KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Najważniejsze wiadomości przed testami w Barcelonie

Już jutro w Barcelonie rozpoczną się testy Formuły 1 przed sezonem 2020. Wiemy już, kiedy będzie jeździł Robert, czas zobaczyć, co przygotowały zespoły na testy. Zapraszam do przeczytania najważniejszych informacji o najbliższych dniach!

Prezentacje

 

Swoje malowania pokazały już wszystkie zespoły (Alfa Romeo Racing Orlen malowanie kamuflażowe). Jedynie Racing Point nie wyjechało bolidem na tor, co może oznaczać, że mają opóźnienia w produkcji samochodu.

Poniżej zobaczycie galerię zdjęć – kliknięcie na zdjęcie przenosi do większej liczby zdjęć z prezentacji danego zespołu.

Zmiany

 

Jak wiemy, w sezonie 2020 mamy raczej ewolucję w rozwoju samochodów, dlatego nie widać drastycznych konceptów. Zmiany jednak są i jak zawsze świetnie wychwycił je na Twitterze dziennikarz Albert Fabrega.

Mercedes

Mercedes w ubiegłym sezonie słynął z kompaktowości tylnej części bolidu, ale na 2020 rok udało się wypracować jeszcze więcej miejsca.

Zmiany dotyczą również bocznych wlotów powietrza.

Zmiana nastąpiła również w deflektorach…

… oraz tylnym zawieszeniu.

Ferrari

Zdjęcia pokazują, że w zawieszeniu tej ekipy zamontowany został system popychaczy. Obniżeniu uległ górny wahacz, a nos jest bardziej pochylony.

Ferrari zmieniło również lusterka, które teraz są bardziej otwarte i mają przestrzeń na górnej krawędzi. Dodane zostały również dwa deflektory, przypominające „rogi” na wlocie powietrza, które mają pomóc w tworzeniu docisku aerodynamicznego na tylnym skrzydle.

W Ferrari pojawiły się również nowe deflektory z podwójnym „bumerangiem”.

Nowy jest również system chłodzenia oraz wlot powietrza przy deflektorach. Ferrari popracowało również nad ciaśniejszym upakowaniem wszystkiego za kierowcą.

Z tyłu bolidu pojawiły się ciekawe skrzydełka na podłodze. Jest również nowe skrzydełko T.

Red Bull

Nos bolidu jest ponownie bardzo skomplikowany, a Adrian Newey ukrył tam kolejne rozwiązania aerodynamiczne.

Bliżej środkowej części bolidu, zmian jest niewiele.

Wloty powietrza, podobnie jak w wielu innych autach, są wyszczuplone i zniżone z tyłu.

Nos bolidu również tu jest bardziej stromy…

…oraz węższy.

McLaren

Ten zespół, dla odmiany, zamknął swój nos, który jest też węższy.

W bolidzie nie ma S-ductu, a górny wahacz jest nieco wyżej. Nie ma za to systemu popychaczy.

Wlot powietrza nad kierowcą jest szerszy, dzięki czemu boczne wloty mogą być mniejsze.

Zmiany widać również „z profilu”.

Mniejsza jest również płetwa na pokrywie silnika.

Renault

Nie mamy wielu zdjęć tego bolidu, ale już widać, że Renault również popracowało nad przodem auta.

Alpha Tauri

Boczne wloty zostały zmienione również w bolidach Alpha Tauri.

Zmiany zaszły również w obrębie nosa.

Górny wlot powietrza to też zmiany.

Alfa Romeo Racing Orlen

W bolidzie, którym w tym sezonie będzie jeździł m.in. Robert Kubica nowy jest m.in. nos.

Znacznemu obniżeniu uległy boki przedniego skrzydła.

Alfa również popracowała nad obniżeniem bocznych wlotów powietrza i bardziej kompaktowym upakowaniem wszystkiego.

Nowe są również struktury kapotażowe i górny wlot powietrza do silnika.

Williams

Ekipa z Grove musiała popracować nad wyszczupleniem swojego bolidu i widać, że nieco im się to udało.

Nowe jest również przednie zawieszenie z niższym górnym wahaczem i innymi łączeniami niż w ubiegłym roku.

Dużych zmian nie ma jeżeli chodzi o nos.

Składy na testy

 

Nie wszystkie ekipy podały już swoje składy pierwszą turę testów w Barcelonie. Oto potwierdzone harmonogramy.

Środa, 19 lutegoCzwartek, 20 lutegoPiątek, 21 lutego
MercedesBottas/HamiltonHamiton/BottasBottas Hamilton
FerrariLeclercLeclerc/VettelVettel
Red BullVerstappenAlbonVerstappen/Albon
McLarenSainz NorrrisNorris/Sainz
RenaultOcon/RicciardoRicciardo/OconOcon/Ricciardo
Alpha TauriKvyatGaslyKvyat/Gasly
Racing PointPerez/StrollPerezStroll
Alfa Romeo Racing OrlenKubica/GiovinazziRaikkonenGiovinazzi
HaasMagnussenGrosjeanGrosjean/Magnussen
WilliamsRussell/LatifiRussellLatifi

Transmisje

 

W F1 TV Pro dostępna będzie transmisja live ze wszystkich 6 dni testowych – od godziny 9 do 13 oraz 14 do 18 każdego dnia. Nowością będą jednak codzienne „Tech Talk show”, w których przedstawiane będą nowości techniczne przedstawiane przez zespoły. Kolejną nowością będą rozmowy z kierowcami, przeprowadzane w przerwach obiadowych podczas konferencji prasowych. Prowadzić będą je dziennikarze Sky Sports F1.

Warto przypomnieć, że od tego sezonu obowiązuje zakaz zasłaniania garaży podczas testów.

F1 TV Pro możecie zakupić tutaj – pomiędzy 19 a 28 lutego jest 25% zniżki. Promocja obowiązuje od 19 do 28 lutego. Aby z niej skorzystać należy wpisać kod „EARLYBIRD25” (bez cudzysłowiu).

Co ważne, również Eleven Sports przeprowadzi codzienne relacje z testów, rozpoczynające się o godz. 21:00.

Live timing

 

Warto przypomnieć, że podczas testów subskrybenci F1 TV Pro oraz F1 TV Access będą mieli dostęp do live timingu poprzez oficjalną aplikację F1. Wprowadzony zostanie panel pokazujący wszystkie czasy okrążeń danego kierowcy, będzie można również porównywać czasy dwóch kierowców.

Przewodnik kibica udającego się na testy można przeczytać tutaj.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi