F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

Kubica: Po Barcelonie nabrałem dużej chęci do Formuły 1

Robert Kubica w rozmowie z TVP Sport przyznaje, że bardzo chciałby ścigać się już w serii DTM i jeździć bolidem F1, jednak obecnie musimy uzbroić się w cierpliwość i stosować do zaleceń.

W rozmowie z Janem Piaseckim Robert mówił, jak spędza dni po powrocie z Australii, podkreślając, jak bardzo musiał zrewidować swoje plany w tym sezonie.

„Przeszliśmy od jednego ekstremum do drugiego. Mój sezon zapowiadał się bardzo pracowicie, miałem mieć bardzo dużo zajęć, planowałem liczne podróże, a tymczasem jestem od trzech tygodni zamknięty w domu w Monako. Musimy dostosować się do nowych zasad i współdziałać w tej trudnej sytuacji. Wychodzę tylko dwa razy w tygodniu, żeby zrobić szybkie zakupy. Staram się odnaleźć w tym wszystkim i odnaleźć nowy rytm życia. Na początku byłem zagubiony, a teraz dni mijają szybko. Ćwiczę na trenażerze, korzystam przy tym z aplikacji i mogę ścigać się z kolegami. Mam też w domu symulator, zrobiłem kilka okrążeń w ostatnie 2-3 dni. Za długo nie mogę jednak usiedzieć w miejscu nad tym. Chyba jestem już za stary… Najwięcej zmieniło się w kuchni, bo sam muszę sobie gotować, a ostatnio tak regularnie robiłem to chyba 20 lat temu. Dziś na przykład ryba z ryżem. A przedwczoraj robiłem ośmiornicę. Sytuacja jest wyjątkowa, ale musimy się do niej dostosować” – mówi Kubica.



„Okres przejściowy, w którym się znaleźliśmy nie oznacza, że po zakończeniu przerwy „wakacyjnej” praca nie będzie wykonywana. Będzie się ona odbywała pewnie na zwolnionych obrotach, ale są rzeczy, które możemy poprawić, na przykład przy symulatorze. Myślę, że każdy zespół na ograniczonych obrotach zacznie pracować. Zatrzymać tak szybki sport jak F1 to nie jest łatwe zadanie, choć obecna sytuacja pokazuje nam, jak wiele/niewiele trzeba by nasze życie się zmieniło” – dodaje.

W kwestii wirtualnych wyścigów, organizowanych przez Formułę 1, Robert ma podobne zdanie do Maxa Verstappena.

„To fajne przedsięwzięcie, ale przekaz może być różny, kiedy widzi się bolidy uderzające w ściany lub w inne bolidy i nie ma żadnych uszkodzeń. Myślę, że powinno to być odbierane jako zabawa i interakcja z kibicami. Nie można patrzeć na to, jako zastępstwo rzeczywistości. Oglądałem pierwsze siedem okrążeń, który był Grand Prix Wietnamu, a odbył się w Australii. Patrzyłem na bolidy tnące każdy zakręt jak „rajdówki”, spod kół sypały się ziemia i trawa… To ta granica między rzeczywistością a grą. Ja bym jednak poszedł w rzeczywistość – choćby włączyć uszkodzenia. Trzeba jednak wiedzieć, że to nie odwzorowuje prawdziwego wyścigu F1″.

Polak opowiedział nieco więcej o projekcie Orlen Team ART w Formule 1: „Zespół opiera się o moją osobę jako kierowcę, ale nie można powiedzieć, że jestem szefem. Sytuacja jest trudna i skomplikowana bo nigdy nie jeździłem w tej serii, a nie mieliśmy okazji do testów. Zespół mimo że startował kilka lat temu w tej serii, też potrzebował tych jazd. Mam nadzieję, że nadrobimy te stracone tygodnie, choć trzeba patrzeć na sytuację realistycznie i pewnie progresyjnie będziemy wracać do normy. Mistrzostwa tej serii będzie chyba łatwiej przeprowadzić niż w Formule 1. Mam nadzieję, że prędzej czy później będę w stanie prowadzić zarówno bolid F1 jak i auto DTM” – mówi Polak.

A czy Robert uważa, że start serii bez udziału kibiców, co wyklucza na przykład Gerhard Berger, jest możliwy?

„Ja oczywiście bardzo chciałbym już jeździć, ale kibice dla DTM są bardzo ważni. Istotne jest jednak, że DTM to seria bardzo otwarta dla kibiców. Każdy, kto zakupi bilet, może wejść do padoku. W Formule 1 trzeba mieć wejściówkę dla mediów lub specjalne zaproszenie, by wejść do takiego miejsca. DTM bez kibiców jest trudna do wyobrażenia. Organizacyjnie wyścigi samochodowe to dużo droższe przedsięwzięcie od np. meczu piłki nożnej. Przy takich zawodach pracuje też dużo więcej osób, a organizatorzy swoje wpływy opierają na kibiców. To trudna sytuacja dla kierowców, zespołów i organizatorów i nikt nie wie, jak to się rozegra, choć każdy będzie dokładał starań. Trzeba się uzbroić w cierpliwość i zaufać tym, którzy o tym wszystkim decydują”.



Sytuacja w F1 również nie jest ciekawa, również ze względu na potencjalne problemy finansowe sponsorów serii i samych zespołów. Czy to może odbić się na serii?

„Trzeba byłoby być naiwnym żeby mówić, że F1 się nie zmieni. Mam jednak nadzieję, że jako całość nadal będzie atrakcyjna dla sponsorów i nie tylko. Ja jako Polak mam nadzieję, że PKN Orlen, tak jak zapowiedział prezes Obajtek, będzie nadal wspierać sportowców Orlen Teamu. Mam nadzieję, że nadal będziemy mogli reprezentować Polskę w Formule 1 – ja jako kierowca, a Orlen jako największa polska firma. To będzie jednak zależało od konkretnych sytuacji. My znajdujemy się w takiej sytuacji jako F1 że trudno wnikać w takie szczegóły i gdybać bo mamy zbyt mało wiedzy na ten temat. Na pewno konsekwencje będą spore” – mówi Kubica.

Kubica uważa, że możliwe są różne scenariusze, nawet przełożenie całego sezonu i wszystkich umów związanych z 2020 rokiem na kolejny.

„Jest taka możliwość. To będzie zależało od indywidualnych idei poszczególnych zespołów bo nie wydaje mi się, żeby można było narzucić ludziom dokładnie te same rozwiązania. Myślę, że każdy zespół będzie chciał rozwiązać to jak najlepiej dla swoich ludzi. Nikt nie wie, jak bardzo ta sytuacja wpłynie na F1 i na nasze życie codzienne. Wszystko jest możliwe, ale ja jako kierowca wolałbym się ścigać niż być kierowcą rezerwowym. Lata lecą, a ja po Barcelonie nabrałem dużej chęci do Formuły 1, a w ubiegłym roku ta chęć przygasła. Ta sytuacja z koronawirusem wydarzyła się w jednym z najgorszych momentów dla mnie. Teraz chciałbym chciałbym pokazać co potrafię, bo po ubiegłym roku mój obraz został bardzo nadszarpnięty, a widziałem w Barcelonie sytuacja jest zupełnie inna. Ubiegłym rokiem byłem zmęczony, a w tym roku wreszcie poczułem się jakbym prowadził bolid F1” – kończy Robert.

Całą rozmowę zobaczycie tutaj.

Źródło: tvpsport.pl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 27 maja

Urodził się Piers Courage (27 startów, 2 podia).

Juan Manuel Fangio wygrywa GP Szwajcarii, odnosząc 4. zwycięstwo w karierze. Po raz pierwszy na podium staje Piero Taruffi, a debiut w F1 zalicza Stirling Moss.

Jody Scheckter triumfuje w GP Monako, odnosząc 9. zwycięstwo w karierze. Po raz 3. i ostatni ruszał z pole position. Było to 92. i ostatnie GP dla Jamesa Hunta.

Ayrton Senna wygrywa GP Monako, odnosząc 22. zwycięstwo w karierze.

Michael Schumacher triumfuje w GP Monako, odnosząc 48. zwycięstwo w karierze. Po raz 12. i ostatni z pole position ruszał David Coulthard. Pierwsze miejsce na podium zaliczyła ekipa Jaguara.

Robert Kubica zajmuje 5. miejsce w Grand Prix Monako. Triumfuje, po raz 17. w F1, Fernando Alonso.

Mark Webber wygrywa po raz 8. w F1, triumfując w GP Monako. Pierwsze najszybsze okrążenie wyścigu wykręcił Sergio Perez.

„Teraz mój zespół jest pół na pół z M-Sportem. Moi mechanicy jadą do fabryki M-Sportu żeby pracować nad samochodem i to dobrze bo zbierają ważne doświadczenie i wiedzę i pomagają rozwijać nasz zespół. Może byłoby możliwe zrobienie tego wszystkiego samodzielnie, ale jestem zadowolony z tego, jak wszystko przebiega. Byłem w złej sytuacji jeszcze kilka tygodni temu, ale włożyliśmy dużo pracy i długim okresie zmierzamy w dobrym kierunku. Rajd Portugalii był udanym testem dla RK World Rally Team. To nie była wymarzona sytuacja aby pojechać nowym autem po 11 tygodniach bez jazdy. Oczywiście, auto nie różni się bardzo, ale to zawsze okres bez testów. Chcę przejechać więcej rajdów. W Polsce jest impreza tuż przed Rajdem Polski na podobnych drogach, będziemy chcieli też pojechać coś przed rajdem Niemiec, ale trudno jest coś znaleźć” – mówi Robert Kubica.

Daniel Ricciardo zwycięża w GP Monako, odnosząc 7. zwycięstwo w karierze.

Najnowsze wpisy