Już jutro w Barcelonie rozpoczną się testy Formuły 1 przed sezonem 2020. Wiemy już, kiedy będzie jeździł Robert, czas zobaczyć, co przygotowały zespoły na testy. Zapraszam do przeczytania najważniejszych informacji o najbliższych dniach!
Prezentacje
Swoje malowania pokazały już wszystkie zespoły (Alfa Romeo Racing Orlen malowanie kamuflażowe). Jedynie Racing Point nie wyjechało bolidem na tor, co może oznaczać, że mają opóźnienia w produkcji samochodu.
Poniżej zobaczycie galerię zdjęć – kliknięcie na zdjęcie przenosi do większej liczby zdjęć z prezentacji danego zespołu.
Zmiany
Jak wiemy, w sezonie 2020 mamy raczej ewolucję w rozwoju samochodów, dlatego nie widać drastycznych konceptów. Zmiany jednak są i jak zawsze świetnie wychwycił je na Twitterze dziennikarz Albert Fabrega.
Mercedes
Mercedes w ubiegłym sezonie słynął z kompaktowości tylnej części bolidu, ale na 2020 rok udało się wypracować jeszcze więcej miejsca.
Era posible ir un poco más allá con los pontones? Pues sí.
Was it posible to go little bit further. on the sidepods? So… yes! pic.twitter.com/ZflrGQqYJw
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
Zmiany dotyczą również bocznych wlotów powietrza.
Mercedes ha elevado la estructura de impacto reduciendo la entrada de refrigeración y así poder estrechar pontones en la parte inferior. Nuevo direccionador lateral.
Mercedes has raised the impact structure, decreasing the sidepod cooling inlet in order to increase the undercut. pic.twitter.com/Dg5k2M5mM6
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
Zmiana nastąpiła również w deflektorach…
Mismo concepto con pequeñas diferencias en los bargeboards
Same concept with little changes on the bargeboards. pic.twitter.com/fw4IVrZ6iF
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
… oraz tylnym zawieszeniu.
Y también cambios en la suspensión trasera.
Changes on the rear suspension aswell on the @MercedesAMGF1. pic.twitter.com/5Ph5YzEOdC
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 15, 2020
Ferrari
Zdjęcia pokazują, że w zawieszeniu tej ekipy zamontowany został system popychaczy. Obniżeniu uległ górny wahacz, a nos jest bardziej pochylony.
SF1000 adopta sistema suspension con push en mangueta POU. Los puntos de los trapecios superiores son mas bajos y hay una zona hundida en parte central del chasis para maximizar conducto S
POU system been mounted. Top wishbone points look lower. Chasis deeper area on S duct exit pic.twitter.com/yJC9lzMaSt
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 11, 2020
En la parte delantera, el SF1000 mantiene concepto de morro, pero aumenta flujo en parte superior del canal y adopta canalizadores en lugar de capa. Conducto S parecido
At the front, the SF1000 keeps the nose concept but with more flow to the top holes. No cape. Similar S duct pic.twitter.com/myvn7NNo7k
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 11, 2020
Ferrari zmieniło również lusterka, które teraz są bardziej otwarte i mają przestrzeń na górnej krawędzi. Dodane zostały również dwa deflektory, przypominające „rogi” na wlocie powietrza, które mają pomóc w tworzeniu docisku aerodynamicznego na tylnym skrzydle.
Nuevos espejos abiertos. Mantienen la admisión triangular a la que añaden dos deflectores, recuperando conceptos antiguos para mejorar rendimiento ala posterior.
New open mirrors. They keep a triangular style air box and roll hop but they added 2 deflectors to help rear wing. pic.twitter.com/p2mP6lFJXT
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
W Ferrari pojawiły się również nowe deflektory z podwójnym „bumerangiem”.
Nuevos bargeboards con doble boomerang ahora unido a deflectores verticales. Nuevos direccionadores laterales pontón
New bargeboards with double boomerang, now connected to sidepod vertical vanes. New sidepod vanes pic.twitter.com/xWBgLOFxgw
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
Nowy jest również system chłodzenia oraz wlot powietrza przy deflektorach. Ferrari popracowało również nad ciaśniejszym upakowaniem wszystkiego za kierowcą.
Nueva configuración de refrigeración, con nuevas entradas con pontones mucho más estrechos y verticales tipo Red Bull.
New cooling configuration, with new sidepods cooling intake. New sidepods with a very tight and agresive package, Red Bull style. pic.twitter.com/Ab3EHPuJMj
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
Z tyłu bolidu pojawiły się ciekawe skrzydełka na podłodze. Jest również nowe skrzydełko T.
Interesante los cortes en el fondo plano con último corte unido al deflector vertical de la parte interior.
Nueva ala de TInteresting slots at the floor with the last slot connected to the inboard vertical deflector. New T wing. pic.twitter.com/WYUy5FPnaD
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
Red Bull
Nos bolidu jest ponownie bardzo skomplikowany, a Adrian Newey ukrył tam kolejne rozwiązania aerodynamiczne.
Newey y sus morros complejos. Múltiples canalizaciones en punta con capa tipo Mercedes. Ala parecida a probada en 19. Mantiene conducto S.
Newey always adds complexity to front wings. Multiple holes on the tip. Mercedes style cape. Similar wing to tested in 19. Similar S duct pic.twitter.com/Y1H80UCVlO
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
Bliżej środkowej części bolidu, zmian jest niewiele.
Parecidos puntos suspensión. Bargeboards RB15 con unión a 1er elemento vertical. Parecidos direccionadores pontón.Añaden aleta en admision
Similar front suspension points. Same bargeboard concept, conected with 1st vertical element. Similar sidepod vanes. Wing added below airbox pic.twitter.com/Hef4mEJ9t8
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
Wloty powietrza, podobnie jak w wielu innych autach, są wyszczuplone i zniżone z tyłu.
Rediseño zona de pontones, para mejorar flujo a zona superior difusor. Fondo parecido. Doble soporte ala posterior. Trapecio inf. delante tirante pull
Redesigned sidepods to improve flow top of difusor. Similar floor. Double pilon suport. RLWB arm in front of the pull rod pic.twitter.com/ItMXeZwSWG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
Nos bolidu również tu jest bardziej stromy…
En esta comparativa se aprecia lo estrecho del nuevo morro de @redbullracing
On this comparision you can see thow narrower is the new nose of the RB16. pic.twitter.com/h7abSjCyzF
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
…oraz węższy.
Van saliendo más fotos del Red Bull. El morro es realmente estrecho.
More pics of the @redbullracing RB16. The new nose is really narrow. pic.twitter.com/xUqnMQ0yl5
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 12, 2020
McLaren
Ten zespół, dla odmiany, zamknął swój nos, który jest też węższy.
Han reconfigurado el morro, cerrando punta y eliminando division conductos. Parece 1 poco más estrecho. Soportes canalizadores ahora tienen 3 branquias.Mantienen capa
Updated nose. Tip closed and holes splitter removed.Looks a bit slimmer. The pilons have 3 slots now.Cape stays pic.twitter.com/9aKyPUA4Tn
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 13, 2020
W bolidzie nie ma S-ductu, a górny wahacz jest nieco wyżej. Nie ma za to systemu popychaczy.
No conducto S. Puntos suspensión parecen un poco más elevado, difícil decir pq el panel ahora está más hundido en parte central. No hay POU. Punto superior mangeta desplazado
No S duct. Looks the top wishbone point a bit higher,but maybe because the panel is now depper. No POU pic.twitter.com/V9RsIqPPGU
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 13, 2020
Wlot powietrza nad kierowcą jest szerszy, dzięki czemu boczne wloty mogą być mniejsze.
Zona de admisión maximizada.Más entradas refrigeración para adelgazar pontones.Misma configuracion direccionadores y bargeboards con pequeños cambios
Wider air box with more cooling ducts to allow thinner sidepods. Same config on bargeboards and sidepod vanes with little changes pic.twitter.com/2l6IUbFo1t
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 13, 2020
Zmiany widać również „z profilu”.
En esta imagen lateral se aprecia otro de los cambio en la zona de admisión.
On this side picture, you can see the changes on the airbox pic.twitter.com/TYq3gnXY6R
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 13, 2020
McLaren ha elevado la estructura de impacto lateral para poder estrechar la más parte inferior y mejorar flujo en zona posterior. Divisor más corto y más ancho
McLaren has raised impact structure to extend the lower undercut and improve the flow towards the rear area. pic.twitter.com/KdPGKFSwnz
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 13, 2020
Mniejsza jest również płetwa na pokrywie silnika.
La tapa motor es más alta pero parece más estrecha en la zona central debido a cambios en configuración refrigeración
The engine cover looks highr but slimmer due the changes on cooling configuration pic.twitter.com/8iV8g5f6Ce
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 13, 2020
Renault
Nie mamy wielu zdjęć tego bolidu, ale już widać, że Renault również popracowało nad przodem auta.
Primera foto del @RenaultF1Team RS20. Nuevo morro. Estrecho y con capa diferente tipo Mercedes. No se de quien es la foto, lo siento.
First pic of the Renault #RS20. New nose. Narrow and with different cape, Mercedes style. I don't know pic. source, sorry. pic.twitter.com/LiVAEauuTR
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 17, 2020
Alpha Tauri
Boczne wloty zostały zmienione również w bolidach Alpha Tauri.
Algunos detalles del @AlphaTauriF1 AT01. Nueva configuración en entradas de pontones y direccionadores laterales, ahora unidos al pontón.
Some details about the AT01. New sidepods cooling inlet configuration with new vanes, now conected to sidepod. pic.twitter.com/Xj91L8N3FE
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 15, 2020
Zmiany zaszły również w obrębie nosa.
Morro ahora con capa y sin branquias en los soportes de ala.
The added a cape under the nose and removed the slots from the pilons. pic.twitter.com/ddj2tSCzHO
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 15, 2020
Górny wlot powietrza to też zmiany.
Admisión con divisor horizontal.
Air box intake with horizontal splitter. pic.twitter.com/MmEhMztcJ0
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 15, 2020
Alfa Romeo Racing Orlen
W bolidzie, którym w tym sezonie będzie jeździł m.in. Robert Kubica nowy jest m.in. nos.
Así es el nuevo morro del @alfaromeoracing C39
The new nose of the Alfa Romeo #C39 pic.twitter.com/mWrxrZdDYu
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
Znacznemu obniżeniu uległy boki przedniego skrzydła.
Abrir más ya no es posible…
More outwash is not posible… pic.twitter.com/YxNDv2X9eb
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
Alfa również popracowała nad obniżeniem bocznych wlotów powietrza i bardziej kompaktowym upakowaniem wszystkiego.
. @alfaromeoracing ha trabajado en configuración refrigeración con mejor empaquetamiento de pontones y diferente tapa motor.
Alfa Romeo has changed cooling configuration to improve sidepods packing and engine cover pic.twitter.com/pbiqAIDqXA
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
Aquí se aprecia perfectamente el trabajo de @alfaromeoracing en los pontones.
Here you can see better the work done by Alfa Romeo on the sidepods. pic.twitter.com/5hCkjwjRR6
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
Nowe są również struktury kapotażowe i górny wlot powietrza do silnika.
Nueva estructura antivuelco en el C39
New roll hoop with a triangular structure on the C39 pic.twitter.com/7E9OBcq2Ha
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 14, 2020
Williams
Ekipa z Grove musiała popracować nad wyszczupleniem swojego bolidu i widać, że nieco im się to udało.
Williams ha evolucionado el FW42 en la zona de pontones. Entrada de refrigeración más pequeña en pontones y más compactado en caída hacia fondo.
. @WilliamsRacing has worked on the FW43 sidepods and packaging with a smaller sidepods cooling intake and more ramped to the floor. pic.twitter.com/LeyPD31JV0
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 17, 2020
Nowe jest również przednie zawieszenie z niższym górnym wahaczem i innymi łączeniami niż w ubiegłym roku.
Nueva suspension delantera con puntos más bajos en chasis. Rediseño de extensión unión mangueta y POU. Cuernos en chasis. @WilliamsRacing
New front suspension. Top wishbone has been lowered on the chasis side. Updated upright joint extension on inboards and POU. New horns. #FW43 pic.twitter.com/WuQdNu1G6r
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 17, 2020
Dużych zmian nie ma jeżeli chodzi o nos.
No hay grandes cambios en el ala delantera. Mismo concepto en ala. Nueva capa y soportes.
No big changes on the front wing. New cape and pilons. pic.twitter.com/JAKvLz1fkM
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 17, 2020
Składy na testy
Nie wszystkie ekipy podały już swoje składy pierwszą turę testów w Barcelonie. Oto potwierdzone harmonogramy.
Środa, 19 lutego | Czwartek, 20 lutego | Piątek, 21 lutego | |
---|---|---|---|
Mercedes | Bottas/Hamilton | Hamiton/Bottas | Bottas Hamilton |
Ferrari | Leclerc | Leclerc/Vettel | Vettel |
Red Bull | Verstappen | Albon | Verstappen/Albon |
McLaren | Sainz | Norrris | Norris/Sainz |
Renault | Ocon/Ricciardo | Ricciardo/Ocon | Ocon/Ricciardo |
Alpha Tauri | Kvyat | Gasly | Kvyat/Gasly |
Racing Point | Perez/Stroll | Perez | Stroll |
Alfa Romeo Racing Orlen | Kubica/Giovinazzi | Raikkonen | Giovinazzi |
Haas | Magnussen | Grosjean | Grosjean/Magnussen |
Williams | Russell/Latifi | Russell | Latifi |
Transmisje
W F1 TV Pro dostępna będzie transmisja live ze wszystkich 6 dni testowych – od godziny 9 do 13 oraz 14 do 18 każdego dnia. Nowością będą jednak codzienne „Tech Talk show”, w których przedstawiane będą nowości techniczne przedstawiane przez zespoły. Kolejną nowością będą rozmowy z kierowcami, przeprowadzane w przerwach obiadowych podczas konferencji prasowych. Prowadzić będą je dziennikarze Sky Sports F1.
Warto przypomnieć, że od tego sezonu obowiązuje zakaz zasłaniania garaży podczas testów.
Co ważne, również Eleven Sports przeprowadzi codzienne relacje z testów, rozpoczynające się o godz. 21:00.
Live timing
Warto przypomnieć, że podczas testów subskrybenci F1 TV Pro oraz F1 TV Access będą mieli dostęp do live timingu poprzez oficjalną aplikację F1. Wprowadzony zostanie panel pokazujący wszystkie czasy okrążeń danego kierowcy, będzie można również porównywać czasy dwóch kierowców.
Przewodnik kibica udającego się na testy można przeczytać tutaj.