KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Biopaliwo pomoże zespołom zmniejszyć przegrzewanie aut

Biopaliwo w Formule 1, które ma się pojawić wraz z nową generacją samochodów wydaje się zaskakującym polem manewru dla inżynierów w kwestii chłodzenia silnika.

W ramach dążenia F1 do zrównoważonego rozwoju w celu zmniejszenia emisji zdecydowano, że do 2021 r. paliwo zostanie zmienione poprzez wprowadzenie 10% etanolu, aby uzyskać znacznie więcej biopaliwa.

Jak już doskonale wiemy, zespoły i władze F1 zgodziły się, by nowe przepisy wprowadzić dopiero od 2022 roku. Rozpoczęły się już prace nad dostawcami paliw F1 w celu optymalizacji potencjału biopaliwa, a partner techniczny Ferrari, Shell, ujawnił fascynującą cechę nowego produktu.

Shell, uważa, że ​​chłodzenie charakterystyczne dla etanolu może otworzyć pewne interesujące kierunki rozwoju dla F1, które mogą okazać się decydujące w walce o najwyższe cele.



„Etanol będzie w stanie schłodzić niektóre części jednostki napędowej, co może być bardzo korzystne. Ciężko nad tym pracujemy” – powiedział kierownik ds. rozwoju F1, Benoit Poulet.

„Właściwości są z pewnością dość interesujące dla spalania i myślę, że możemy zrobić kilka interesujących rzeczy. Zdecydowanie w tej chwili przekonaliśmy się, że ten efekt chłodzenia jest dobry dla silnika”

Etanol jest alkoholem, który w temperaturze pokojowej wygląda jak bezbarwna ciecz o charakterystycznym i ostrym zapachu. Zwykle jest lotny i wyjątkowo łatwopalny. Płomień, który wytwarza podczas spalania, ma jasnoniebieski kolor, a zatem w świetle nie jest łatwo go odróżnić.

Ale zaletą jest to, że może on schłodzić ładunek wchodzący do komory spalania, aby zagwarantować efekt przeciwwybuchowy. Niemal takie same wyniki uzyskano by dzięki dodatkom olejów dodawanych do benzyny w ostatnich latach. Zimniejsza mieszanka dolotowa automatycznie oznaczałaby większą moc silnika.

Inżynierowie w ten sposób mogą poszukać większej liczby koni mechanicznych lub skupić się na silniku, który może pracować bez problemów z niezawodnością dzięki mniejszemu układowi chłodzenia, z pełnym wykorzystaniem aerodynamiki samochodu.

„To duże wyzwanie, ale z przyjemnością przestawimy się na paliwo E10, a szczerze mówiąc, z przyjemnością uzyskamy odsetek wyższy niż 10%. Mamy techników pracujących nad tym projektem oraz osoby dobrze znające etanol, który ma pewne inne właściwości niż inne węglowodory” – kończy Benoit.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum