KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

2019 United States GP

Haas: Muszę się zastanowić, czy inwestować w dopasowanie do nowej F1

Straty finansowe, jakie zespoły poniosą w sezonie 2020 z powodu pandemii koronawirusa, mogą być decydujące w kwestii wycofania się ekipy Haasa z Formuły 1.

Jeszcze w sezonie 2019 spekulowało się, że Haas może nie przystąpić do sezonu 2021. Teraz, w obliczu kryzysu finansowego, wydaje się to jeszcze bardziej prawdopodobne.

„Oczywiście, F1 mi pomogła, dając dużą rozpoznawalność na rynkach azjatyckim i europejskim. Z każdym wyścigiem docieraliśmy do nowych klientów i ten model sprawdził się. Ale przy wejściu nowych zasad w 2021 (już 2022 – przyp. MC), powstaje duże pytanie, jak wiele będzie nas to kosztowało. Przed nami wiele zmian w F1 więc musimy zadać sobie pytanie, czy warto inwestować w dostosowanie się do zmian. Wiem, że wszyscy uważają te zmiany za dobre, ale są one jednocześnie bardzo kosztowne. Przyświecały im dobre intencje, ale jest też druga strona medalu, którą jest ich implementacja przez zespoły. Z ekonomicznego punktu widzenia to bardzo trudne. Model finansowy nie wspiera mniejszych zespołów. Wszyscy wiemy, że 70% zysków idzie do 3 głównych zespołów, a pozostałe 30% do 7 innych. To nie jest dobre rozwiązanie, szczególnie w naszej kondycji” – mówił w lutym Gene Haas, właściciel ekipy.



Spokój zachowuje jednak szef ekipy, Gunther Steiner. Mówi on, że jego relacje i rozmowy z właścicielem ekipy, Gene Haasem są optymistyczne i budujące. Poproszony o skomentowanie słów Haasa, mówi: „Rozmawiałem z Gene kilka dni temu. Zadzwonił do mnie i rozmawialiśmy bardzo długo. Chciał wiedzieć, czy wszystko było gotowe na Australię w zespole. Mimo że jest bardzo zajęty, to mocno angażuje się w ekipę. Chce wiedzieć, jak toczą się sprawy. Po 50 minutach rozmowy z nim na ten temat mogę potwierdzić, że nadal jest mocno zaangażowany” – stwierdził Steiner.

Nieco mniej optymistycznie wypowiadał się Romain Grosjean.

„Gene wyraził się jasno. Wszedł do F1 bo chciał reklamować markę Haas Automation. Ma też pasję do tego sportu. Wiem jednak, że są w Haasie osoby, które z przyjemnością patrzyły na sezon 2019 i jest to pozytywne. To jednak oczywiste, że mechanicy i zespół zastanawiają się, co się stanie. Jeżeli Gene zdecyduje się przestać inwestować w zespół, mam nadzieję, że ekipa będzie nadal działać. To byłoby właściwe, bo jest to dobra ekipa, wiedzą jak pracować” – mówi Francuz.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum