KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

DTM: BMW Zaskoczone, Audi będzie dostarczać silniki?

Według promotora wyścigu DTM w Assen, Lee van Dama, Audi pozostanie w sezonie 2021 jako dostawca silników do zespołów prywatnych. Zaskoczony decyzją Audi jest jedyny obecny konkurent ekipy, BMW.

BMW zaskoczone

 

Odejście Audi krótko skomentował również Jens Marquardt, szef BMW Motorsport.

„Jako BMW Group jesteśmy zaskoczeni ogłoszeniem odejścia Audi z DTM. Wspólnie z ITR zawsze z pasją walczyliśmy dla przyszłości i rozwoju DTM. Teraz będziemy musieli ocenić sytuację i możliwe konsekwencje pod każdym kątem”.

Prywatny dostawca?

 

„Szkoda, że Audi podjęło tę decyzję, ale zakładam, że będą dostarczać silniki zespołom klienckim. W takim wypadku, niewiele by się zmieniło” – mówi Lee van Dam.

Opiera on swą wypowiedź na telefonie, jaki dostał w poniedziałek rano z ITR, a zatem organizacji zarządzającej DTM.

„Powiedziano mi: Lee, o 17 dostaniesz negatywną wiadomość. Ale nie będzie taka zła na jaką wygląda. Możesz to porównać do scenariusza, w którym Mercedes odchodzi z Formuły 1, ale nadal dostarcza silniki Williamsowi. Tak powinieneś na to patrzeć” – mówi van Dam.



Jak zauważa motorsport-total, powstaje pytanie, czy znajdą się prywatne ekipy, chcące startować w DTM. Obecnie pełnym zespołem obsługującym dwa auta jest Audi WRC, które ma jednak mocne wsparcie producenta. Koszt jazdy dwoma samochodami w sezonie DTM to około 5 mln euro.

Audi nie odniosło się jeszcze do tej ewentualności, ale według van Dama, prace nad nią trwają.

„Rozmawiałem z dwoma zespołami, które uważają, że mogą otrzymać silniki Audi w 2021 roku. Temat przejścia zespołów fabrycznych na prywatne również jest już rozważaną kwestią. Wcześniej, jeszcze przed ogłoszeniem decyzji, słyszałem od dwóch ludzi z Audi, że możliwe jest wycofanie tego producenta, ale wówczas będzie się on opierał na zespołach prywatnych” – dodaje van Dam.

Holender pozostaje optymistą w kwestii przyszłości serii, choć zaznacza, że wyścigu w Assen może już nie być w 2021 roku.

„W tym roku już prawie dołączył jeden producent. Nie udało się, ale myślę, że Gerhard Berger robi teraz wszystko by znaleźć jednego lub dwóch uczestników. To powinno pasować DTM”.

Źródło: motorsport-total.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi