KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Targa Racing

O starcie Kubicy – iRacing, seria, „auto”, tor, partnerzy i nie tylko

Zapraszam na garść absolutnie podstawowych informacji o dzisiejszym starcie Roberta Kubicy w 12-godzinnym wyścigu na torze Suzuka na platformie iRacing.

O iRacing

 

Pewnie zdecydowana większość z Was słyszała już o iRacing. Wygląda na to, że będziemy musieli nieco bardziej się z nią poznać. Warto zatem zacząć od podstaw.

Ci, którzy rozegrali pierwsze godziny w iRacing często mogą powiedzieć: „nie wygrzebię się z tego finansowo”. To oczywiście żart, bo sam iRacing bardzo kosztowny nie musi być. Ale sprzęt do niego już może być. Ten wciąż rozwijany symulator powstał w 2008 roku i jest stale rozwijany. To symulator wyścigowy, uważany za najlepszy z ogólnodostępnych. I nie chodzi o grafikę, ale o odwzorowanie torów oraz fizyki pojazdów. iRacing używa lidaru do skanowania torów. To właśnie te cechy wyróżniają ten symulator od innych, ale nie tylko te.

Dostęp do niego wykupuje się na zasadzie subskrypcji. Miesięczna kosztuje około 50 zł, oczywiście im więcej miesięcy kupimy jednorazowo, tym mniej w skali miesiąca zapłacimy. Nie muszę raczej dodawać, że iRacing to raczej „zabawa” dla tych, którzy mają kierownice wyścigowe.

Po opłaceniu subskrypcji otrzymujemy do dyspozycji 18 samochodów i 18 torów oraz dostęp do serii wyścigowych i prywatnych lig. Samochody i tory możemy dokupować za $12 i $15. Łącznie możemy zyskać dostęp do 80 torów i 80 samochodów.



Gdy już wykupimy dostęp, możemy zacząć jazdę – najpierw na podstawowej licencji, a wraz ze zdobywaniem doświadczenia, na kolejnych. Im częściej jeździmy – czysto, bez wypadków i z lepszym czasem, tym mamy lepszą licencję możemy zdobywać. Klasa licencji daje nam dostęp do poważniejszych wyścigów i serii.

Co ważne, iRacing pobiera nazwę gracza z danych karty płatniczej, mamy zatem dużą dozę pewności, że pod danym nazwiskiem ściga się ten kierowca.

iRacing Endurance Series

 

Wyścig na Suzuce rozpoczyna sezon 2020 iRacing Endurance Series. Oto jej kalendarz:
18-19 kwietnia: Suzuka International Racing Course
27-28 czerwca: Silverstone Circuit
8-9 sierpnia: Circuit de Barcelona-Catalunya
17-18 października: Circuit of the Americas

Rywalizacja będzie odbywać się w 4 klasach:
GTE: BMW M8 GTE, Porsche 911 RSR (w tej pojedzie Kubica)
GT3: Ferrari 488 GT3, Mercedes AMG GT3
GT4: Porsche Cayman GT4 Clubsport
TCR: Audi RS 3 LMS TCR

Kierowcy będą oczywiście jeździć około 2-godzinne stinty, a strategia należy do nich. Nie mniej – w dużym skrócie i ogólnie mówiąc – zasady dotyczące wyprzedzania wolniejszych aut są podobne jak np. w 24H Le Mans. Zawodnicy mają ze sobą łączność.

Wyścig, który rozpocznie się o godz. 15:30, poprzedzą kwalifikacje.

Partnerzy

 

Marcin Skrzypczak to bardzo doświadczony i utytułowany simracer, który od wielu lat ściga się w tej serii.

Niall Quinn to doświadczony kierowca… wyścigowy. Irlandczyk 3-krotnie wygrywał kartingowe mistrzostwo swojego kraju w latach 2000 – 2005. Trafił dzięki temu pod wyścigowe skrzydła Red Bulla. Ścigał się w Formule BMW, Formule 3 czy Indy Lights. Dobrze radził sobie w serii SEAT Supercup Ireland. Od kilku lat z powodzeniem ściga się w iRacing.



Pablo Araujo to również doświadczony simracer, bardzo często jeżdżący z Quinnem.

Samochód

 

Auto, którym pojedzie dziś Kubica, było przedstawiane przez iRacing następująco:

W „realu” BMW M8 GTE zadebiutowało w WEC w 2018 roku. To samochód z samonośnym nadwoziem z włókna węglowego, napędzane silnikiem V8 o pojemności 4 litrów z podwójnym turbodoładowaniem. Auto osiąga moc 600 km, a kierowcy mają do dyspozycji 6-biegową, sekwencyjną skrzynię biegów. Waży 1250 kg. Mieli nim okazję jeździć m.in. Phillip Eng czy Bruno Spengler.

Tor

 

Tor Suzuka liczy sobie 5807 metrów i jest jednym z dłuższych w kalendarzu Formuły 1. Najdłuższa prosta liczy 994 metry, a kierowcy F1 osiągają na niej 337 km/h. Średnia prędkość, z jaką pokonywane jest okrążenie przez bolid F1 to 223 km/h. Składa się z 18 zakrętów – 11 prawych i 7 lewych.



Poniżej jego mapa:

A tu onboard z przejażdżki po nim tym samym autem, którym będzie jechał Kubica. Polak podczas swoich treningów uzyskiwał niemal identyczne czasy.

Relacje

 

Orlen Team przygotuje nam zapewne bardzo fajną relację z tego wydarzenia, wyścig będzie można oglądać również na streamach innych użytkowników. Wszystko znajdziecie w relacji live, która ruszy około godziny 14:30. Przed nią jeszcze 2 wpisy.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi