KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Timo Glock Robert Kubica

Glock: Kubica będzie potrzebował roku na dotarcie

Timo Glock, były kolega Roberta Kubicy z Formuły 1, bardzo cieszy się, że Polak zawita do DTM. Oceniając szanse Roberta, Niemiec wspomina swoje początki w tej serii, które do łatwych nie należały.

Fabryczny kierowca BMW wie, jak to jest przesiąść się z samochodu Formuły 1 do DTM. Niemal od razu po zakończeniu kariery w F1, przeszedł do niemieckiej serii.

„Zajęło mi dużo czasu dojście do tego, co muszę robić, aby jechać tym samochodem szybko. To, co innych kierowców DTM intuicyjne, zawodnikowi z F1 nie wydawało się naturalne. Musiałem mówić sobie w głowie – hamuj, skręcaj, bo prowadziłem auto zbyt agresywnie. Samochód DTM jest znacznie cięższy niż F1 i zmiana podejścia była dla mnie trudna. Jeżeli chce się być na czele DTM, trzeba urwać to ostatnie 50 tysięcznych” – mówi Glock, przyznając, że jemu zejście o ostatnie 3 dziesiąte sekundy na czasie okrążenia zajęło 2 lata i była to intensywna praca.

Glock wygrał dotychczas 5 wyścigów DTM. Co pozwoliło mu na dojście do takiego poziomu? Kluczem byli partnerzy z zespołu.

„Wtedy miałem świetnego kolegę z zespołu, Marco Wittmana. Nauczyłem się od niego bardzo dużo. Również Bruno Spengler pomagał mi bardzo dużo” – mówi o swoich pierwszych trzech latach w DTM Glock.

„Nic nie przyszło łatwo. Z głowy mi dymiło. Spędziłem setki godzin przed laptopem, przyglądając się danym. Analizowałem je od góry do dołu, od prawej do lewej i cały czas było nad nimi dużo pracy. Koniec końców myślę, że stanie się konkurencyjnym w DTM wymaga minimum roku” – mówi Niemiec.

Były kierowca Toyoty czy Marussi uważa, że dodatkowo na początku kierowcy F1 są traktowani w serii ostrzej.



„Tak było też w moim przypadku, na szczęście miałem kolegów z zespołu, którzy byli otwarci na moje pytania”.

Glock został ostrzeżony przez Timo Scheidera o skali wyzwania jakieg go czeka przd pierwszym testem DTM w Walencji (uczestniczył w nim również Robert Kubica – przyp. MC).

„Byłem pewien jednak, że sobie poradzę. Tor był bardzo przyczepny i to pasowało mojemu stylowi jazdy z F1. Byłem tylko 50 tysięcznych wolniejszy niż kierowca BMW Augusto Farfus. Zadzwoniłem do Scheidera i zapytałem go, co uważał za trudne w jeździe autem DTM. Odpowiedział mi, żebym poczekał na tor, gdzie nie będzie takiej przyczepności. Podczas następnego testu w Barcelonie, byłem 1,5 sekundy za liderem. Nie wiedziałem, jak można pojechać 1.5 sekundy szybciej. Po pierwszym dniu tam nic już nie rozumiałem. Timo śmiał się ze mnie mówiąc: witaj w DTM. Wtedy zrozumiałem, że muszę zapomnieć o wszystkim czego się wcześniej nauczyłem. Musiałem uczyć się wszystkiego od nowa” – wspomina Glock.

Jak zatem Glock ocenia sytuację Roberta Kubicy?

„Jestem pewien, że będzie potrzebował roku na dotarcie, ale jeżeli zostanie z nami na dłużej, a mam taką nadzieję, to będzie się liczył. Jestem bardzo zadowolony, że mamy go tu. Zawsze jest z nim ciekawie, bo jest prostolinijny, mówi co myśli. Przed swoim wypadkiem pokazywał, jaki jest szybki. Po nim był niesamowicie waleczny, wracając do sportu i Formuły 1 mimo ograniczeń. Dokładnie pokazał podczas testów DTM w grudniu. Od razu był na wysokim poziomie” – mówi Timo Glock.

Źródło: motorsport-total.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi