KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Dwie różne kierownice – Alfa szybko dostosowała się do preferencji Kubicy

Pewnie nie byłoby tego tematu, gdyby rok temu Williams nie zwlekał 9 miesięcy przed daniem Robertowi Kubicy kierownicy, która jest dopasowana do jego potrzeb. Alfa Romeo Racing Orlen przygotował dla swoich kierowców praktycznie dwie inne kierownice. Zobaczcie różnice.

Zmiany w porównaniu ze „standardową” kierownicą Kimiego Raikkonena genialnie wychwycił niezawodny Bernie, któremu bardzo dziękuję za analizę.

kierownice Raikkonen Kubica

Jak widzicie na porównaniu, prawy uchwyt kierownicy jest oklejony taśmą. Robert stosował ten zabieg już wcześniej w Williamsie – taśma prawdopodobnie poprawia uchwyt prawej ręki na kierownicy.

Sporą zmianę widać również jeżeli chodzi o pokrętła. Kimi ma ich w swojej kierownicy 3, a Robert 4. Trzy standardowe w kierownicach Polaka i Fina nie różnią się niczym od siebie. Czwarte – będące tylko u Polaka – ma numery od 2 do 13. Raikkonen ma w tym miejscu prosty przycisk.

Robert ma po lewej stronie 9 przycisków, a Kimi 7. Po prawej natomiast u Kubicy przyciski są cztery, a u Raikkonena 7 (licząc ten zastąpiony u Kubicy pokrętłem).

Niestety z dość niewyraźnego zdjęcia po lewej nie widzimy wszystkich napisów na przyciskach. Na pewno przycisk PL, a zatem uruchamiający pit-limiter przy wjeździe do boksów został przeniesiony u Roberta Kubicy na lewą stronę. Przycisk wrzucenia biegu neutralnego jest u Roberta niżej. W tym samym miejscu są przyciski Overtake.

Przycisk „R”, a zatem zapewne Radio jest przeniesiony u Roberta na stronę lewą. Rożnica występuje też w przyciskach oznaczonych jako HS oraz EB – występują one po różnych stronach kierownicy u zawodników. Kubica ma przyciski K1 i K2, a u Kimiego widać tylko K2. Kimi ma natomiast przycisk S3, którego nie widać u Kubicy. W kierownicy Roberta Kubicy przycisk OIL został przeniesiony na lewą stronę.

Pokrętła na środku kierownicy po obu jej stronach (MID oraz PT), są identyczne, podobnie jak ENTRY i SPARK, służące zapewne do zmiany balansu przy wchodzeniu w zakręty.

Tak duża liczba zmian oraz ich nietypowość wskazuje, że wszystko zostało dokładnie przemyślane i było przedmiotem dogłębnej analizy z udziałem Roberta. Za to ekipie z Hinwil należą się brawa.

Łącznie zmian jest blisko 20. Williamsowi przeniesienie 3 przycisków z prawej na lewą stronę zajęło 9 miesięcy. Komentarz jest zbędny.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi