KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Brawn liczy na 19 wyścigów. Początek w Europie

Dyrektor zarządzający Formuły 1, Ross Brawn mówi, że jeżeli seria rozpocznie swój sezon w okolicach początku lipca, to możliwe jest przeprowadzenie nawet 19 rund. Stosowane mają być w tym celu niestandardowe rozwiązania by zwiększyć szansę na bezpieczne rozgrywanie wyścigów.

„Podróżowanie zespołów i wszystkich zaangażowanych w F1 będzie jednym z największych problemów. Będziemy w zamkniętym środowisku, a zespoły będą czarterowały loty i dojeżdżały na tory odizolowane. Zadbamy o to, by wszyscy byli przetestowani i będziemy minimalizowali ryzyko dla wszystkich” – mówi Brawn dla F1.com.

„Będą wyścigi bez widzów. Nie jest to dobra sytuacja, ale lepsza niż brak jakichkolwiek wyścigów. Musimy pamiętać, że są miliony osób, które śledzą sport zostając w domu. Wiele z tych osób jest odizolowanych i możliwość śledzenia sportu na żywo będzie dla nich dużą wartością i szansą na część normalności w obliczu kryzysu, który mamy. Najważniejsze jest jednak byśmy nie wystawiali nikogo na ryzyko”.

„Przyglądamy się strukturze organizacyjnej, która pozwoli nam na jak najwcześniejszy start oraz ciągłość wyścigów. Nie ma sensu ruszać z sezonem, a następnie znów go wstrzymywać. Prawdopodobnie zaczniemy w Europie i będzie to zamknięty dla publiczności event” – mówi.

Brawn uważa, że jest możliwe rozegranie 19 wyścigów w sezonie. Wiązałoby się to z jazdą 3 tygodnie z rzędu, a następnie tygodniem odpoczynku.



„Zgodnie z przepisami, by wyłonić mistrzów świata, musimy rozegrać 8 wyścigów. Możemy to zrobić nawet startując w październiku. Więc absolutnie ostatecznym momentem rozpoczęcia rywalizacji jest właśnie ten miesiąc. Zawsze jednak jest możliwość przesunięcia niektórych rund na następny rok i to badamy. Zakończenie sezonu w styczniu niesie za sobą jednak sporo komplikacji. Jeżeli będziemy w stanie wystartować na początku lipca, to możemy mieć sezon składający się z 19 wyścigów. Będzie trudno więc musimy przyjrzeć się logistyce” – dodaje szef wykonawczy F1. Zaznacza przy tym, że przesunięcie daty takiego wyścigu jak Singapur, który odbywa się na torze ulicznym, nie będzie możliwe.

Zaznacza on, że są możliwe weekendy wyścigowe składające się wyłącznie z 2 dni. „Na przykład Chiny prawdopodobnie będą takim wyścigiem byśmy mogli tam polecieć, pojechać i szybko wrócić. Nie byłoby to problemem”.

Takie rozwiązania byłyby jednak bardzo obciążające dla zespołów, które musiałyby zatrudnić dwa zespoły do obsługi wyścigów. Zak Brown z McLarena w rozmowie ze Sky Sport powiedział, że pomysłem na zdjęcie z ekip takiego ciężaru byłoby na przykład liczenie do klasyfikacji tylko części rund – na przykład tylko 15 z 19, które mają zostać rozegrane. Pomysł ten byłby jednak trudny do realizacji bowiem istniałoby ryzyko, że na daną rundę wybrałoby się tylko kilka ekip całej stawki.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi