Robert Kubica mechanicy BMWMW

Czego się spodziewać po DTM? [Aktualizacja]

Choć oficjalnych szczegółów dotyczących startów Roberta Kubicy w serii DTM możemy oczekiwać już za kilkadziesiąt godzin, to już teraz można odpowiedzieć na kilka nurtujących kibiców pytań.

Czwartek

 

Na godz. 10:00 zaplanowany jest briefing prasowy z udziałem Roberta Kubicy. Oficjalnym jego powodem jest kontekst „planów sportowych Roberta Kubicy na 2020 rok”.

Teoretycznie jednak, mogłoby nie chodzić o starty w DTM, jednak skład konferencji: Jacek Sasin, Wiceprezes Rady Ministrów, minister aktywów państwowych, Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN oraz Waldemar Bogusch, Prezes Zarządu ORLEN Deutschland, sugeruje nam jasny kierunek dla Roberta Kubicy.

Jeżeli Robert ma się regularnie ścigać w tym sezonie, trudno wskazać w związku z tym inną opcję niż właśnie DTM. Zresztą, nieoficjalne sygnały płynące z otoczenia polskiego kierowcy potwierdzają starty właśnie w DTM.

Orlen

 

Oczywiście, organizowanie konferencji właśnie przez PKN Orlen nie jest przypadkiem. Marka ta będzie obecna w serii DTM, a logotypy polskiego koncernu będą widocznie na torze, co biorąc pod uwagę trwający co-branding stacji Star w Niemczech, będzie wartością dodaną, uzasadniającą wejście do tej – przynajmniej tytularnie – niemieckiej serii.

Auto czy auta?

 

To według mnie jedna z ciekawszych kwestii w kontekście obecności Orlenu w DTM. Z tego co wiem, będą to dwa samochody. Jednym z nich będzie jeździł Robert Kubica, nazwisko drugiego kierowcy poznamy w przyszłości. BMW może na przykład umieścić w drugim aucie swojego juniora, partycypując tym samym w większej mierze w kosztach (według mnie będą one podzielone na obie marki, pytanie w jakiej części). Byłoby to rozwiązanie idealne dla wszystkich, również dla samej serii, która po wycofaniu R-Motorsport ma problem z małą liczbą ekip.

Jakie?

 

Z góry zakładamy, że będzie to BMW, bo to z nimi Robert Kubica testował i ich dotyczą plotki. I choć w przypadku Roberta Kubicy niczego nie można wykluczyć, to byłbym znacznie bardziej niż zdziwiony, gdyby porozumiano się jednak z Audi.

Tak jak już wielokrotnie wspominałem, Robert Kubica ma dostawać takie samo auto, jak kierowcy fabryczni. I mimo, że w teorii będzie to zespół prywatny, to bliżej będzie mu do fabrycznego niż klienckiego. Śmiało będzie można nazwać go półfabrycznym. Obsługiwać ekipę, w której jednym z kierowców będzie Robert, będą ludzie z BMW i mocno wątpię w to, by występowała jakaś blokada technologiczno – inżynierska dla nowo-powstającego zespołu. Jestem przekonany, że wszystkie strony dołożą wszelkich starań, by Robert Kubica miał dogodne warunki do ścigania. Wiem, że słowo „kliencki”, biorąc pod uwagę przede wszystkim rajdy, nie kojarzy się niektórym dobrze, ale według mnie zupełnie niepotrzebnie.

Dlaczego tak?

 

Odpowiedź teoretycznie jest prosta – bo uznano, że to optymalne rozwiązanie, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty, przede wszystkim marketing oraz zobowiązania w Formule 1. Na pewno przyczyną nie była słaba forma Kubicy podczas testów czy niechęć do zatrudnienia go w BMW. Każdy może tłumaczyć sobie tę decyzję jak chce, ważne, żeby zacząć oceniać ją dopiero za kilka miesięcy, gdy będziemy mieli znacznie więcej danych do oceny.

Intensywny kalendarz

 

Potwierdzenie startów w serii DTM, którego w czwartek oczekujemy, sprawi, że Robertowi Kubicy dojdzie 7 zajętych weekendów wyścigowych (3 kolizje z weekendami F1) oraz jazdy testowe w DTM. Jego kalendarz będzie zatem niesamowicie obszerny. Pomiędzy 17 kwietnia (a jeżeli GP Chin zostanie przełożone to pomiędzy 24 kwietnia) a 19 lipca, Robert będzie miał tylko 1 wolny weekend.

Oto bardzo prawdopodobny tegoroczny plan zajęć Roberta:

Runda F1Data rundy F1Runda DTMData Rundy DTM
Przedsezonowe testy F119 -21 lutego
26-28 lutego
Grand Prix Australii13 – 15 marca
Testy na Monzy16 - 18 marca
Grand Prix Bahrajnu20 – 22 marca
Grand Prix Wietnamu3 - 5 kwietnia
Grand Prix Chin?
Zolder (Belgia)25-26 kwietnia
Grand Prix Holandii1 - 3 maja
Grand Prix Hiszpanii8 – 10 maja
Testy opon na 202113 - 14 maja
Lausitzring (Niemcy)16-17 maja
Grand Prix Monako21 – 24 maja
Igora Drive (Rosja)30-31 maja
Grand Prix Azerbejdżanu5 - 7 czerwca
Grand Prix Kanady12 - 14 czerwcaAnderstorp (Szwecja)13-14 czerwca
Grand Prix Francji26 - 28 czerwcaMonza (Włochy)27-28 czerwca
Grand Prix Austrii3 - 5 lipca
Norisring (Niemcy)11-12 lipca
Grand Prix Wielkiej Brytanii17 - 19 lipca
Grand Prix Węgier30 lipca - 2 sierpnia
Brands Hatch (Anglia)22-23 sierpnia
Grand Prix Belgii28 - 30 sierpnia
Grand Prix Włoch4 - 6 wrześniaAssen (Holandia)5-6 września
Nurburgring (Niemcy)12-13 września
Grand Prix Singapuru18 - 20 września
Grand Prix Rosji25 - 27 września
Hockenheim (Niemcy)3-4 października
Grand Prix Japonii9 - 11 października
Grand Prix USA23 - 25 października
Grand Prix Meksyku30 października - 1 listopada
Grand Prix Brazylii13 - 15 listopada
Grand Prix Abu Zabi27 - 29 listopada

DTM

 

O tej serii będzie jeszcze czas porozmawiać, szczególnie na początku marca, jednak już od jakiegoś czasu na blogu możecie znaleźć teksty przedstawiające tę serię – są one również dostępne w menu głównym:
Kalendarz
Jak wygląda weekend wyścigowy
Jaka jest punktacja
Gdzie oglądać DTM w Polsce
Gdzie kupić bilety na DTM
Coś o aucie tej serii

Oczywiście to nie wszystko i w kolejnych dniach bliżej poznacie m.in. kierowców tej serii czy tory, na których odbywa się rywalizacja.

Aktualizacja

 

Jak podaje motorsport-total, Robert Kubica ma jeździć w sezonie 2020 autem, które było używane podczas testów w Jerez w grudniu.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 14 lutego

Urodził się Ronnie Peterson, wicemistrz świata z sezonów 1971 i 1978 (123 starty, 10 zwycięstw, 14 pole positions, 26 podiów).

Najnowsze wpisy