KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Z wizytą w symulatorze DTM BMW

Znany YouTuber i kierowca simracingowy Jimmy Broadbent odwiedził na początku marca fabrykę BMW w Monachium, gdzie miał okazję odbyć sesję w symulatorze serii DTM tego producenta – tym samym, z którego korzystał Robert Kubica. Zobaczcie jego wizytę.

W wartym nawet milion funtów symulatorze, oprogramowanie robione jest przez BMW, a pracy tej towarzyszą lata doświadczeń.

Gościem/gospodarzem/kierowcą Jimmiego był kierowca fabryczny BMW w sezonie 2020, Sheldon van der Linde. Zapytany o to, czy siedząc w symulatorze czuje się jakby siedział w prawdziwym aucie DTM, odpowiada:

“Tak, w 100%. Tak jak już widziałeś jest to prawie cały karbonowy monokok symulujący samochód DTM. Mamy całą elektronikę i oprogramowanie z samochodu, które są dopasowane na bardzo wysokim poziomie. Niesamowicie się nim jeździ. Wczoraj przygotowywaliśmy się do testów i mogliśmy wykonać tu symulacje naszych planowych przejazdów i popracować nad ustawieniami. To oszczędza dużo czasu na torze. Symulator rozwija się cały czas, podobnie jak samochód, który jest coraz lepszy w trakcie sezonu. Praktycznie co tydzień mamy nowe oprogramowanie lepiej symulujące prawdziwe warunki” – powiedział Van der Linde.



Kierowca z Południowej Afryki wykręcił czas 1:29.5 na torze Hockenheim (w 2019 roku najlepszy czas kwalifikacji tam wyniósł 1:28.972 (Philipp Eng – BMW), a van der Linde miał 1:29.9. Zapytany po swoim przejeździe o fizyczną stronę jazdy w symulatorze, odpowiedział:

“Trochę to cię męczy ze względu na ruchy kierownicą itp, ale najgorsze jest gorąco w środku. Jeżeli nie masz wentylatorów, to się smażysz”.

Przed jazdą w symulatorze Jimmy wykonał przymiarkę fotela, który musiał być dopasowany do jego sylwetki. Przygotowanie do jazdy wymagało zdobycia wiedzy o tym, jak działa kierownica serii DTM (Wy przeczytacie o tym tutaj).

Podczas swojego pierwszego przejazdu, z którego wyszedł mocno wymęczony, Jimmy wykręcił czas 1.31.8, co jest wynikiem dobrym.

“Czułem jakbym jechał po torze, ten widok jest niesamowity. Czułem jakbym jechał na żywo. Większość była OK” – powiedział Jimmy.

Inżynier, z którym pracował był pod wrażeniem jego jazdy, ale jedną z rzeczy, nad którą musiałby popracować YouTuber jest hamowanie.

Drugi przejazd Broadbenta zakończył się czasem 1:30.7 przy maksymalnej prędkości 282 km/h. Po 10 okrążeniach był wykończony, zaliczył też sporo obrotów. Inżynier ocenił jego pierwsze próby w porównaniu z innymi przypadkami na bycie w 10% najlepszymi. Sheldon van der Linde również ocenił bardzo wysoko umiejętności Broadbenta.

Cały materiał obejrzycie poniżej.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi