KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Tego dnia w F1 – 8 marca

1993 – Zmarł Duane Carter (8 startów, 1 podium).

1998 – Mika Hakkinen odnosi 2. zwycięstwo w karierze, triumfując w GP Australii.

2012 – „Ostatnie informacje, jakie o nim mam nie są jednak dobre. Nie jest w stanie napić się przy użyciu prawej ręki, gdyż nie jest w stanie chwycić i podnieść szklanki z wodą. Wygląda na to, że jego kontuzja była znacznie poważniejsza niż sądziliśmy” – mówi Jaime Alguersuari. Doniesienia te szybko dementują Roberto Chinchero i Mikołaj Sokół.

2015 – Kolejny rajd, tym razem Meksyku. Z zaplanowanych 145 kilometrów pierwszego dnia, Kubica i Szczepaniak przejechali około 15. Po świetnym 4. miejscu na 3. OS-ie, notowali oni kosmiczne tempo na 4. próbie, będąc kilka sekund przed wszystkimi na drugim pomiarze czasu. Niestety, po uderzeniu w skarpę skrzywili drążek kierowniczy. Doprowadziło to przy próbie dalszej jazdy do rolowania. Robert i Maciej wrócili następnego dnia. Trzy pierwsze OS-y zakończyli w 10-tce, a kolejny wygrali! Robert Kubica stał się trzecim kierowcą w stawce, który ma na koncie wygrane OS-y w pierwszych trzech rajdach sezonu. Podczas tego rajdu pojawiły się również problemy z oponami spadającymi z felg, co było utrapieniem Roberta na kilku kolejnych rajdach szutrowych. „To był dla nas mieszany rajd – z błędem na El Chocolate i zbyt wieloma problemami z oponami – ale w innych chwilach pokazaliśmy dobre tempo. Meksyk nie jest łatwym rajdem więc doświadczenie jest tu bardzo ważne. W tym roku nauczyłem się, jak radzić sobie w większej liczbie sytuacji. Po rundzie na asfalcie w Monte Carlo i śniegu w Szwecji, Meksyk był dla nas pierwszym rajdem na oponach Pirelli. Musimy się przystosować ponieważ opony pracują w zupełnie inny sposób i mają inną charakterystykę. Próbowaliśmy dostosować ich zachowanie do samochodu i zobaczymy, jak to będzie działało w Argentynie. Na pewno będzie nam łatwiej z tym doświadczeniem” – podsumował zmagania w Meksyku Kubica.

2018 – „Kiedyś samochody ważyły 605 kilogramów i miały 50 kilogramowy balast na pokładzie. Lżejsze były też opony. To dlatego mogliśmy atakować przez cały wyścig, robić serie kwalifikacyjnych kółek. Dziś jest to niemożliwe, trzeba wszystkim zarządzać – oponami, silnikiem, zużyciem paliwa” – mówi Robert Kubica, zapytany o obecne bolidy Formuły 1. Cały wyścig jest skalkulowany przez rozpoczęciem. Trzeba jedynie podążać za wytycznymi. W większości przypadków nie ma żadnych zmian jeżeli opony nie degradują się szybciej lub wolniej. Z zewnątrz wygląda jakby kierowcy byli zostawieni sami sobie. Wszystko dlatego, że każdy próbuje trzymać dystans by nie przegrzać opon. Nikt nigdy nie mówił mi, gdzie mam hamować czy w którym zakręcie powinienem jechać szybciej. Kierowcy mogli się stać ostatnio nieco bardziej leniwi. Nie widzę powodu, dla którego potrzeba instrukcji z boksów. Dobry kierowca powinien być w stanie sam wszystko kontrolować” – mówi Robert Kubica o obecnej Formule 1.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi