F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

Kolejne obostrzenia w rozwoju bolidów w 2020 i 2021 roku

Auto Motor und Sport podaje kolejne obostrzenia, jakie zostaną wprowadzone w Formule 1 w związku z przesunięciami wyścigów i kryzysem spowodowanym koronawirusem.

Już wcześniej zdecydowano o przesunięciu wprowadzenia nowych regulacji technicznych o rok, ale ograniczenia budżetowe wejdą zgodnie z planem – od 2021 roku. Zamrożeniu miał ulec również rozwój nadwozia.

Kolejną zmianą ma być zakaz używania tuneli aerodynamicznych do lutego 2021 roku przy rozwoju nowej generacji samochodów, które mają się pojawić w 2022 roku.

Fabryki wszystkich ekip są obecnie zamknięte w ramach przerwy „letniej” w F1. Kiedy ona się skończy – w połowie kwietnia – ekipy przystąpią do pracy i będą nadal rozwijać auta, przygotowując do pierwszego wyścigu, choć nie wiadomo jeszcze, na którym torze zostanie on rozegrany.



Mówi się również o zamrożeniu prac nad rozwojem skrzyni biegów, obręczy, części zawieszenia, a nawet chłodnic, co wymusi wstrzymanie prac nad rozwojem silników.

Ekipy nadal mają wiele do przedyskutowania, choć może być trudno o jednomyślność, gdyż Ferrari i Mercedes, posiadający największe środki, mogą chcieć mniejszych restrykcji. Z drugiej strony, według ekspertów, wąski nos, będący częścią aerodynamicznego konceptu Mercedesa, Red Bulla, McLarena i Racing Point jest właściwym podejściem. Zamrożenie rozwoju mogłoby spowodować, że Ferrari, Alfa Romeo, Haas, Williams i Alpha Tauri nie będą mogły poprawić tego aspektu.

Pojawiły się też propozycje kolejnego zmniejszenia limitu budżetowego, wynoszącego obecnie 175 mln dolarów. Niektórzy mówią nawet o powrocie do planu Mosleya, zakładającego ograniczenie do €40 mln.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 6 kwietnia

Giancarlo Fisichella odnosi 1. zwycięstwo w F1, triumfując w GP Brazylii. Było to jego 10. podium w karierze. Zespół Jordan wystartował w F1 po raz 200.

Felipe Massa triumfuje w GP Bahrajnu, odnosząc 6. zwycięstwo w karierze. Po raz jedyny z pole position ruszał Robert Kubica, który zajął 3. miejsce. Po raz 50. na podium stanął Kimi Raikkonen. Drugie i ostatnie najszybsze okrążenie wyścigu w swojej karierze wykręcił Heikki Kovalainen.

Lewis Hamilton odnosi 24. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Bahrajnu. Po raz 150. w F1 startował Nico Rosberg, a po raz 250. Jenson Button.

Najnowsze wpisy