Mercedes W11

Nowa broń Mercedesa

Trwają testy przed sezonem 2020 na torze w Barcelonie. Podczas pierwszych jazd, które odbyły się w środę, spore poruszenie wśród mediów i kibiców wywołał zespół Racing Point. Dzisiaj, podczas drugiego dnia testów to Mercedes zwrócił na siebie uwagę.

Podczas przejazdów Lewisa Hamiltona, mogliśmy zaobserwować jak kierowca, tuż przed zakrętem, zmienia zbieżność przednich kół. Układ kierowniczy w przypadku Mercedesa nabiera nowego zastosowania. Lewis w określonych momentach, zmienia położenie kierownicy przyciągając ją do siebie ( po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na kierownicy ), niczym pilot sterujący samolotem pasażerskim, po czym odpycha ją, powodując, że kierownica i przednie koła, wracają w swoje pierwotne ustawienie.

Przyciągnięcie do siebie kierownicy powoduje skierowanie przednich koł do wewnątrz. Pojawiają się informacje, że takie działanie zapobiega ochładzaniu się opon na prostych odcinkach toru. Może też efektywnie wpływać na zachowanie samochodu w zakręcie. Opony uzyskają optymalną temperaturę bardziej równomiernie.

Mercedes testuje różne warianty użycia innowacji, nie tylko na prostych odcinkach. Lewis korzystał z systemu głównie na prostych fragmentach toru w Barcelonie. Po południu, Lewisa zmienił Bottas, który wykorzystywał nowe możliwości również w zakrętach.

Nie wiemy jak szczegółowo, od strony technicznej wygląda system DAS ( Dual Axis Steering ). Sam James Allison nie chce na razie szczegółowo komentować działania nowego rozwiązania. Na konferencji w przerwie testów, potwierdził tylko zastosowanie DAS w bolidzie prowadzonym przez Hamiltona i Bottasa.

Podniosły się głosy związane z legalnością. Dyrektor techniczny zespołu z Brackley, jest przekonany, że jest to zgodne z przepisami. Allison mówił, że takie rozwiązanie nie jest nowością dla FIA, ponieważ rozmawiają z nimi o tym już od dłuższego czasu.

Jak narazie to tylko testy, ale Mercedes już wyraził chęć korzystania z tego rozwiązania w przyszłości. Na więcej informacji musimy jeszcze trochę poczekać.

Jakub Andrusiewicz

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 30 marca

Podczas testów przed 24h Le Mans ginie Lucien Bianchi (17 startów, 1 podium w F1).

Umiera Yves Giraud – Cabantous (13 startów).

Carlos Reutemann odnosi pierwsze zwycięstwo w F1, wygrywając GP Afryki Południowej. Po raz pierwszy w karierze z pole position startował Niki Lauda. Po raz 2. i ostatni na podium stał Mike Hailwood, a po raz 8. i również ostatni Jean – Pierre Beltoise. W F1 zadebiutował Vittorio Brambilla oraz zespół Hesketh, 50. start zaliczył Ronnie Peterson, a 100. Denny Hulme.

Pierwsze zwycięstwo w F1 odnosi Nelson Piquet, wygrywając GP USA. Startował z pierwszego w życiu pole position. Po raz 35. i ostatni na podium w F1 stanął Emerson Fittipaldi. 100. start zaliczył Mario Andretti, a z F1 po 132 wyścigach pożegnał się Clay Regazzoni.

Jacques Villeneuve odnosi 5. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Brazylii. Po raz 50. w F1 startował Heinz – Harald Frentzen. Po raz pierwszy na podium melduje się ekipa Prost.

Lewis Hamilton wygrywa GP Malezji, odnosząc 23. zwycięstwo w karierze.