KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Audi wycofuje się z DTM!

Nawet jeżeli mówiło się o tym od jakiegoś czasu, to i tak ta decyzja szokuje i pozostawia wiele pytań. Audi ogłosiło dziś, że wycofuje się z serii DTM po sezonie 2020. Gerhard Berger nie kryje swojego rozgoryczenia.

„Cztery koła nie będą uczestniczyły w serii DTM po sezonie 2020. Zarząd podjął taką decyzję w związku z przemodelowaniem uczestnictwa w motorsporcie marki oraz wyzwaniami spowodowanymi pandemią koronawirusa. Decyzja została przekazana do organizatora serii DTM, ITR w poniedziałek” – czytamy w komunikacie Audi.

Firma chce skupić się na seriach przyszłościowych, w tym przede wszystkim Formule E. Ma to oczywiście związek z planami produkcyjnymi Niemców, którzy do 2025 chcą wytwarzać 40% samochodów z napędem elektrycznym oraz hybryd.



„To bardzo trudny dzień dla motorsportu w Niemczech i Europie. Głęboko żałuję decyzji Audi o wycofaniu z DTM po sezonie 2020. Rozumiemy decyzję, w jakiej znalazł się zarząd, ale tak późne poinformowanie ITR oraz naszego partnera i zespołów generuje przed nami spore wyzwania. Biorąc pod uwagę naszą wspólną sytuację, szczególnie konieczność zmierzenia się z pandemią koronawirusa, liczyliśmy na bardziej solidarne podejście. Decyzja ta pogarsza sytuację, w jakiej znalazła się seria i przyszłość DTM w dużej mierze zależy teraz od tego, jak na tę decyzję zareagują nasi sponsorzy i partnerzy. Niezależnie od tego liczę na odpowiedzialne odejście Audi z DTM w pełnym partnerstwie ITR. Naszym obowiązkiem pozostaje teraz zapewnienie, że setki tysięcy fanów będą mogli oglądać emocjonującą rywalizację w tym sezonie. Jak najszybciej będę chciał stworzyć plan zabezpieczenia uczestniczących w serii zespołów i partnerów i tych, których praca zależy od DTM” – skomentował sytuację Gerhard Berger.

Ta decyzja oznacza, że na tę chwilę w sezonie 2021 udział w serii będą brały tylko auta BMW.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi