kierownice Kubica Raikkonen

Dwie różne kierownice – Alfa szybko dostosowała się do preferencji Kubicy

Pewnie nie byłoby tego tematu, gdyby rok temu Williams nie zwlekał 9 miesięcy przed daniem Robertowi Kubicy kierownicy, która jest dopasowana do jego potrzeb. Alfa Romeo Racing Orlen przygotował dla swoich kierowców praktycznie dwie inne kierownice. Zobaczcie różnice.

Zmiany w porównaniu ze „standardową” kierownicą Kimiego Raikkonena genialnie wychwycił niezawodny Bernie, któremu bardzo dziękuję za analizę.

kierownice Raikkonen Kubica

Jak widzicie na porównaniu, prawy uchwyt kierownicy jest oklejony taśmą. Robert stosował ten zabieg już wcześniej w Williamsie – taśma prawdopodobnie poprawia uchwyt prawej ręki na kierownicy.

Sporą zmianę widać również jeżeli chodzi o pokrętła. Kimi ma ich w swojej kierownicy 3, a Robert 4. Trzy standardowe w kierownicach Polaka i Fina nie różnią się niczym od siebie. Czwarte – będące tylko u Polaka – ma numery od 2 do 13. Raikkonen ma w tym miejscu prosty przycisk.

Robert ma po lewej stronie 9 przycisków, a Kimi 7. Po prawej natomiast u Kubicy przyciski są cztery, a u Raikkonena 7 (licząc ten zastąpiony u Kubicy pokrętłem).

Niestety z dość niewyraźnego zdjęcia po lewej nie widzimy wszystkich napisów na przyciskach. Na pewno przycisk PL, a zatem uruchamiający pit-limiter przy wjeździe do boksów został przeniesiony u Roberta Kubicy na lewą stronę. Przycisk wrzucenia biegu neutralnego jest u Roberta niżej. W tym samym miejscu są przyciski Overtake.

Przycisk „R”, a zatem zapewne Radio jest przeniesiony u Roberta na stronę lewą. Rożnica występuje też w przyciskach oznaczonych jako HS oraz EB – występują one po różnych stronach kierownicy u zawodników. Kubica ma przyciski K1 i K2, a u Kimiego widać tylko K2. Kimi ma natomiast przycisk S3, którego nie widać u Kubicy. W kierownicy Roberta Kubicy przycisk OIL został przeniesiony na lewą stronę.

Pokrętła na środku kierownicy po obu jej stronach (MID oraz PT), są identyczne, podobnie jak ENTRY i SPARK, służące zapewne do zmiany balansu przy wchodzeniu w zakręty.

Tak duża liczba zmian oraz ich nietypowość wskazuje, że wszystko zostało dokładnie przemyślane i było przedmiotem dogłębnej analizy z udziałem Roberta. Za to ekipie z Hinwil należą się brawa.

Łącznie zmian jest blisko 20. Williamsowi przeniesienie 3 przycisków z prawej na lewą stronę zajęło 9 miesięcy. Komentarz jest zbędny.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 6 kwietnia

Giancarlo Fisichella odnosi 1. zwycięstwo w F1, triumfując w GP Brazylii. Było to jego 10. podium w karierze. Zespół Jordan wystartował w F1 po raz 200.

Felipe Massa triumfuje w GP Bahrajnu, odnosząc 6. zwycięstwo w karierze. Po raz jedyny z pole position ruszał Robert Kubica, który zajął 3. miejsce. Po raz 50. na podium stanął Kimi Raikkonen. Drugie i ostatnie najszybsze okrążenie wyścigu w swojej karierze wykręcił Heikki Kovalainen.

Lewis Hamilton odnosi 24. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Bahrajnu. Po raz 150. w F1 startował Nico Rosberg, a po raz 250. Jenson Button.

Najnowsze wpisy