Wszystkie 20 wyścigów sezonu 2020 ma zostać rozegranych w tym roku, ale rywalizacja rozpocznie się dopiero w lipcu na torze Norisring. Seria przedstawiła właśnie zaktualizowany kalendarz. Powodem zmian jest oczywiście pandemia koronawirusa.
Sezon pierwotnie miał rozpocząć się na torze Zolder w Belgii 23 – 25 kwietnia, jednak już teraz zdecydowano się na jego przesunięcie. w efekcie nowych terminów sezon potrwa 1,5 miesiąca dłużej – do połowy listopada, kiedy ma zakończyć się wyścigiem na torze Monza we Włoszech.
6 wyścigów otrzymało nowy termin, w przypadku czterech nie zmienił się względem oryginalnego kalendarza.
Dwa wyścigi – w Rosji oraz Szwecji nie są jeszcze potwierdzone. Jeden z nich zostanie rozegrany w lipcu, drugi w październiku.
#DTM 2020 calendar:
July 10-12 Norisring ??
Jul 31-Aug 2 Igora Drive ??/Anderstorp ??
Aug 7-9 Zolder ??
Aug 22-23 Brands Hatch ??
Sept 4-6 Assen ??
Sept 11-13 Nürburgring ??
Oct 2-4 Igora Drive ??/Anderstorp ??
Oct 16-18 Lausitzring ??
Nov 6-8 Hockenheim ??
Nov 13-15 Monza ?? pic.twitter.com/pSfj64m3v9— DTM (@DTM) March 25, 2020
Bilety kupione na dotychczasowe wydarzenia, które nie zostały przełożone, pozostają ważne. Ci, którzy kupili wejściówki na inne rundy, również będą mieli na nie wstęp, choć mogą też zrezygnować z zakupu. Więcej informacji na stronie internetowej serii.
„To bezprecedensowe i niepewne czasy. Naszym priorytetem jest dobro naszych rodzin, pracowników i naszej społeczności. Mimo niepewności, czuliśmy, że ważne jest przedstawienie fanom motorsportu na całym świecie oraz wszystkim zaangażowanym w DTM zrewidowanego kalendarza z nowymi datami. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo wszystkich, ale wierzymy, że motorsport może odegrać znaczącą rolę w przywróceniu normalności w życiu wielu osób. Przy wsparciu naszych fanów, producenci DTM – Audi oraz BMW – wystawiający 16 samochodów w tegorocznej stawce oraz organizatorów rund, chcemy stworzyć ekscytujący sezon w tym roku. Wiemy, że musimy nadal pozostawać elastyczni i pragmatyczni, ale to pierwszy krok. Obiecujemy wrócić mocniejsi. Kiedy będziemy mogli wrócić na tory, zrobimy to jak najszybciej” – napisał w komunikacie Marcel Mohaupt, dyrektor zarządzający ITR.
Oto ten kalendarz:
10 – 12 lipca – Norisring (Niemcy) – zgodnie z wcześniejszym harmonogramem
31 lipca – 2 sierpnia – Igora Drive St. Petersburg (Rosja) albo Scandinavian Raceway Anderstorp (Szwecja) – nowy termin
7 – 9 sierpnia – Zolder (Belgia) – nowy termin
22 – 24 sierpnia – Brands Hatch Circuit (Wielka Brytania) – zgodnie z wcześniejszym harmonogramem
4 – 6 września – TT Circuit Assen (Holandia) – zgodnie z wcześniejszym harmonogramem
11 – 13 września – Nürburgring (Niemcy) – zgodnie z wcześniejszym harmonogramem
2 – 4 października – Igora Drive St. Petersburg (Rosja) albo Scandinavian Raceway Anderstorp (Szwecja) – nowy termin
16 – 18 października – Lausitzring (Niemcy) – nowy termin
6 – 8 listopada – Hockenheimring Baden-Württemberg (Niemcy) – nowy termin
13 – 15 listopada – Autodromo Nazionale Monza (Włochy) – nowy termin