Rozkręca się Robert Kubica w wirtualnym ściganiu. Już dziś kolejny jego start, tym razem pojeździ więcej bo wspólnie z Orlen Team Targa wystartuje w 24H Nurburgring na słynnej nitce Nordschleife. Zapraszam na garść informacji o tym starcie.
24h Nurburgring
Wyścig na Nordschleife to jedno z wyjątkowych wydarzeń w iRacing, do którego przygotowuje się wiele ekip.
Rywalizacja będzie odbywać się w 4 klasach:
GT3: Audi R8 LMS, Ferrari 488 GT3, Mercedes AMG GT3, BMW Z4 GT3
CUP: Porsche 911 GT3 Cup
GT4: Porsche Cayman GT4
TCR: Audi RS 3 LMS TCR
Kierowcy będą oczywiście jeździć około 2-godzinne stinty, a strategia należy do nich. Nie mniej – w dużym skrócie i ogólnie mówiąc – zasady dotyczące wyprzedzania wolniejszych aut są podobne jak np. w 24H Le Mans. Zawodnicy mają ze sobą łączność.
Partnerzy
Marcin Skrzypczak to bardzo doświadczony i utytułowany simracer, który od wielu lat ściga się w tej serii.
Niall Quinn to doświadczony kierowca… wyścigowy. Irlandczyk 3-krotnie wygrywał kartingowe mistrzostwo swojego kraju w latach 2000 – 2005. Trafił dzięki temu pod wyścigowe skrzydła Red Bulla. Ścigał się w Formule BMW, Formule 3 czy Indy Lights. Dobrze radził sobie w serii SEAT Supercup Ireland. Od kilku lat z powodzeniem ściga się w iRacing.
Pablo Araujo to również doświadczony simracer, bardzo często jeżdżący z Quinnem.
Dołącza fan Kubicy
Nowym członkiem ekipy, który nie jechał tydzień temu jest Graham Quinn. To niezwykle ciekawa postać. To starszy brat Nialla. Obaj pochodzą z motorsportowej rodziny i ścigali się w kartingu. Irlandczyk od 2007 roku brał udział w rajdach, a następnie pracował w WRC jako… inżynier zespołu Prodrive, obsługującego Subaru.
W 2012 roku zaczął pracować w prywatnym Belgijskim zespole First Motorsport. Tak, to ten sam zespół, który obsługiwał Subaru Kubicy podczas pierwszych startów rajdowych po wypadku. Graham uczestniczył w powrocie Roberta do motorsportu. Był w tej ekipie asystentem managera oraz inżynierem.
Back to work today! Busy but exciting month ahead with @F1RSTMOTORSPORT. We have a genuine star in our unreasonably priced car
— Graham Quinn (@GQuinn27) September 4, 2012
Just finished testing for first of 3 rallies in Italy this month…… Driver impressive as expected! @firstmotorsport #backonthehorse
— Graham Quinn (@GQuinn27) September 7, 2012
— Graham Quinn (@GQuinn27) September 8, 2012
End of stage1. Robert fastest by 13.2sec. Not pushing too hard… #kubica #F1 @F1RSTMOTORSPORT pic.twitter.com/vPN4dmAb
— Graham Quinn (@GQuinn27) September 9, 2012
Amazing! No words to describe this boy! Horrible conditions #kubica #differentleague
— Graham Quinn (@GQuinn27) September 29, 2012
As expected, total annihilation by RK in Var! Long stage still to come though…hope the pirelli's are still alive. #kubica
— Graham Quinn (@GQuinn27) November 23, 2012
Another rally win for RK, final stage with only rear brakes #superman
— Graham Quinn (@GQuinn27) November 17, 2012
W 2014 roku przeniósł się do USA pracując w Andretti Rallycross. Od kilku lat ściga się wirtualnie, również w rallycrossie w iRacing.
Gdy miał okazję przyglądać się startom rajdowym Roberta Kubicy, został jego wielkim fanem, co pokazują jego wpisy w social mediach.
W 2018 roku Robert zaprosił Grahama do motorhome podczas Grand Prix USA.
F1 in ?? … Thanks to @robertkubica_real for the hospitality. So much to see in the paddock but a personal highlight was hanging with karting legend @ronni.sala. https://t.co/tT2gBInCdk pic.twitter.com/VLZ8S31BnK
— Graham Quinn (@GQuinn27) October 21, 2018
Samochód
BMW Z4 GT3 to konstrukcja, która powstała w 2011 roku. Nadwozie wykonane jest z włókna węglowego. Silnik osiąga 508 koni mechanicznych, a samochód waży 1190 kilogramów. Moment obrotowy to 515Nm, a napęd jest oczywiście na tylną oś. Auto ma prawie 4,4 metra długości i 2 metry szerokości.
W prawdziwych wyścigach m.in. triumfowało w 24h Spa w 2015 roku.
Tor
Zbudowany w latach 1925 – 1927 tor nazywany jest „zielonym piekłem”. Liczy 25 kilometrów i wiedzie przez leśne tereny w pobliżu Nurburg w Niemczech. Do 1976 roku ścigała się tam Formuła 1, ale po przerażającym wypadku Nikiego Laudy, GP Niemiec zostało przeniesione na Hockenheim, a używana później nitka Nurburgring była znacznie skrócona.
Jest to jeden z najbardziej znanych torów wyścigowych świata bowiem za niewielką opłatą może sobie pojechać po nim absolutnie każdy i każdym samochodem. Również w iRacing tor cieszy się dużą popularnością.
Oto jego mapa:
A tu onboard z przejażdżki po nim tym samym autem, którym będzie jechał Kubica.
Relacje
Wyścig będzie relacjonowany na bardzo wielu kanałach w social mediach – na Facebooku, Twitchu i YouTube. Linki do poszczególnych znajdziecie w relacji live, która ruszy około godz. 14:30.
O iRacing
O iRacing w ostatnich dniach dowiedzieliśmy się bardzo dużo, ale warto przypomnieć podstawy. Ci, którzy rozegrali pierwsze godziny w iRacing często mogą powiedzieć: „nie wygrzebię się z tego finansowo”. To oczywiście żart, bo sam iRacing bardzo kosztowny nie musi być. Ale sprzęt do niego już może być. Ten wciąż rozwijany symulator powstał w 2008 roku i jest stale rozwijany. To symulator wyścigowy, uważany za najlepszy z ogólnodostępnych. I nie chodzi o grafikę, ale o odwzorowanie torów oraz fizyki pojazdów. iRacing używa lidaru do skanowania torów.
Dostęp do niego wykupuje się na zasadzie subskrypcji. Miesięczna kosztuje około 50 zł, oczywiście im więcej miesięcy kupimy jednorazowo, tym mniej w skali miesiąca zapłacimy. Nie muszę raczej dodawać, że iRacing to raczej „zabawa” dla tych, którzy mają kierownice wyścigowe.
Po opłaceniu subskrypcji otrzymujemy do dyspozycji 18 samochodów i 18 torów oraz dostęp do serii wyścigowych i prywatnych lig. Samochody i tory możemy dokupować za $12 i $15. Łącznie możemy zyskać dostęp do 80 torów i 80 samochodów.
Gdy już wykupimy dostęp, możemy zacząć jazdę – najpierw na podstawowej licencji, a wraz ze zdobywaniem doświadczenia, na kolejnych. Im częściej jeździmy – czysto, bez wypadków i z lepszym czasem, tym mamy lepszą licencję możemy zdobywać. Klasa licencji daje nam dostęp do poważniejszych wyścigów i serii.
Co ważne, iRacing pobiera nazwę gracza z danych karty płatniczej, mamy zatem dużą dozę pewności, że pod danym nazwiskiem ściga się ten kierowca.