KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

F1 może przetrwać kryzys, ale nie wszystkie zespoły – Seidl

Szef McLarena Andreas Seidl jest przekonany, że Formuła 1 przetrwa kryzys, wywołany pandemią koronawirusa, ale nie jest pewny czy wszystkim zespołom się to uda.

Wszystkie zespoły zgodziły się już na odłożenie nowych regulacji technicznych na 2022 rok i kontynuowanie jazd samochodami ery hybrydowej jeszcze o rok. Gdyby nowe przepisy miały wejść według planu, czyli w 2021 to wiele zespołów mogłaby odejść z królowej motorsportu bez zastanowienia, choć pomimo tego, że zmiany zostały przełożone to i tak nie jest pewne czy wszyscy będą w stanie przejść przez kryzys.

Dodatkowo podjęto też decyzje o zmniejszeniu limitu budżetowego ze 175 mln do 150 mln dolarów na sezon. McLaren apeluje jednak do FIA o zmniejszenie limitu budżetowego do zaledwie 100 mln dolarów rocznie w obawie, że nie wszystkie zespoły przetrwają kryzys. Niezależnie od tego, jaka będzie ostateczna granica wydatków i tak limit budżetowy wejdzie w życie według planu, czyli w sezonie 2021.

Szef McLarena Andreas Seidl na spotkaniu wszystkich 10 ekip z prezydentem FIA Jeanem Todtem w sprawie ochrony F1 przed wstrząsami gospodarczymi związanymi z obecną pandemią powiedział, że jest pewny, iż F1 przetrwa kryzys, ale nie jest przekonany czy wszystkie 20 samochód zobaczymy na torze w przyszłym sezonie.



„Szczerze mówiąc, nie widzę żadnych oznak, aby Formuła 1 nie istniała w przyszłym roku.” – powiedział Seidl

„Myślę, że największym zagrożeniem, jakie widzę, jest to, że stracimy zespoły, jeśli nie podejmiemy zdecydowanych działań.”

Według Seidla priorytetem dla FIA powinno być zapewnienie maksymalnych oszczędności wszystkim zespołom w tym roku.

„Bardzo ważne jest, abyśmy wdrożyli wszystkie te działania, o których dyskutowaliśmy w poprzednich tygodniach, dotyczące zamrażania samochodów, dłuższego zamknięcia fabryk i tak dalej, aby zapewnić maksymalne oszczędności w tym roku dla wszystkich zespołów.”

Nie wiadomo też jaki dochód czeka zespoły w tym sezonie, przez brak weekendów Grand Prix nie zarabiają one na siebie. Renault, Haas czy Williams wysyłają swoich pracowników na przymusowe urlopy i składają wnioski do państwa o dofinansowanie dla firm z powodu strat poniesionych w czasie pandemii, dlatego według Seidla priorytetem powinno być wprowadzenie jak największych oszczędności dla zespołów.

„Nie wiemy, jaki będzie dochód w tym roku. Nie wiemy, kiedy wrócimy do ścigania.” – powiedział Seidl.

źródło: motorsport.com

Bartosz Utnicki



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum