KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 1

„Jednego mnie może zabraknąć”

Robert Kubica był gościem studia Eleven Sports po zakończeniu powtórki wyścigu o Grand Prix Włoch 2006. Nie zabrakło wielu ciekawych pytań do naszego kierowcy i jego odpowiedzi – o równości aut DTM, napiętym kalendarzu i przeszłości.

Którego z partnerów zespołowych Robert wspomina najlepiej?

„Najmilej wspominam Lewisa, z którym miałem okazję ścigać się w Makau w 2004 roku w Formule 3, choć był tylko jeden wyścig. To on był moim najmocniejszym partnerem zespołowym”.

Jeden z widzów zapytał również o Grand Prix Australii 2010, w którym Robert niespodziewanie zajął 2. miejsce.

„Australia 2010 była ważnym momentem w moim życiu i karierze. Zawsze zmieniając zespół pierwsze wyścigi są bardzo ważne. Ja wyjeżdżałem z Australii ze świetnym 2. miejscem i z odpowiednim samopoczuciem zespołu. Mieliśmy dwie poważne rozmowy w tamten weekend. Jedna dotyczyła procesu poprawy bolidu, a druga kanału F-duct. Było mocno jeżeli chodzi o spotkania i słowa, a z drugiej strony dobrze jeżeli chodzi o wyścig i o to co dzieje się w zespole. Czasem właśnie tak musi być. Musi być ostro żeby było dobrze. To nie był wypad na wycieczkę do Australii tylko możliwość do dawania z siebie więcej” – wspomina Robert.

Jeden z kibiców był pewien, że Robert będzie jeszcze mistrzem świata z Ferrari.



„Każdy ma nadzieję, że się jeszcze pojawię na starcie w GP Australii, ja również. Sytuacja obecnie jednak nie jest łatwa i trudno wybiegać w przyszłość. Mam nadzieję, że tak się stanie i dziękuję za doping. Wspólnie z ORLEN Team ART będziemy ścigać się w DTM i liczę tam też na doping kibiców” – mówił Robert.

Ważne pytanie dotyczyło połączenia kalendarza DTM i F1 wobec możliwych kolejnych przesunięć terminów wyścigów.

„Mój kalendarz i tak był konkretnym wyzwaniem i nie było łatwym, a teraz może być jeszcze trudniej. Trochę mnie teraz zaczyna przerażać. F1 i DTM na pewno wystartują i obie serie będą chciały rozegrać jak najwięcej rund i jednego mnie może zabraknąć do realizacji tych dwóch programów. Jeden z tych programów może być trudny do wykonania w pełni. Trudno jednak dziś wchodzić w szczegóły

Ciekawa była również opowieść o pucharach Roberta.



„Kiedyś liczyłem i miałem ich z kartingu ponad 150 i nie mieściły się w domu. Rozdawałem je więc mechanikom. Najbardziej szkoda mi, że nie mam pucharu za Grand Prix Kanady 2008. Ale mam też wspomnienie jeżeli chodzi o puchar. Chodziło o Slalom Kart – takie małe zawody w Niemczech. Chodziło o to aby przejechać jak najszybciej pachołków nie przesuwając ich. Wtedy zdobyłem mój pierwszy puchar w karierze.

Czy Robert będzie dysponował autem DTM w takiej samej specyfikacji co inni kierowcy BMW.

„Będę dysponował autem w najnowszej specyfikacji. Nigdy bym się za to nie brał, gdybym nie miał gwarancji tego. To trudna seria i bardzo trudne zadanie, nawet dysponując takim samym autem nie będzie łatwo walczyć o najwyższe miejsca” – odpowiedział Robert.

Kiedy Robert spodziewa się rozwiązania obecnej sytuacji?

„Realnie patrząc, nasz powrót do ścigania nie nastąpi wcześniej niż za kilka miesięcy. Sytuacja jest trudna do przewidzenia i komentowania. To coś nowego” – odpowiedział Robert.

Całą rozmowę zobaczycie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi