestem bardzo zadowolony z tego wyścigu – nie spodziewałem się, że będziemy mieli takie tempo, które pozwoli na drugie miejsce. To był świetny wyścig choć warunki do jazdy były bardzo trudne. Nie spodziewaliśmy się tak mocnych opadów, przez które miałem problem z widocznością i przyczepnością opon. Starałem się nie popełnić błędu, bo to w Monako jest bardzo niebezpieczne” – powiedział Robert Kubica po tym wyścigu.

Siłą rzeczy zadowolony nie mógł być Nick Heidfeld, który został sklasyfikowany na 14. miejscu, 4 okrążenia za liderami.

„Po fatalnych kwalifikacjach, pierwsze okrążenia były niezłe mimo trudnych warunków na torze. Byłem piąty, ale niestety Fernando Alonso popełnił błąd i uderzył we mnie, uszkadzając bok auta. Miałem też przebitą oponę i to wszystko sprawiło, że ten wyścig był do zapomnienia, choć nie będzie to łatwe” – skomentował Niemiec.

Kierownictwo ekipy BMW Sauber było zadowolone z występu Roberta.



„Wiedzieliśmy, że może być to dramatyczny wyścig, szczególnie przy tak zmiennej pogodzie. Najważniejsze było ciągłe dostosowywanie strategii do zmieniającej się aury i warunków na torze. W przypadku Roberta wszystko poszło idealnie i był w stanie awansować na 2. miejsce. Nick świetnie wystartował i był piąty, ale jego bolid został uszkodzony i niestety wypadł z punktów. Czwarte podium naszej ekipy potwierdza dobrą formę zespołu” – powiedział Mario Theissen.

„To nie był wyścig dla ludzi o słabych nerwach. Warunki były bardzo trudne i najważniejszy stał się dobór opon. Robert zachował zimną krew i nie popełnił żadnego błędu. My wciąż musieliśmy dostosowywać naszą strategię, co stanowiło nie lada wyzwanie. Nick zyskał na starcie sporo miejsc i jechał bardzo dobrze jednak stał się ofiarą kolizji i spadł na koniec stawki bez szans na odrobienie miejsc. Po kolejnym podium w tym roku jesteśmy jednak zadowoleni” – dodał Willy Rampf.

Sytuacja w mistrzostwach

 

Tak przedstawiały się klasyfikacje Mistrzostw Świata Formuły 1 po Grand Prix Monako:
1. Lewis Hamilton 38
2. Kimi Räikkönen 35
3. Felipe Massa 34
4. Robert Kubica 32
5. Nick Heidfeld 20
6. Heikki Kovalainen 15
7. Mark Webber 15
8. Fernando Alonso 9
9. Jarno Trulli 9
10. Nico Rosberg 8

Klasyfikacja konstruktorów:
1. Ferrari 69
2. McLaren 53
3. BMW Sauber 52
4. Williams 15
5. Red Bull 15

Wywiad z Kubicą

 

Po wyścigu, BMW Sauber zamieściło wywiad z Robertem. Pytany o to czy jest szaczególnie usatysfakcjonowany tym, że nie popełnił w Monako żadnego błędu, odpowiedział: Właściwie nie. OK, to był trudny wyścig, szczególnie dlatego, że na torze było dużo wody, o wiele więcej niż się spodziewaliśmy. Warunki stale się zmieniały, i dlatego opony wciąż zachowywały się inaczej, dlatego przez cały czas musieliśmy się bardzo szybko przestawiać. Zrobiłem kilka drobnych błędów – dwa czy trzy razy myślałem, że skończę na barierkach – ale w końcu udało mi się opanować samochód. Był to naprawdę bardzo trudny wyścig i cieszę się, że udało mi się znaleźć właściwe podejście, czyli jechać konsekwentnie i utrzymywać dużą prędkość. Było to także wyzwanie pod względem strategii i myślę, że był to dla nas udany wyścig. Udało mi się zdobyć miejsce na podium dla siebie i całego zespołu.



Oto dalsza część tego wywiadu:

Pytanie: Za tydzień Formuła 1 powróci do Kanady, gdzie rok temu miałeś straszny wypadek. Jak radzisz sobie ze wspomnieniami o tym wypadku?

RK: Nie muszę sobie z niczym radzić. Jedziemy do Kanady, gdzie jest jeden z moich ulubionych torów. Oczywiście wszyscy wiedzą, co stało się w 2007 roku, ale nie muszę sobie z niczym radzić, ponieważ minął już rok i od tamtej pory jeździłem w Formule 1, nie myśląc o tym ani razu. W Formule 1 i sportach motorowych ryzyko jest wysokie, ale nie mam żadnych negatywnych uczuć w związku z Kanadą. Jadę
tam po prostu jak na każdy inny wyścig, chcąc zdobyć jak najwięcej punktów.

P: Czy wypadek zmienił coś w Twoim życiu?
RK: Nie.

P: Jaką rolę odgrywa w Formule 1 stan umysłu? Czy przechodzisz jakiś specjalny trening?
RK: Myślę, że stan umysłu jest ważny w każdym sporcie, ale w Formule 1 jest szczególnie. Wystarczy spojrzeć na ostatni wyścig. Monako wymaga dużego skupienia nawet przy suchych warunkach, ale tym razem było jeszcze trudniej. Musieliśmy zachować koncentrację przez dwie godziny, jadąc pomiędzy barierkami na granicy możliwości w stale zmieniających się warunkach. Monako to jeden z najłatwiejszych wyścigów pod względem przygotowań fizycznych, ale najtrudniejszym pod względem koncentracji. Nie uprawiam żadnych ćwiczeń umysłowych, ale staram się wciąż doskonalić swoje umiejętności i wydaje mi się, że mój poziom mentalny jest dobry. Najlepszym przygotowaniem było dla mnie ściganie się z dobrymi kierowcami, gdy byłem młodszy. Myślę, że każdy jest dla siebie najlepszym trenerem umysłowym i wystarczy po prostu analizować i rozumieć swoje osobiste błędy i podejście.

P: Miałeś jak dotąd fantastyczny sezon – dlaczego udało Ci się tak poprawić w stosunku do zeszłego roku? Kubica: Było wiele czynników, które wpływały na moje wyniki w 2007 roku. Nie uważam, żebym tak bardzo poprawił się jako kierowca. Ale jest kilka czynników zewnętrznych, które bardzo się poprawiły – zarówno wokół, jak i wewnątrz samochodu. Wszystkie te czynniki ułatwiły mi życie, pozwalając mi tak ustawić samochód,
żebym go lepiej czuł. Tegoroczne wyniki pokazują, jak bardzo męczyłem się w zeszłym roku, a chyba męczyłem się więcej, niż ktokolwiek zdawał sobie z tego sprawę. Jest tyle drobnych czynników, które mogą wpłynąć na wyniki w Formule 1. Zeszły rok był dla mnie wielkim rozczarowaniem, ale wiele się z tego nauczyłem i cieszę się, że udało mi się tak bardzo poprawić wyniki. Czy uważasz się za kandydata na tegorocznego mistrza? Kubica: Nie sądzę, ale oczywiście w Formule 1 wszystko jest możliwe. Szczególnie w ostatnich dwóch czy
trzech wyścigach nie byliśmy tak konkurencyjni jak na początku sezonu, kiedy to znajdowaliśmy się pomiędzy Ferrari a McLarenem. Ostatnio trudniej nam było utrzymać się na górze. Spodziewam się, że o tytuł mistrza walczyć będą Kimi Räikkönen, Felipe Massa i Lewis Hamilton, ale oczywiście jeżeli będę widział taką możliwość, to postaram się go zdobyć. Moje podejście jest takie same we wszystkich wyścigach: staram się wydobyć wszystko z samochodu i zdobyć jak najwięcej punktów.

P: Na torze w Montrealu jeździ się z tzw. „średnim dociskiem”. Czy myślisz, że będzie on odpowiedni dla
BMW Sauber F1.08?
RK: Tor w Montrealu jest zupełnie inny od Monako, pomijając fakt, że jest to również pewnego rodzaju tor uliczny, gdzie przyczepność znacznie wzrasta od treningu do treningu. Ale poziom docisku jest o wiele niższy. Zobaczymy, jak będzie. W Turcji jeździliśmy ze stosunkowo niskim dociskiem i nie byliśmy bardzo szybcy, ale na potrzeby Montrealu zespół opracował specjalny pakiet aerodynamiczny do średniego docisku. Mam nadzieję, że zadziała i zapewni nam silną pozycję.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi