KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Robert Kubica Alfa Romeo

Kubica: Wreszcie wracam do domu, DNA zespołu jest takie samo

Interesującą rozmowę z Robertem Kubicą przygotował zespół prasowy Alfa Romeo Racing Orlen przed sezonem 2020. Robert mówi o swojej roli w ekipie z Hinwil, ale też swojej karierze i testach w Barcelonie.

„Powiedzmy, że to powrót do domu, do Hinwil. Oczywiście to trochę inna sytuacja i jestem tu w innej roli niż kiedy zaczynałem karierę w F1 w 2006 roku. Jestem 14 lat starszy, ale miło jest zobaczyć tak wiele tych samych twarzy, które wiele dla mnie zrobiły. Fabryka jest ta sama, ale zespół się rozwija, ale jego DNA i ludzie tu pracujący są ci sami. To wreszcie powrót do domu. Mam nadzieję, że będzie to dobry rok. W 2006 roku też zaczynałem jako kierowca rezerwowy. Oczywiście wówczas testowałem praktycznie co tydzień więc miałem znacznie więcej czasu za kierownicą. Teraz jest więcej pracy w symulatorze, który odgrywa dużą rolę. Będę próbował rozwinąć to narzędzie dla naszego zespołu, co mam nadzieję da efekty w przyszłości. Liczę na pracę w grupie inżynierów i nauczenie się czegoś, pomagając zespołowi. Nie będę się ścigał, ale nie oznacza to, że jestem tu na wakacjach. Będę uczestniczył w większości czy prawie we wszystkich weekendach wyścigowych. Gdyby coś się stało Kimiemu lub Antonio – co mam nadzieję nie nastąpi – będę gotowy ich zastąpić” – mówi Robert Kubica.

Jak podkreśla Polak, testy w sezonie 2020 będą odgrywać jeszcze większą rolę.

„Testy zostały ograniczone w tym roku więc musimy z nich wycisnąć maksimum. Zespół musi zobaczyć, czy wszystko działa, może zdobyć pierwszą wiedzę o jego zachowaniu i tego, czy sprawuje się tak, jak oczekiwano. Z mojego punktu widzenia to będzie pierwsza okazja pracy z zespołem na torze. Będę próbował zrozumieć nowy samochód i zdobyć wiedzę, którą będę mógł wykorzystać w symulatorze. To będzie mój pierwszy raz za nową kierownicą, co jest zawsze przyjemnym uczuciem i pewną niewiadomą, bo nie wiadomo czego się spodziewać. To będzie bardzo intensywny czas, ale jestem ekstremalnie nim podekscytowany” – mówi Robert.

Oczywiście podczas testów zobaczyć można wielu polskich kibiców.

„Zawsze miło jest widzieć polskie wsparcie, choć nie tylko kibice z Polski mnie obserwują. Kiedy nie było mnie w sporcie, dobrze było widzieć wsparcie kibiców. Chcę im podziękować i do zobaczenia na torze!”

Dla Roberta to będzie intensywny sezon z 28-ma weekendami wyścigowymi.

„Podczas sezonu podróżujemy bardzo dużo więc jetlag odgrywa duże znaczenie. Co roku latania jest coraz więcej i czasem odczuwa się zmęczenie bardziej a czasem mniej, ale zawsze trzeba być w 100% przygotowanym do wyścigu i swojej pracy” – mówi.

Robert został też zapytany o to, co zmieniłby w swojej wyścigowej karierze, gdyby mógł cofnąć czas.

„Gdybym miał magiczny przycisk i mógł jeszcze raz rozegrać moją karierę, to oczywiście pewne rzeczy zrobiłbym inaczej i uniknął błędów, ale po fakcie łatwo się ocenia. Mimo wszystko jestem zadowolony z mojej kariery, z tego co osiągnąłem, z tego gdzie pracowałem i z jakimi ludźmi. Mimo wszystko czuję się szczęśliwym człowiekiem”.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi